Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: oletko ostanut yksin auton, vai onko " joku mies" ollut mukana?

Vierailija
13.03.2006 |

Itsellä auton osto edessä, ja vähän jännittää marssia autokauppaan.

Vinkkejä ja neuvoja otetaan kiitollisena vastaan, mitä pitää kysellä tms.

Autoistahan ja niiden tekniikasta jne. sinänsä en tiedä juuri mitään....

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valokuvasta tuttavaltasi. Ystävättäreni käytti kyseistä helppoa kauppametodia. Isi tai fiksailutaitoinen miehenkutale on kiva olla olemassa.

Vierailija
2/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

milipidettään. Periaatteessa selviäisin hommasta kyllä yksinkin varsin hyvin. Minua naisena kiinnostaa mm mihin airbackit on sijoitettu, kuinka on pärjännyt törmäystesteissä, miten iso tavaratila on, mikä on kulutus jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin käytetyn itse, mutta sitä ennen kyselin kaikilta mahdollisilta tuttaviltani vinkkejä auton ostoon ja siihen mihin mihin ko. automerkissä pitää kiinnittää huomiota.

Uuden auton osto on helppoa, mutta käytetyn kanssa saa olla tarkkana. Tsekkaa nyt ainakin takuu, tehdyt huollot ja huoltokirjan olemassaolo, talvi- ja kesärenkaiden kunto, seuraava suurempi huoltoajankohta ja -hinta sille yms.

Muista kirjata kaikki sovitut asiat kauppakirjaan. Vaadin esimerkiksi, että autossa olleet naarmut paikkamaalataan ja että auto pestään hyvin sekä sisältä että päältä. Sovittu takuuaikakin kannattaa kirjata ylös myös.

Oma mokani oli se, kun seuraava huolto piti tehdä jo tuhannen kilometrin jälkeen. Oli tosi kallis huolto, olisi pitänyt vaatia, että autokauppa tekee sen ennen luovutusta.

Vierailija
4/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä päätin, mikä ostetaan.

Sinun täytyy tietää, mihin tarkoitukseen sen auton tarvitset: tilat ja hevosvoimatarve, bensa vai diesel, hintaluokka, varustus. Ja kysy myyjältä, mitä voi / täytyy tehdä itse huolloista ja mitä ei " saa" . Käy koeajamassa, niin tiedät, tuntuuko se hyvältä. Surffaa netistä testejä. Autojen kulutus kaupungissa / maantiellä on yksi asia, mihin kiinnitetään huomiota myös: isot autot kuluttaa enempi, mutta myös pienissä autoissa voi olla syöppöjä.

Jos ostat uudne auton, niin kaikkien konepellinalunen on aluetta, johon omistaja ei enää koske olipa nainen taikka mies.

2-3 v ajetun auton voisin vielä ostaa, jos kilometrejä ei ole hurjasti ja jos autoa ei ole kolaroitu.

Ole ostaessasi / tutustuessasi VARMA ja pukeudu asiallisesti, niin saat vastaavan kohtelun. Älä kuitenkaan osta ensimmäistä vaan kierrä useampi auto ja autoliike, niin tiedät, minkä haluat.

Vierailija
5/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääset jyvälle mikä esimerkiksi on paljon ajettu sen ikäiselle, tms. Mitä hintaluokkaa haet?

Muutenhan kannattaa katsoa että se sopii omille mitoille ja niille tavaroille ja lapsille mitä siinä aikoo kuljettaa. Jos sulla ei oo tolppaa täytyy lähteä hyvin kylmänä käyntiin jne. Jos olis kahdet renkaat niin aina hyvä tai joudut niiden hinnan laskeen siihen lisäksi.

Jospa käytät sen katsastuskonttorilla tsekkauksessa?

Vierailija
6/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ne tärkeimmät.

Vierailija
7/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Yariksia olen netistä katsellut.

Toyotasta olen aika paljon hyvää kuullut noin keskimäärin.

Auto tulisi lähinnä työmatkakäyttöön, 20km / sivu. Tietty kauppareissut jne. mitä nyt kotiympyröissä ajellaan.

Pari pidempää reissua mökille tai muualle Suomeen varmaan tulee ajettua / v.

Vierailija
8/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän kartoittaa etukäteen, mitä sinulle sopivia autoja on olemassa. Minkä kokoluokan autoa haet, haluatko ehdottomasti jotain ominaisuuksia (ilmastointi, lohkolämmitin, cd-soitin, kahdet renkaat). Aina mukavampi on mennä liikkeeseen, mitä paremmin olet valmistautunut.

Mutta ei sen ensimmäisen kohtaamisen myyjän kanssa tarvitse olla mikään menestys. Rohkeasti sisään vain, ja myyjien tehtävä on kyllä tulla kysymään sinulta, josko voivat jotenkin auttaa. Ikävä kyllä minulla onkin sitten tästä asiasta vähän nuivia kokemuksia, kun myyjät eivät oikein tosissaan aina lähesty yksin tulevaa naisostajaa. Minultakin yksi myyjä kysyi, minkä väristä autoa olen ajatellut. Minä kyllä sitten sanoin, että en ole kuule väriä miettinyt. Mutta sen myyjän kanssa ei sitten todellakaan kauppoja syntynyt ja myöhemminkään ei olla miehenkään kanssa siltä myyjältä edes kyselty mitään, vaikka liikkeessä ollaan vierailtukin.

Mutta onneksi on asiallisempiakin myyjiä. Ja autoliikkeitä on sen verran paljon, että ketään nuijaa myyjää ei tarvi katsella, aina voi siirtyä seuraavaan liikkeeseen.

Vierailija
9/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako muuten ostaa 3-ovista autoa, jos lasta kuljettaa sitten takapenkillä turvaistuimessa (päivittäin)? Vai onko kovinkin hankala yhdistelmä verrattuna 4- tai 5-ovisiin?

t: ap (9 oli myös ap)

Vierailija
10/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toytota Yaris Verso on tosi näppärä!

Sinne mahtuu taakse ostoskassit, vaunut ja rattaat ihan miten päin tahansa. Lapsi on helppo laittaa turvaistuimeen penkille, loput takaistuimet saa käännettyä tarvittaessa vaikka matalaksi. Lisäksi nostokorkeus " takaluukkuun" on matala.

Vierailija
11/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeestä, siis jostakin isommasta ketjusta, uskallat varmaan ostaa sen ihan yksinkin, mutta jos ostat yksityiseltä/pikku liikkeestä, ota ihmeessä mukaan joku, joka tietää autoista " kaiken" !

Ja 3 ovista en suosittele jos lasta pitää takapenkille laittaa!

Vierailija
12/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on vähän ajettu, onkin sitten suhteellista, eli riippuu kuinka vanhoja autoja katselet. Mutta jos kerran olet netistä katsellut, niin olet jo aika hyvin valmistautunut. Tiedät mitä on tarjolla, tiedät missä hinnoissa liikutaan ja tosiaan ei kannata ostaa sellaista yksilöä, mistä puuttuu jotain tärkeää, kuten vaikkapa kunnolliset toiset renkaat.

Minä käytin nykyisen autoni katsastuskonttorilla tarkistuksessa, mutta se oli mielestäni ihan turhaa. Siellä olivat sitä mieltä, että kunnollinen auto se on, mutta eiväthän he sielläkään toki kaikkea testaa. Siksipä talven tullen paljastui, että istuimenlämmitin ei toimi. Enhän minä sitä kesällä voinut huomata, mutta ei huomannut autotohtorikaan. Myyjäliike tuli kyllä korjauskuluissa vastaan, mutta mielestäni olisivat saaneet maksaa koko korjauksen.

Seuraavaa autoa en aio viedä autotohtorille.

Vierailija
13/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Yaris Verso on varmaan hyvä valinta tuohon, minäkin ostaisin jos rahaa olisi, testit olleet hyvä ja turvallisuus, ja sen mitä olen koeajanut niin tykkäsin, joka puolelle näki hyvin yms.

hintaluokka 9000-10000 on myös hyvä valinta, sillä rahalla pitäisi saada max 100 000 ajettu, jos on enemmän ajettu niin en ostaisi.

Vierailija
14/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintaluokka 9000-10000 on myös hyvä valinta, sillä rahalla pitäisi saada max 100 000 ajettu, jos on enemmän ajettu niin en ostaisi.

Kyllä ne tuon hintaluokan autot on usein ajettu paljokin yli 100 000km, paitsi tietty jos kyseessä on lada tai joku pikku koppero, esim KA tai punto!

Vierailija
15/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 1,6:sta ei kannata edes ajatella.

Vierailija
16/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kanssa että varmaan " turvallisempaa" niin.

Kiitos muuten monista jo tulleista vinkeistä, lisääkin saa laittaa...

t.ap

Vierailija
17/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitit että alle 1,6 moottorilla ei kannata ostaa..?!?

Vierailija
18/18 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Alle 1,6:sta ei kannata edes ajatella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä