Kookosöljy poistaa hammaskiven
Se tosiaan toimii! Olen nyt viikon verran purskutellut aamuisin suussa kookosöljyä ennen hampaiden pesua ja hammaskiveä on lähtenyt jo hurjasti ja hampaat tuntuu puhtaammilta pesun jälkeen. Kannattaa kokeilla!
Kommentit (96)
Te kukkahatut kirjoitti:
Niin Joo, kaikkiin muihin vaivoihin kookosöljy olikin jo ihmeparannusaine.
Nyt sitten hammaskivi...
Voi voi, onko sulla joku huonosti? Kenties sun elämä?
Onko kellään magneettikoruja? Miten on toiminut?
Voi jeesus tätä kansan idiotismia taas..
Ei se öljy sitä kiillettä kemiallisesti mitenkään hankaa ja kuluta vaan se mekaaninen hampaiden harjausprosessi heti sen jälkeen. Ihan samalla lailla siitä öljystä tulee suuhun happohyökkäys kuin mistä tahansa muusta suuhun laitettavasta orgaanisesta aineesta (psl. ksylitoli, vesi ja fluori).
Jos heti sen öljyn purskuttelun jälkeen menee harjalla rappaamaan sellasta kiilteen pintaa, jossa on happohyökkäyskäynnissä, saa ihan varmasti aikaseksi kiilteen kulumaa hampaistoon. Vauriot ei ehkä heti näy, mutta kyllä on tuhoisaa touhua pitkällä aikajänteellä.
Ottakaa nyt edes ksylitolipurkka tai pastilli siinä välissä ennen mekaanista harjausta. Öljyn varsinaiseen tehoon hammaskiven poistossa en ota kantaa, kun en ole yhtään tutkimusta aiheesta lukenut. Ainoastaan tähän työjärjestykseen millä vaurioitatte omaa kiillettänne. Ja sitten taas ihmetellään kun keski-ikäisenä hampaat on haperot ja lohkeilee "vaikka kuinka hoidan ja harjaan"
T. Hml Rovaniemeltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kookosöljy maistuu niin kamalalle että en halua sitä suuhuni.
Niin minustakin mutta mielummin se kookosöljy suuhun kun hammaskivi.
Itse poistatan hammaskiven ammattilaisella.
Muistakaa, ettei sitten öljyä viemäriin. Se on siellä hetken päästä yhtä tönkköä kuin purkissa. Vaikka puutarhaan jos sattuu sellainen olemaan.
Plakki voi lähteä, hammaskivi ei lähde.
Vierailija kirjoitti:
Effect of coconut oil in plaque related gingivitis — A preliminary report
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4382606/"Coconut oil is an easily available edible oil. It is unique because it contains predominantly medium chain fatty acids of which 45-50 percent is lauric acid. Lauric acid has proven anti inflammatory and antimicrobial effects. No studies have been done on the benefits of oil pulling using coconut oil to date. So a pilot study was planned to assess the effect of coconut oil pulling on plaque induced gingivitis."
"A statistically significant decrease in the plaque and gingival indices was noticed from day 7 and the scores continued to decrease during the period of study."
Ajatelkaa, tämä tutkimus on ensimmäinen, jossa mainitaan kookosöljyn käyttäminen hammaskiven hoitoon. Ja vieläpä afrikkalainen julkaisu vuodelta 2015. Ei kannata länsimaisen hammaslääketieteen paukutella henkseleitään. Täällä kun ei suositella mitään hammaskiven hoitoon, mikä olisi halpaa ja luotettavaa. Hampaiden harjaus ja hammaslangan käyttäminen on täysin riittämätöntä!
Suosittelen itse 35% vetyperoksidia, se ainakin räjäyttää mikrobit pois, jotka kerääntyvät ientaskuihin; siitä ei löydy tietysti tutkimuksia, mutta ihan ässä aine. Immunopatologisia reaktioita ei voi välttää, mikäli suussa on paljon latentteja infektioita.
Tuossa puhutaan plakista, ei hammaskivestä. Vain mekaaninen poisto ja ultraääni tepsii hammaskiveen. Plakkiin kookosöljy tuon mukaan tepsii.
Jaa, taasko se kookosöljyn myyjä valehtelee tuotteestaan? 😂 Ei se ole mikään ihmeaine. Päinvastoin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tarvitse "ammattilaista" siihen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Hammaskiven poisto vuosittain maksaa noin 40 euroa. Kyllä tuon verran pitäisi voida omaan terveyteen satsata. Huolellinen harjaus ja hammaslangan käyttö estää hammaskiven muodostumisen. Hammaskivihän on kovettunutta blakkia eli kertoo hampaiden harjauksen tasosta.
Myös sylki muodostaa hammaskiveä, ei aina kerro hampaiden harjauksen tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaskiven poisto vuosittain maksaa noin 40 euroa. Kyllä tuon verran pitäisi voida omaan terveyteen satsata. Huolellinen harjaus ja hammaslangan käyttö estää hammaskiven muodostumisen. Hammaskivihän on kovettunutta blakkia eli kertoo hampaiden harjauksen tasosta.
Myös sylki muodostaa hammaskiveä, ei aina kerro hampaiden harjauksen tasosta.
Mutta ruokavaliosta kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ei se hammaskivi mihinkään kookosöljyyn liukene.
Kokeileppa!
Usko nyt jo, sinisilmä, palkkia se voi liuottaa mutta hammaskivi on liian kovaa millekkään nesteelle joka ei vahingoittaisi myös kiillettä.
Lukijoille: Tällä palstalla pyörii kookosöljytuotteitaan mainostava kirjoittaja, joka väittää sen tepsivän jopa syöpään, koska hänen mukaansa syöpä on sieni.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus tätä kansan idiotismia taas..
Ei se öljy sitä kiillettä kemiallisesti mitenkään hankaa ja kuluta vaan se mekaaninen hampaiden harjausprosessi heti sen jälkeen. Ihan samalla lailla siitä öljystä tulee suuhun happohyökkäys kuin mistä tahansa muusta suuhun laitettavasta orgaanisesta aineesta (psl. ksylitoli, vesi ja fluori).
Jos heti sen öljyn purskuttelun jälkeen menee harjalla rappaamaan sellasta kiilteen pintaa, jossa on happohyökkäyskäynnissä, saa ihan varmasti aikaseksi kiilteen kulumaa hampaistoon. Vauriot ei ehkä heti näy, mutta kyllä on tuhoisaa touhua pitkällä aikajänteellä.Ottakaa nyt edes ksylitolipurkka tai pastilli siinä välissä ennen mekaanista harjausta. Öljyn varsinaiseen tehoon hammaskiven poistossa en ota kantaa, kun en ole yhtään tutkimusta aiheesta lukenut. Ainoastaan tähän työjärjestykseen millä vaurioitatte omaa kiillettänne. Ja sitten taas ihmetellään kun keski-ikäisenä hampaat on haperot ja lohkeilee "vaikka kuinka hoidan ja harjaan"
T. Hml Rovaniemeltä
Öljypurskuttelu tehdään harjauksen jälkeen. Olen tehnyt tätä vuosia ja olen reilusti keski-ikäinen. Minulla ei ole yleensä hammaskiveä, joskus harvoin vain vähän tietyssä kohdassa. Kumma kun et ole tätä Rovaniemellä huomannut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ennaltaehkäisen hammaskiven öljypurskuttelulla. By the way, koko ketjussa ei ole yhtään mainosta. Ähäkutti.
Turha näille jästipäille on yrittää kertoa, että ihan itse voi hampaansa hoitaa, se ei ole rakettitiedettä. Myös valtaosa suomalaisista ihmisistä nauttii kun on vaivoja ja pääsee "ammattilaiselle", joka hoitaa laiskan puolesta.
Täällä intetään, että ei toimi ei voi toimia, vaikkei itsellä ole mitään kokemusta asiasta. Se mitä koululääketiede ei tiedä/vahvista, sitä ei ole. Piste. Että ihan turhaan kertoa miten itseään voi hellävaraisesti ja tehokkaasti hoitaa asiassa kuin asiassa, se vain ei mene perille. Tämä kansa haluaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Turha näille jästipäille on yrittää kertoa, että ihan itse voi hampaansa hoitaa, se ei ole rakettitiedettä. Myös valtaosa suomalaisista ihmisistä nauttii kun on vaivoja ja pääsee "ammattilaiselle", joka hoitaa laiskan puolesta.
Täällä intetään, että ei toimi ei voi toimia, vaikkei itsellä ole mitään kokemusta asiasta. Se mitä koululääketiede ei tiedä/vahvista, sitä ei ole. Piste. Että ihan turhaan kertoa miten itseään voi hellävaraisesti ja tehokkaasti hoitaa asiassa kuin asiassa, se vain ei mene perille. Tämä kansa haluaa maksaa.
Asiasta ei ole mitään tutkimusta, mutta tämä johtuukin siitä että erilaiset uskomushoitoihmiset ovat yleensä niin tyhmiä että ostavat tuotteita kun vain myyjä niitä kehuu. Miksi ihmeessä siis tuhlata rahaa mihinkään tutkimuksiin jotka todistaisivat tehon. Haluaisin todella nähdä kun se öljy liottaa hammaskiveä, olen eläinlääkäri ja poistan päivittäin koirilta hammaskiveä ja sen kun näkisi että siihen mineralisoituneeseen plakkiin mikään öljy auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Näin se näyttäis olevan. Itse huomasin öljyn auttavan ja aijon sitä jatkossakin käyttää. En tullut tänne mainostamaan kookosöljyä. ap
Toimiiko rypsiöljy? Haluaisin suosia kotimaista.
En itse usko öljyn vaikuttavan hammaskiveen, itselleni sitä tulee sen verran että kerran vuodessa käyn putsauttamassa. Muutoin olen huomannut kookosöljyn tekevän suun limakalvot kosteammaksi (kärsin kuivasta suusta) ja muutenkin hyvinvoivaksi. Valkaisemiseen en osaa sanoa, mutta omat hampit ovat kirkkaamman näköiset. Voi tosin johtua siitä, kun öljy heijastaa hampaiden pinnalla valoa voimakkaammin. Ja tosiaan, oil pulling otetaan hampaiden hoidon lisäksi eikä korvikkeeksi! Harjaan hampaat kahdesti päivässä ja lankaan iltaisin. Eikä reikiä ole tullut piiiitkään aikaan :)
En minä ainakaan ole ollut siinä käsityksessä, että kukaan puhdistaisi suunsa öljypurskuttelulla hampaiden harjauksen sijaan, vaan lisäksi.