Tekeekö se Nooasta jotenkin erityisen kunnollisen, että hän osaa laittaa laukkunsa naulaan saunaan mennessä?
Vai miten Ukko Nooa-laulun sanat tulisi ymmärtää?
Kommentit (1716)
Kun hän meni saunaan, tökkäs silmän naulaan.
Onkos vappuna isot saunojaiset? Panin sahdin tulemaan, voin tuua peelarin tai pari. Jos joku tekis vastat, kait sillon jo saa? Voi ettäs. Kevät se on ihanata aikaa.
Muistaaksen saunoin jo...???
Nyt oon matkalla Enkku-Kenkku, eikun Kunkku-ruunajaisiin...
Luin maaseuun tulevaisuuesta henk koht palstalta et helatorstaikina o saunojaiset. Klon aika puuttui. Aletaankohan jo aamusta ja kenen vuoro tuua saunasahit?
Tuleekoha Nestor (Miikkulainen) kans, ei o näkynä aikoihin
Laukkuhan on tässä symbolinen ele Nooan rauhoittumisesta ja samalla siirtymisestä puhdistautumisriittiin, eli syntiensä anteeksiantamiseen. Anteeksiannon jälkeen nooa ottaa kevyemmän laukkunsa olalle ja on näi ollen kunnon mies.
Tuossa iässä, kun jo osaa kirjoittaa keskustelupalstalle, pitäisi ymmärtää jättää lapsille tarkoitetút laulut taakseen. Niissä on aikuisen järjenjuoksulle sopimattomia asioita aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä, kun jo osaa kirjoittaa keskustelupalstalle, pitäisi ymmärtää jättää lapsille tarkoitetút laulut taakseen. Niissä on aikuisen järjenjuoksulle sopimattomia asioita aika paljonkin.
Oivoi. Tämä on ketjujen parhautta😏
En muistanut tuota laulua lääkärin vastaanotolla, katsoi ja sanoi takki naulaan. Arvatkaa sukupuoli ja ikä.
Vierailija kirjoitti:
En muistanut tuota laulua lääkärin vastaanotolla, katsoi ja sanoi takki naulaan. Arvatkaa sukupuoli ja ikä.
N43
Ehtiiköhän porukat pihtiputaasesta aiv-lukijamatkasta juhannussaunaan. On Juhan-nussimaa, sahtia, uuet vastat.
Yritän miekii ehtiä, mut Soankylän kautta, vilmivestarit näes 38. Kerta
Oivoiaiei!
Juhannussima kaupoista lopussa. Ei kehveli. Voiskos joku toiskos pari peelaria itse pantua Juhannussaunaan? Juha?
Sahtia on! Mut ei siman voittanutta.
Kuka tekeepi vastat?
Kuka peseepi persaöuset vai pitääkö TAAS tuoda omat?
Monelta sauna lämpiää?
Sii juu ool
Mää olen pohtinut koko elämäni,mitä hittoa siel laukussa mahto olla.
Vierailija kirjoitti:
Mää olen pohtinut koko elämäni,mitä hittoa siel laukussa mahto olla.
.
.
Tuu kahtomaa, ellet halua ihmetellä loppu elämää...🙃
Aika hassua jos mies menee saunaan laukun kanssa, kassin vielä ymmärtäisin.
Ite oon miettinyt että mitä se Annitannitalleroinen punaposkipulleroinen teki siellä pikku kellarissa...
Siis jos malttaisitte lukea koko ketjun...
loistavaa sanailua
Heräsi (yksin) vattupusikosta, ei ollut jonoa Juhannuksena...
Onpas tämä ukkonooa nyt niin kerettiläinen Suomen kielisenä että pitäisi jo pannaan asettaa tällainen, suorastaan totuuden sanasta irtautunut sekä hairahtunut pakanain ylistysvirsi.
Ei Nooa missään saunassa raamatun mukaan käynyt.
JalmariV kirjoitti:
Heräsi (yksin) vattupusikosta, ei ollut jonoa Juhannuksena...
No oliko heila Helluntaina?
Kysyy Alma
Ukko Nooa, ukko Nooa oli jännä mies
Kun hän meni saunaan,
Otti päähän naulan
Naulankantaan!!!