vaikaa löytää parisuhdetta, kun toiveet ja käsitykset eroavat niin paljon
ns. valtavirrasta. Esim rakkaus ei ole minulle tärkeintä vaan kunnioitus. En pidä seksiä velvollisuutena, enkä oleta että seksiä on koko ajan sama määrä. Suhtaudun erittäin vakavasti vihkikaavaan, eli vastoinkäymisten takia en halua erota. Ainoa eron syy on minulle se, että jos en enää kykene kunnioittamaan miestä. Miehen pitäisi myös ymmärtää sukupuolten erot, mm. äitiys. Pidän miestä perheen päänä, jota kunnioitan ja jolle olen lojaali. Odotan mieheltä uhrautuvaa asennetta perheensä hyvinvoinnin eteen.
Sen sijaan raha, status yms eivät ole tärkeitä.
Kommentit (93)
Katsoin ensin:"...kun toiveet ja lävistykset..." Ap, sinulla on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensin:"...kun toiveet ja lävistykset..." Ap, sinulla on ongelma.
Niin, ongelmaa ei olisi jos olisi yksikin tuollainen mies. Muunlaisen kanssa en pysty olemaan. ap
Tarkoittaako perheen eteen uhrautuminen ajan viettämistä kotona (yhteiskunnan tuilla?) vai elannon hankkimista perheelle? Vai kaiken vapaa-ajan antamista perheelle ja lasten kanssa ajan viettämiseen?
Olin nimittäin naimisissa naisen kanssa, joka vaati kaikkea kolmea edellä mainittua. On sanomattakin selvää ettei yksi mies pysty tuollaista tarjoamaan. Ehkä siksi muut miehet alkoivat kiinnostaa häntä ja se erokin tuli. Tainnut kuitenkin huomata ettei se ruoho ollutkaan vihreämpää aidan takana (kjeh, kjeh).
Periaatteessa kiinnostaisi ap:n kaltainen perinteinen nainen, mutta jokin ei nyt täsmää yhtälössä...
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako perheen eteen uhrautuminen ajan viettämistä kotona (yhteiskunnan tuilla?) vai elannon hankkimista perheelle? Vai kaiken vapaa-ajan antamista perheelle ja lasten kanssa ajan viettämiseen?
Olin nimittäin naimisissa naisen kanssa, joka vaati kaikkea kolmea edellä mainittua. On sanomattakin selvää ettei yksi mies pysty tuollaista tarjoamaan. Ehkä siksi muut miehet alkoivat kiinnostaa häntä ja se erokin tuli. Tainnut kuitenkin huomata ettei se ruoho ollutkaan vihreämpää aidan takana (kjeh, kjeh).
Periaatteessa kiinnostaisi ap:n kaltainen perinteinen nainen, mutta jokin ei nyt täsmää yhtälössä...
Itseasiassa tarkoitan enemmän sellaista asennetta, että mies laittaa perheen tarpeet omiensa edelle. Esim oli töissä tai ei, niin yrittää kaikin mahdollisin tavoin huolehtia, että perhe pärjäisi. Eli sinällään (väliaikainen) työttömyys ei olisi ongelma, jos on asenne kohdillaan. Tämä asenne tarkoittaa myös sitä, että mies ei vonku vaimoltaan synnytyksen jälkeen seksiä, vaan laittaa omat tarpeensa syrjään tässäkin kohtaa, jotta vaimo voisi hyvin ja jaksaisi hoitaa vauvaa. Mies myös huolehtii, että vaimo ei joudu kokemaan suhteessa yhtäkään halutonta yhdyntää ja että vaimo voi kukoistaa seksuaalisesti, henkisesti ja fyysisesti miehen rinnalla. Itse rakastan seksiä, mutta minullakin on ollut haluttomia kausia ja velvollisuudesta en ala antamaan. Tämä voi monelle ns. perinteiselle miehelle olla se syy, ettei minun kanssasi suhteesta tule mitään.
Olisin itse aina uskollinen ja lojaali miehenä, antaisin hänen tuntea itsensä mieheksi ja hän saisi olla perheen pää.
Miehen tulee ymmärtää biologiset tosiseikat, esim imetyksen tärkeys, vauvan ja äidin suhde, imetysajan mahdollinen haluttomuus ja se, että naisen pitää kiihottua ennen yhdyntää.
Minä en pettäisi miestä ja pitäisin häntä suuressa arvossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tarkoitan enemmän sellaista asennetta, että mies laittaa perheen tarpeet omiensa edelle. Esim oli töissä tai ei, niin yrittää kaikin mahdollisin tavoin huolehtia, että perhe pärjäisi. Eli sinällään (väliaikainen) työttömyys ei olisi ongelma, jos on asenne kohdillaan. Tämä asenne tarkoittaa myös sitä, että mies ei vonku vaimoltaan synnytyksen jälkeen seksiä, vaan laittaa omat tarpeensa syrjään tässäkin kohtaa, jotta vaimo voisi hyvin ja jaksaisi hoitaa vauvaa. Mies myös huolehtii, että vaimo ei joudu kokemaan suhteessa yhtäkään halutonta yhdyntää ja että vaimo voi kukoistaa seksuaalisesti, henkisesti ja fyysisesti miehen rinnalla. Itse rakastan seksiä, mutta minullakin on ollut haluttomia kausia ja velvollisuudesta en ala antamaan. Tämä voi monelle ns. perinteiselle miehelle olla se syy, ettei minun kanssasi suhteesta tule mitään.
Olisin itse aina uskollinen ja lojaali miehenä, antaisin hänen tuntea itsensä mieheksi ja hän saisi olla perheen pää.
Miehen tulee ymmärtää biologiset tosiseikat, esim imetyksen tärkeys, vauvan ja äidin suhde, imetysajan mahdollinen haluttomuus ja se, että naisen pitää kiihottua ennen yhdyntää.
Minä en pettäisi miestä ja pitäisin häntä suuressa arvossa.ap
Aika kovat vaatimukset on...mitä itse pystyt tuomaan suhteeseen? Mitä tuo lihavoitu teksti käytännössä tarkoittaa? Se että myötäilet miestä kaikessa ja annat hänen päättää jokaisesta asiasta yksin ei pidemmän päälle kanna. Seksi on monelle miehelle tärkeä asia ja joku vuoden mittainen tauko seksissä synnytyksen jälkeen tai muu pitkäaikainen pihtailu on useimmille miehille mahdoton ajatus. Ikävä sanoa, mutta se on totuus.
Hyviä vaimonsa huomioivia miehiä kyllä löytyy, mutta saatat joutua hieman joustamaan noista vaatimuksistasi.
On liikaa vaadittu että mies joutuisi kertaakaan jäämättä ilman seksimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kovat vaatimukset on...mitä itse pystyt tuomaan suhteeseen? Mitä tuo lihavoitu teksti käytännössä tarkoittaa? Se että myötäilet miestä kaikessa ja annat hänen päättää jokaisesta asiasta yksin ei pidemmän päälle kanna. Seksi on monelle miehelle tärkeä asia ja joku vuoden mittainen tauko seksissä synnytyksen jälkeen tai muu pitkäaikainen pihtailu on useimmille miehille mahdoton ajatus. Ikävä sanoa, mutta se on totuus.
Hyviä vaimonsa huomioivia miehiä kyllä löytyy, mutta saatat joutua hieman joustamaan noista vaatimuksistasi.
No ei todellakaan ole kovat vaatimukset vaan ihan normaalit.
Seksi on tärkeää. Se ei kuitenkaan ole parisuhteen kulmakivi. Esim synnytyksen jälkeen vuoden seksitauki on aivan normaalia jos imetys vie halut. Kaikilta ei tietenkään vie ja silloinhan homma toimii.
Mutta jos mies aikoo toimia perheen päänä, niin laittaa omat tarpeensa syrjään eikä painosta halutonta vaimoaan seksiin. Haluttomuus kun ei aina ole kenenkään vika, vaan korjautuu ajallaan. Pihtailusta ei myöskään ole kyse. Sama juttuhan se on naiselle kuin miehelle. Esim jos miehelle tulee erektio-ongelma, niin eihän nainenkaan silloin saa seksiä. Naisilla ja miehillä on yhtä voimakas tarve seksiin, joten jos nainen on valmis ottamaan riskin, että koko seksielämä on yhden miehen erektion varassa, niin kyllä siinä miehenkin pitää tulla vastaan ja ymmärtää normaalia elämää, eli juurikin esim se, että synnytyksessä saattaa tulla repeämiä, imetys saattaa aiheuttaa haluttomuutta ja sitten ollaan ilman.
Ei mies tietenkään päätä kaikkea yksipuolisesti. Vaan perheen päänä toiminen tarkoittaa sitä, että johtaa ja on perheen tukipilari ja juurikin sitä, että perheen tarpeet menevät omien tarpeiden edelle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enhän joudu. Ei minun taloudessani ole mitä tahansa miehen paikkaa auki, vaan perheen pään paikka. Jos siihen ei sopivaa perheen päätä löydy, niin olen mieluumin ilman.
ap
Jaahas katkerat naikkoset täällä taas vääristelevät asioita ja alapeukuttavat. En nyt tarkoittanut että koko ajan pitää olla tilanteesta riippumatta sekstailemassa. Kannattaa kuitenkin muistaa seuraava viisaus: Mikä erottaa pari- ja ystävyyssuhteen toisistaan? Vastaus: seksi
T. nro 6
Vierailija kirjoitti:
Jaahas katkerat naikkoset täällä taas vääristelevät asioita ja alapeukuttavat. En nyt tarkoittanut että koko ajan pitää olla tilanteesta riippumatta sekstailemassa. Kannattaa kuitenkin muistaa seuraava viisaus: Mikä erottaa pari- ja ystävyyssuhteen toisistaan? Vastaus: seksi
T. nro 6
Ei vaan kumppanuus. Ja esim se vuoden seksitauko ei ole mitään pitkässä suhteessa ja esim synnytyksen jälkeen täysin normaalia. ap
Synnytyksen jälkeen on normaalia olla vuosi ilman seksiä?? Onko? Entä raskausaika? Onko silloinkin normaalia olla ilman seksiä?
Monta lasta Ap sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
ns. valtavirrasta. Esim rakkaus ei ole minulle tärkeintä vaan kunnioitus. En pidä seksiä velvollisuutena, enkä oleta että seksiä on koko ajan sama määrä. Suhtaudun erittäin vakavasti vihkikaavaan, eli vastoinkäymisten takia en halua erota. Ainoa eron syy on minulle se, että jos en enää kykene kunnioittamaan miestä. Miehen pitäisi myös ymmärtää sukupuolten erot, mm. äitiys. Pidän miestä perheen päänä, jota kunnioitan ja jolle olen lojaali. Odotan mieheltä uhrautuvaa asennetta perheensä hyvinvoinnin eteen.
Sen sijaan raha, status yms eivät ole tärkeitä.
Olethan itse myös valmis kunnioittamaan miestäsi ja miehellesi tärkeitä asioita, ymmärtämään sukupuolten eroja sekä uhrautumaan perheen ja miehen vuoksi? Tämä on se tärkein asia onnistuneessa parisuhteessa eikä se mitä sinä vaadit toiselta.
Kunnioitus ja lojaalisuus - kuuluu ilman muuta hyvään ja onnistuneeseen parisuhteeseen. Kumppanin arvostaminen on yksi tärkeimpiä asioita mun mielestäni! Toista pitää pystyä katsomaan rakastavasti ylöspäin!
Seksi - hyvä ettet pidä sitä velvollisuutena. Velvollisuuden vastakohta on ilo ja nautinto yhdessäolosta ja toisesta ihmisestä. Ilo siitä että saa tuottaa rakkaimmalleen nautintoa kaikin tavoin. Silti äitiys ei ole mikään veruke vetäytyä mamma-maailmaan mihin miehellä "vaatimuksineen" ei ole mitään asiaa!! Seksi on nautinto myös vanhempien kesken!! Erittäin tärkeää muistaa jos kunnioittaa ja rakastaa toista! Kunnioittava puolisokaan ei tule vonkaamaan (mikä hirveä sana!) seksiä juuri silloin kun imetät vauvaa - vuorokaudessa riittää tunteja molempiin.
Uhrautuminen - hirveä termi tämäkin! Kummankaan ei tule uhrautua - eli luopua omista tarpeistaan, haluistaan ja tärkeinä pitämistään asioista - perheen eikä kumppanin takia. Toisen kunnioittamiseen kuuluu se, että perhettä ja puolisoa pidetään elämän tärkeimpinä asioina ihan rakkaudesta, ei uhrautumisesta! Uhrautuminen johtaa siihen että jonain päivänä kokee olevansa yksipuolisesti antava osapuoli ja jäävänsä ilman vastakaikua.
Noilla on menty yli 20v, neljä lastakin saatu. Arvostan miestäni yli kaiken - huolimatta paljon maailmalle vievästä työstään hän on aina ollut todella perhekeskeinen ja pitänyt meitä kuin "kukkaa kämmenellä". Kotona ollessaan on todella läsnä. Ja sama toisinpäin - mun työmatkojen aikana hoitaa koko paketin. Kumpikaan meistä ei ole joutunut toisen/perheen takia luopumaan mistään tärkeästä, kaikki on saatu soviteltua tähän kuvioon. Status ja elintaso on yhdessä hankittu ja tehty joten sillä ei ole ollut parisuhteen kannalta merkitystä.
Meille äärimmäisen tärkeää on myös läheisyys, hellyys ja seksi, ilman niitä emme varmaankaan olisi enää tässä - sen verran fyysisiä ja intohimoisia ollaan molemmat. Mikään ei loukkaisi toista yhtä pahasti kuin torjutuksi tuleminen! Miksi loukkaisin rakkainta ihmistäni ellen ole sairas tai fyysisesti kyvytön?
Haluat toisen uhraavan puolestasi, mutta itse et ole valmis venymään toisen eduksi. Haluat nimellisesti "perheen pään" joka on todellisuudessa palvelija. Ainoastaan sinun tarpeillasi on merkitys. Olet sekä itsekäs että itsekeskeinen.
Ainakin annat tämmöisen kuvan itsestäsi tässä ketjussa.
Minä olen nainen, ja pidän pitkää seksitaukoa epänormaalina, ellei syynä ole sairaus.
Mutta, ihmiset ovat erilaisia...toiset ovat fyysisempiä kuin toiset, toiset saavat ruoasta kamalsti nautintoa kun taas toisille se on vaan ruokaa.
Et sinä ap mitenkään ainutlaatuinen ole.
Kuulostaa siltä, että sinulla on jotain ongelmaa seksuaalisuuden kanssa. Onko sinua hyväksikäytetty joskus vai mistä kielteinen, jopa neuroottiseen vivahtava asenne? Ymmärrän ajatuksesi perinteisistä sukupuolirooleista, mutta korostat sekä avauksessa että myöhemmissä viesteissäsi jotenkin silmiinpistävästi seksiä tai oikeastaan seksittömyyttä. Ikään kuin hakisit oikeutusta jo etukäteen sille, ettei seksiä ole juurikaan suhteessa luvassa. Todellinen tavoitteesi tuntuu olevan lapsen saaminen ja symbioosisuhteeseen vauvan kanssa heittäytyminen, ja mies on kuviossa vain välttämätön paha "vaatimuksineen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. nro 6
Ei vaan kumppanuus. Ja esim se vuoden seksitauko ei ole mitään pitkässä suhteessa ja esim synnytyksen jälkeen täysin normaalia. ap
Mitä on sinun mielestäsi "kumppanuus"?
Ap:n avausta lukiessa minä teen seuraavanlaisen tulkinnan.
Mies on perheen pää jota kunnioitan, mutta jos kunnioitus loppuu niin sitten minä voi erota ja kunnioitus voi mennä mistä vain pienestä tai suuresta asiasta. Seksin määrä ei ole vakio suhteen aikana ts. kun lapsia tulee niin seksi olikin sitten siinä, koska olen ensisijaisesti äiti ja mies ei kunnoita minua ja äitiyttäni jos seksiä haluaa. Rakkaus ja seksi ovat siis täysin merkityksettömiä kunhan minusta tulee vain äiti.
Enpä kyllä lämpenisi tuolle naiselle.
Mies
Aina voi löytyä mies, joka haluaa vain lapsen. Ap, oletko tarkistanut jo homot? Sitähän sanotaan, että homo on naisen paras ystävä, eli löydät kumppanuuttakin.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen jälkeen on normaalia olla vuosi ilman seksiä?? Onko? Entä raskausaika? Onko silloinkin normaalia olla ilman seksiä?
Monta lasta Ap sinulla on?
Väännän rautalangasta. Aina kun on haluttomuutta, on normaalia olla ilman seksiä. Haluttomana seksin harrastaminen ei ole hyvä asia. Synnytyksen jälkeen voi tulla haluttomuutta ja esim imetys voi sitä aiheuttaa. Silloin on normaalia olla ilman seksiä. Ja koska imetys tosiaan voi sen vuoden jälkeen, voi haluttomuus kestää sen ajan. Jos haluttomuutta ei ole, eikä ole tullut pahoja vaurioita (tämäkään ei ole itsestään selvää) niin tottakai seksi voi kuulua koska vaan synnytyksen jälkeiseen elämään kun nainen on tarpeeksi toipunut. Normaaliin elämänkulkuun kuuluu sen, että aina ei ole seksiä saman verran. Haluttomana ei kannata alkaa rakastelemaan. ap
nosto