Kuinka hidas Matkahuolto oikein on? Tai kuinka nopea sen pitäisi olla?
Myyn huutonetissä ja käytän Matkahuoltoa paketteihin. Paketinseurannassa selviää, että paketti makoilee päiviä Siwassa, ennenkuin nytkähtää eteenpäin. Eilen aamulla jättämäni paketti on edelleen tilassa, että jätetty sinne. Ei muuta.
Kommentit (53)
Onpa nopeasti. Ja Tampereelta Turkuun ja taas takaisin Turusta Loimaalle ei tule edes kahdessa päivässä matkahuollon kautta.
Loimaalle paketit kulkevat tosi hitaasti. Jos lähetät paketin Tampereelta Loimaalle, menee se ohi Loimaan, joka on 65 km ennen Turkua, Turkuun ensin ja sitten taas lähtee Turusta takaisin Loimaalle. Ihan hullua!
Täytyy varmaan sittenkin pyytää pakettien toimitus postin kautta. On niin hidas tuo Matkahuolto. Vaikka luulin sen olevan toisinpäin. Että Matkahuolto olisi nopeampi ja vastuullisempi, mutta kun ei!
Tilasin Huuto.netistä paketin pk-seudulta Poriin. Tänään aamulla Matkahuolto Paketit -sovellus näytti erikseen kuljetuksen tilaa katsoessani, että paketti on viiden aikaan aamulla saapunut Porin Matkakeskukseen ja jatkaisi matkaansa _huomenna_ Otavankadun K-marketiin. Matkahuollosta Otavankadulle on matkaa pari kilometriä, joten sen sijaan että odottaisin vuorokauden verran että paketti liikahtaa noin lyhyen matkan, päätin käydä kokeilemassa Matkahuollon palvelupisteessä, josko saisin paketin sieltä mukaani. Onnistui!
Eli jos muilla on paketti odottamassa Matkahuollon toimipisteessä siirtoa johonkin lähistön noutopisteeseen, niin nopeammin saatte paketin jos pääsette käymään Matkahuollossa sitä kysymässä. En sitten tiedä, toimiiko tämä näin kaikissa Matkahuollon toimipisteissä, mutta ainakin täällä Porissa homma on näköjään joustavaa.
Yleisesti, jos mahdollista, tilaan jatkossa Matkahuolto-paketit nimenomaan Matkahuollon toimipisteeseen, ettei vahingossakaan tule turhaan ylimääräistä vuorokautta kuljetusaikaan. Huuto.netin tapauksessa vain ei ollut minulla mitään mahdollisuutta valita noutopistettä.
Mulla ei ole ikinä ollut matkahuollon pakettien kanssa ongelmia. Sen sijaan Postin kanssa takkuilee jatkuvasti. Joulun aikaan jäi pari pakettia saapumatta. Ikävä kyllä epäilen vahvasti että ne varastettiin Postin työntekijöiden toimesta.
Jos on mahdollista, valitsen nykyään toimitustavaksi Budbeen. Sieltä tulee etukäteen ilmoitus mihin aikaan paketti suunnilleen olisi saapumassa. Toistaiseksi kaikista Budbee- toimituksista (yli 10) vain 1 on ollut n 20min myöhässä. Muut tulleet ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain selville pakettini saapumisilmoituksen seuramalla mh:n omia sivuja. Niiden mukaan minulle oli lähettetty tekstiviesti saapuneesta lähetyksestä, oli oikein kellon aikakin. Tekstiviestiä en tosin koskaan saanut. Kannattaa itse seurailla lähetystä. Mh toimii vähän mitensunkutensun.
Luultavasti numero on ollut väärin kirjattu.
Olen ajatellut luopua Matkahuollon palveluista, koska viimeisten kahden vuoden aikana on ollut niin paljon ongelmia. Eniten ärsyttää pakettien makuuttaminen jossakin MH:n pisteessä.
MH ilmeisesti kuljettaa paketteja yöllä, mutta vaikka paketti tulee aamuyöstä seuraavaan pisteeseen, paketti jatkaa matkaansa jostain syystä vasta seuraavana päivänä. Miksei heti samana aamuna?
Myös ilmoitus paketin saapumisesta kestää kauan, mutta se voi johtua myös noutopaikkojen kiireistä, nehän ovat nykyään useimmiten asiamiespisteitä, joilla on toki muutakin tekemistä.
Matkahuollolla on nopeitakin yhteyksiä, esimerkiksi Turku-Pori-väli. Paketti on perillä molempiin suuntiin heti seuraavana päivänä.
Toissapäivän iltapäivänä tein tilauksen nettikaupausta, eilen päivänä lounastauolla sain haettua paketin matkahuollon pakettiautomaatista. Eli alle vuorokaudessa pk-seudun sisällä kaupungista toiseen.
Maksan ensi kerralla 1 euron enemmän ja käytän Postin kuljetuspalvelua.
Saako tosiasioista puhua? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä Helsingistä tuntuu lähtevän hitaasti. Viimeks jätin torstaina ja oli seuraavan viikon keskiviikkona perillä Keski-Suomessa.
Stadi taitaa olla aika "rikas" tänäpänä...?
Ja nyt, seitsemän vuotta myöhemmin, vielä rikkaampi.
Nykyään on ne robotti kuljettajat jotka tullee ja menee oon vuodesta 2090 !
kalliimpaa on teleportaaminen siinä kestää vain 20min että paketti on perillä
Sain selville pakettini saapumisilmoituksen seuramalla mh:n omia sivuja. Niiden mukaan minulle oli lähettetty tekstiviesti saapuneesta lähetyksestä, oli oikein kellon aikakin. Tekstiviestiä en tosin koskaan saanut. Kannattaa itse seurailla lähetystä. Mh toimii vähän mitensunkutensun.