Kookosöljy poistaa hammaskiven
Se tosiaan toimii! Olen nyt viikon verran purskutellut aamuisin suussa kookosöljyä ennen hampaiden pesua ja hammaskiveä on lähtenyt jo hurjasti ja hampaat tuntuu puhtaammilta pesun jälkeen. Kannattaa kokeilla!
Kommentit (96)
Se öljy on purkissa ihan kovaa. Lusikalla otan ja sulatan suun lämmössä. Sitten voin alkaa purskutella.
Kauanko purskuttelet? Eikö oil pulling vaadi viitisentoista minuuttia kerralla?
Pitääpä kokeilla! Minun hampaisiini muodostuu jostain syystä paljon hammaskiveä. Suuhygienisti on suositellut, että voisin käydä kaksi kertaa vuodessa poistattamassa sitä.
Ennen hampaiden pesua purskuttelen ja se tosiaan sulaa suussa. 10 minuuttia purskuttelen ja se on riittänyt mulla. ap
Ihanaa jos toimii. Kokeilen kanssa.
Uskaltaisko kookosöljyä laittaa (sähkö)hammasharjaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa jos toimii. Kokeilen kanssa.
Kyllä se oikeesti toimii, itse olen käyttänyt jo pitkään.
Antakaa vielä ohjeet miten toimitte sen kanssa. Kuinka paljon, kuinka pitkään jne.
Teelusikallinen kookosöljyä suuhun ennen hampaiden pesua, öljy sulaa suussa pikkuhiljaa ja sitä voi alkaa purskuttelemaan, noin 10-15 minuuttia. Sen jälkeen syljen öljyn pois (ei vessanpönttöön tai viemäreihin!) Sitten hampaiden pesu.
Poistaa myös kiilteet , miettikää itse vaikutusmekanismi. Eli lisää hankausta jolloin hammaskivi lähtee,vaan samalla kuluu kiille myös.
hl kirjoitti:
Poistaa myös kiilteet , miettikää itse vaikutusmekanismi. Eli lisää hankausta jolloin hammaskivi lähtee,vaan samalla kuluu kiille myös.
Hankaako öljy?
Olen käyttänyt lähdevettä hammaspesussa, hampaat jäävät paljon puhtaammaksi verrattuna hanavedellä huuhtomiseen.
hl kirjoitti:
Itse olen käyttänyt kookosöljyä jo pitkään eikä ole kiilteet lähtenyt. Hammaslääkärinikin kysyi kerran että miten hoidan hampaitani/suutani kun on niin hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisko kookosöljyä laittaa (sähkö)hammasharjaan?
Ei sitä laiteta harjaan.
Höpö höpö, ei se hammaskivi mihinkään kookosöljyyn liukene.
Miten kukaan jaksaa purskutella 10-15min?!
Minusta kookosöljy maistuu niin kamalalle että en halua sitä suuhuni.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan jaksaa purskutella 10-15min?!
Minä, siinä samalla voi touhuta muita aamun askareita.
Ennen vai jälkeen hampaiden pesun?
Ostin toissapäivänä ja olen käyttänyt kaksi kertaa hampaiden pesun jälkeen. Ilmeisesti väärä järjestys?