Paljonko on mennyt joululahjoihin rahaa?
Mulla meni n. 40 e, ostin vain kahdelle siskolleni lahjat. Ihanaa, kun ei tarvitse ostaa muille.
Kommentit (78)
En ole aivan tarkkaan laskenut, mutta noin 900 e, kahdelle lapselle (7 ja 9v.) ja miehelle. Jokaiselle noin 300 eurolla. Muualta ei juuri lapsille (eikä miehelle, jonka vanhemmat kuolleet) lahjoja tulekaan. Itsellekin ostin, mutta ne ei sisälly tuohon. Itselle ostin noin 50 eurolla.
Alle 200 €. Annoin senkin rahana yhdelle ihmiselle.
Tänä vuonna 0€, ei vietetä surun takia joulua (menetettiin vauva tämän vuoden puolella).
Normaalistikin aika vähän, maksimissaan 100€. Ei aina sitäkään, jos olen saanut neulottua erityisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun saa käyttää rahat itseensä ja puolisoon. Tosi isoja summia näyttää menevän lasten lahjoihin.
Minä taas käytän rahaa erittäin mielelläni lasten lahjoihin. Onhan se mukavaa siipankin kanssa paketit vaihtaa, mutta se taas saa minut kyyneliin saakka, kun omat lapset on niin pohjattoman onnellisia muutamasta uudesta lelustaan. Se on niin aitoa ja vilpitöntä ja lapsen onni on minun onneni
n. 700. Pari teiniä ja vaimo. Muutamalle ystäväpariskunnalle myös jotain pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun saa käyttää rahat itseensä ja puolisoon. Tosi isoja summia näyttää menevän lasten lahjoihin.
Minä taas käytän rahaa erittäin mielelläni lasten lahjoihin. Onhan se mukavaa siipankin kanssa paketit vaihtaa, mutta se taas saa minut kyyneliin saakka, kun omat lapset on niin pohjattoman onnellisia muutamasta uudesta lelustaan. Se on niin aitoa ja vilpitöntä ja lapsen onni on minun onneni <3
Onneksi ne on sun lapsia eikä mun. 😉
Oma lapsi 180e, mies 35e, sisarukset perheineen 115e, kummilapsi 30e, koirat 12e.
Mies sai luvan ostaa itselleen 3000e lahjan omilla rahoillaan. Itselleni en ole vielä ostanut mitään, voisin ostaa joko 150 euron tai 250 euron korun, ellen saa sellaista mieheltä lahjaksi (toivottu on jompi kumpi).
Lapsi saa yleensä pitkin vuotta sitä mitä kohtuullisesti haluaa, samoin me aikuiset. Halutaan yleensä aika vähän ja harkittua.
Oikeesti? Jotkut pistää ihan järkyttäviä summia lahjoihin! Onneksi itse en ole jouluihminen ja laitan rahani esim. matkusteluun
20€, ostin vain tyttärelle, ja sattui olemaan alessa lelut ja vaatteet
0,60€ koiralle rusinatonta maksalaatikkoa
300€, lahjat kolmelle lapselle ja puolisolle.
170 €. Vanhemmat, 4 sisarusten lasta, mummut.
5000€
Neljälle puolisolle ja 35.lle lapselle. Sossu maksoi
Lapselle 100 euroa.
Siskoille ja niihen miehille 18 euroa yhteensä.
Pakkaustarvikkeisiin 14 euroa (tämä olikin yllättävän iso menoerä... ).
Matkoihin 6 euroa.
Yhteensä siis 138 euroa.
Oman yhden hengen talouden erityisesti hankitut ns. Jouluruoat noin 22 euroa. Tähän on laskettu vain jouluun liittyvät. Toisaalta niitä riittää kyllästymiseen saakka moneksi päiväksi.
Kuuset, koristeet, kynttilät, valot ja erityisesti Joulua varten nyt hommatut siivousvälneet 0 euroa. Kynttilöitä ja siivousvälineitä on tarpeeksi jo.
Kyllähän sitä taas humpsahti 200 e / oma lapsi (2 lasta eli noihin jo 400...), lisäksi jotain pientä useammalle muulle, yli 500 meni!
Noin 1200-1300e. Kolmelle lapselleni ja kolmelle lapsenlapselle. Nämä ostettu vuoden aikana, taisin ostaa ensimmäiset viime vuonna joulupäivänä nettikaupan -50% alesta.
300 ehkä
Yksi shampanjapullo ja yksi punkkupullo lahjaksi
Suklaata
Kolmelle lapselle lahjat
Äitini lahjat 45 euroa, miehen 50 euroa, ystävän 30 euroa, isovanhempien 80 euroa ja sedän 30 euroa.