Kyllä jotkut ovat sitten hysteerisiä LI:n takia!!!
Oltiin tänään lasten kanssa kerhossa ja eräs äiti sitten kertoi kahvipöydässä, että heillä on jo ostettu kaappiin ja pakkaseen 8viikon ruuat. Voi jönsses!!
Mitä järkeä tuossakin nyt on? siis ainakaan vielä?
Jos huonosti käy ja maailmalta tulee viestiä että LI on muuttunut ihmisestä ihmiseen tarttuvaksi, niin on kai sitä ne pari tuntia aikaa käydä kaupassa hakemassa ne tavarat...
Joo...enkä mä vähättele asiaa yhtään. tottakai muakin pelottaa asia lasten ja oman perheeni kannalta mutta toi hysterisointi menee jo liian pitkälle toisilla.
Kommentit (12)
Jos joku ei uskalla enää pyykkejä kuivattaa ulkona, niin mitä tällainen ihminen kuvittelee syövänsä. Ei me pystytä linnuilta eristäytymään. Joku lintu voi vaikka kakata veteen, jolla kastellaan salaatit tai käydä syömässä rehusiilossa, mistä ruokitaan naudat. Siis jo nyt.
Entä jos pandemia tulee, miten eristäydytään koko maailmasta? Tuskinpa silloin pyykin kuivatus on merkittävin teko. Suhteellisuudentajua saa vähän olla.
Toikin oli kyllä tosi huvittava kommentti, että ap kuolee ensimmäisten joukossa :). Mä voisin ap tulla kuolemaan sun kanssas :).
Vielä enemmän ärsyttää se, että tiedotusvälineet paisuttelee koko juttua. Todellisuudessa pandemian riski ei ole yhtään sen suurempi kuin 2-3 vuotta sitten. Eikä silloin kukaan vouhkannut täällä eikä muuallakaan.
Eläintauteja on maailma pullollaan ja suurempi riski on kuolla toisesta ihmisestä saatuun tavalliseen influenssaan kuin saada lintuinfluenssa joltain linnulta.
Eihän se mitenkään voi tarttua ihmiseen, jos ei mene kaikkia lintuja nuolemaan tai linnunpaskoja jonnekkin merenrantaan.
Vaikka oikein yrittäisi pyöriä siellä lintujen keskellä, niin ei varmaan sittenkään saisi tartuntaa.
Mun mielestä ap:n asenne kuulostaa ihan hyvältä. Niin meinään mekin ollan miehen kanssa ajateltu toimia.
En yhtään jaksa tätä hysteeristä touhuilua... Kerhossa tosiaan minäkin pohdin omaa välinpitämättömyyttä. Äidit pohtivat, miten lapsia voi päästää hiekkalaatikolle tai yleensäkään ulos keväällä...
Kun eihän siihen tautiin ole kuollut vielä kuin muutama ihminen ja nekin maissa, joissa lääkitys ja hygienia ovat vieraita sanoja.
Mitä se auttaa, jos hamstraa ruokaa tai eristäytyy ulkoilmasta. Jos jättää koskematta kuolleisiin lintuihin, eikä syö linnunkakkaa, niin pääsee jo aika pitkälle :)
Lasketaan päiviä, milloin tauti tulee Suomeen...
minua ahdistaa se, että en teidä mitä noille pullasorsille sitten tapahtuu... Minä siis se yhden sortin hysteerikko jonka naapurissa on sorsalampi, josta sorsat hipsii meidänkin kuistille kesällä...
Mutta kun minulle on sanottu, että ei ne sorsat ole kaukana talvellakaan että tulevat jostakin lähistöltä sitten keväällä... mutta minua silti mietityttää, että entäs jos niiden sekaan joku virusta kantava yksilö kuitenkin eksyy? Meillä on tässä lähellä ihan sellainen sorsien virallinen syöttöpaikka, eli kaupunki kustantaa talvehtivien sorsien syöttämisen, eli siellä ne naapurin sorsatkin varmaan ovat talvet...
mutta mä en ymmärrä hysteerisyyttä. Nykyiselläänhän tauti tarttuu erittäin huonosti ihmisiin. Moni ei oikein ajattele järkevästi. Luullaan, että jos kaksi viikkoa sitten lintu on kakkinut jonnekin ja oma lapsi leikkii sitten siinä niin että tauti heti tarttuisi (jos tuossa kakassa olisi ollut tauti). Sitä virustahan pitää olla runsaasti ihmisessä ennenkuin tauti puhkeaa. Ja miten kauan ne virukset sitten säilyy linnunkakassa? Varmasti heti ne alkaa vähetä. Kahden viikon jälkeen tuskin enää voi tauti tarttua, jos sitä kakkaa nyt ei mene syömään.
Ja noi pikkulintujen pelkääjät... Ei nyt varmaan kannata mennä joutsenia halailemaan tms. Mutta kyllä ne pyykit voi siellä ulkona kuivattaa!
Minusta kaikki kesysorsat saisi tappaa.
Mieluummin nyt pikkuhiljaa, kuin sitten suuressa ryysiksessä valitsemassa tavaraa tyhjiltä hyllyiltä...
Vierailija: