"Tukiverkostot" vieresssä, joudun silti palkkamaan hoitajan
Mulla on vaan mitta täynnä näitä lapsiperheiden niin tärkeitä tukiverkostoja.
Meillä olisi tukiverkostoa tässä lähellä peräti kuudessa!! eri taloudessa sisältäen isovanhemmat ja sisaruksia. Silti, ikinä emme ole puolison kanssa missään, sairaana olen hoitanut lapseni kahta kertaa lukuunottamatta aina itse ja nyt kun tarvitsen lastenhoitoa säännöllisesti 2-4 kertaa kuukaudessa 2h ajan kerrallaan käännyn MLL:n puoleen.
Kun näistä tukiverkostoista aina niin puhutaan. Että olis niin tärkeetä että niitä olisi lähellä, saisi apua ja auttaisi jaksamaan. Mutta vaikka ne olisi kirjaimellisesti vieressä, niin eihän sieltä mitään apua välttämättä tipu. Kun jos isovanhempia ei vaan kiinnosta lapset niin paljon, toki minä olen aina tervetullut heidän kanssaan käymään kahvilla lasteni kanssa (no, kaitsen lapsia ja yritän vaihtaa kuulumiset). Sisarukset nyt on niin kiireisiä.
Nyt meillä käy säännöllisesti mummu MLL:stä, lapsi on aivan liikuttunut kun häntä joku muukin huomioi kuin vanhemmat. Kovasti aina sitä päivää odotetaan. Mutta jotenkin ihan äärettömän surullista että se ei ole se oma mummu/pappa, jota odotetaan. :(
Kommentit (142)
Miksi tehdä lapsia tiheään tahtiin jos ei vanhemmat jaksa hoitaa lapsia.. minun lapsenlapset ovat 3 v ja 0.5 vuotiaat. Työni on fyysistä enkä jaksa käydä hoitamassa näitä tenava kuin joskus. Minut syyllistää tyttäreni kun on niin kauhean vaikeaa tulla hänelle hoitoavuksi. Hän ei tosiaan ymmärrä miten yli 60 vuotiasta väsyttää pitkä päivä , aamunousu klo 5.30 , työmatka 0.5 tuntia , työt 8.0 tuntia sekä kotiin paluu 0.5 tuntia. Kotiin palatessani olen ihan uupunut.
Hei ap, vertaistukea.. mä kerran erehdyin pyytää anopilta apua lapsen synnyttyä.
Apua en saanut, ainut seuraus oli että kertoi ympäri kylää mun olevan masentunut (neuvolan seuloissa ei ongelmia, kävin toisesta syystä neuvolan kautta psykologilla ja hänenkin mielestään mulla oli kaikki hyvin ja sen syyn olevan musta johtumaton)