Kuinka moni on palellut kamalasti alkuraskauden aikana?
Musta tuntuu, että olen aivan epänormaali, kun palelen aivan hirveästi. Ulos täytyy laittaa toppahousut vaikka pakkasta ei ole kuin pari astetta ja sisällä viihtyisin vain takan edessä. Lisäksi minulla normaalia huonovointisuutta ja väsyttää!!! Mietinkin, että hemoglobiini pitää tarkistuttaa.
Ekan raskauden aikana en kärsinyt raskausajan oireista ollenkaan.
Mietin vain, että onko tämä normaalia vai voiko kyseessä olla joku puutos??
Vilukissa 7+2
Kommentit (8)
Viimeisinä muutamina viikkoina olen palellut välillä ihan älyttömästi. Esim. äitini valittaa aina, että kun meillä on täällä sisällä niin kuuma ja minua taas yleensä kuitenkin paleltaa ellei just oo uunia lämmitetty. Ja välillä tuntuu, ettei ulkona tarkene olla millään. Ja joskus kauppareissulla täytyy kylmähyllyjen kohdalla laittaa hanskat käteen, kun niin paleltaa.
Olen ollut vähän huomaavinani, että silloin kun on väsynyt, niin paleltaa enemmän. Ja mulla on kyllä hb:kin huono. Np-ultra oli n.1,5 vk sitten ja silloin hb 109.
neronja rv15+1
[color=Red]Mä palelen myös jos ties monetta viikkoa. Hb oli neuvolassa 116 eli siitä luultavasti johtuu. Tänään taas kuvotusolo, tuntuu ettei mikään riitä pienokaiselle. Kamala syöppö. ;)
Orenji rv 12[/color]
minuakin alussa, heinäkuussa kesälomareissulla istuin autossa penkinlämmitin täysillä kun oli NIIIN kylmä. Siitä sitten tunnistin oireet samoiksi kuin esikoisesta oli aivan samat palelut.
Peppinetta 37
Palelin jatkuvasti, polttelin takkaa kunnolla et lämpöä oli sisällä 28 astetta. Muut perheenjäsenet pyyhki hikeä otsalta ja kuljin edelleen villasukat ja villatakki päällä. Onneks se on jo helpottanu ;) Niin ja hb mulla oli 136, eli ei siitä johtunu ainakaan.
Peeveli 17+3
Vaikka olis vetäny toppatakin päälle ja menny kahden täkin alle niin aina vain palelsi. Ja hemppa oli jossain 130 kieppeillä. Taisi sitä järkyttävää palelua pari ekaa kuukautta kestää. Kuulemma johtuu siitä tosiaan, että ruumiinlämpö on hieman koholla, mikä on sikiön kehitykselle eduksi. Eli palele vain hyvillä mielin. :)
Ja mulla ainakin palelu jatkuu edelleen. Varsinkin iltaisin on ihan älyttömän kylmä, on pakko pitää flanellipyjaman lisäksi villapaitaa ja villasukkia - ja sama myös nukkuessa! Hemoglobiini oli mullakin ihan hyvä, 136, joten tuskinpa sillä on mitään palelun kanssa tekemistä.
Rv 14+6
ainakin palelen ihan kamalasti. Hb oli neuvolassa 136 eli siitä ei ole kiinni. Palelu kuulu ihan normaalisti alkuraskauteen kun lämpö on hieman koholla. Asutaan Californiassa ja ollaan nyt Suomessa käymässä ja tuntuu että täällä palelen ihan kuollakseni. Mutta jopa Californian lämmössä piti laittaa pitkähihaista päälle vaikka mies veti shortseja ja t-paitaa päälleen:-)
Millian rv 8+3