Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo juttu töissä, en tiedä miten reagoida

Vierailija
17.12.2016 |

Olen keski-ikäinen nainen. Työskentelen asiakaspalvelussa. Työskentelemme pareittain. Olen jo kuukausia sitten alkanut huomata, että jun määrätyllä työkaverillani ei juuri silloin ole asikasta, kun itselläni on, hän tuijittaa herkeämättä minun asiakaspalvelutikannettani ja yrittää pidättää nauruaan, joskus jopa selin kääntyen, kun niin naurattaa. Eilen viimeksi oli taas näin. Joskus olen kysäissyt, mikä niin naurattaa, mutta silloin hän vetää ilmeen peruslukemille ja kysyy "ei mikään, miten niin?".

Pari kuukautta sitten meillä on TET tyttö pisteessämme päivän ja parinani silloin taas tämä naureskeleva työkaverini. Sen koululaisen kanssa nauroivat joskus selät hytkyen, kun minulla oli asiakas tiskillä.

Kuulostaa varmaan ihan älyttömältä, mutta tämä on ihan totta. En ole edes mitenkään mt-ongelmainen, vaan tavallinen asiallinen nainen, vähän yli 40-vuotias. Tuo työkaverini on 26.

Olenko välittämättä, vai mitä ihmettä teen? Hän tuntuu ottaneen linjan, ettei ikinä myönnä mitään, joten on varmaan täysin turha kysyä. Ja mahtuuhan maailmaan naurua, tämä vain tuntuu todella kiusalliselta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 v. on jäänyt ikiteiniksi.

Vierailija
2/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa jo kiusaamiselta. Pitäisiköhän sun sanoa tuosta esimiehelle, jos työkaverisi ei kehotuksestasi lopeta tuota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ehkä kuuntelee jotain puhemaneeriasi ja on päättänyt että se on kutkuttavan hauska. Tuohan on vihamielistä käytöstä pohjimmiltaan, joten mieti mistä hän voisi olla sinulle käärmeissään.

Vierailija
4/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin esimiehen kanssa reilusti. Eihän tuo ole toista kunnioittavaa käytöstä millään tavalla.

Vierailija
5/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa inhottavaa käytöstä tuollainen. :(

Vierailija
6/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen pitäisi kyllä vastaus saada. Entä jos sille joku juttu muistuu jostain vaan mieleen, ei välttämättä sen kummempaa.

Vierailija
7/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on hänen sukulaisensa ja he ovat läheisen tuntuiset. On todella kiusallista mennä sanomaan jostain virnuilusta, kun työkaveri sanoisi, ettei todellakaan ole, kuten tähänkin saakka. Mitä voisin yrittää tehdä itse, ilman ulkopuolusta apua? Ehdotuksia?

ap

Vierailija
8/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys? Ensin esimiehelle ja jos ei usko, tämän esimiehelle?

Vierailija
9/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellistahan tuo on. Älä välitä itse tilanteessa mitään, mutta kerro esimiehelle tuosta käytöksestä ja sano, että olet enemmän huolissasi siitä millaisen kuvan asiakas saa firmasta, jossa työntekijä käyttäytyy noin. Pahimmassa tapauksessa asiakas luulee, että nauravat hänelle.

Jos haluat olla ilkeä, niin sano suoraan tuolle pissikselle, että saat nauraa niin paljon kuin haluat, mutta voisitko tyhmän naamasi muualle nauramaan, ettei asiakas luule sun nauravan sille. Tämä tietysti kahden kesken ilman todistajia. Muille kiellät koskaan sanoneeni näin, jos joku kysyy. Voit sanoa, että sillä on ihan omia juttuja, naureskeleekin itsekseen koko ajan.

Vierailija
10/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virnuile takaisin kun hän palvelee asiakasta.

Ootko todella hyvä myyjä - vaihda työpaikkaa.

Saikuta kun on kurjaa.

Vierailija
11/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni yritys, ei mitään työterveyttä tai esimiesten esimiehiä. Minun on itse tämä taistelu taisteltava ja pyydän teiltä ideoita, miten selvitän asian tuon työkaverini kanssa mitään muita tahoja.

ap

Vierailija
12/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni yritys, ei mitään työterveyttä tai esimiesten esimiehiä. Minun on itse tämä taistelu taisteltava ja pyydän teiltä ideoita, miten selvitän asian tuon työkaverini kanssa mitään muita tahoja.

ap

Kysy kuuluuko hän ns noitapiiriin sillä niillä on tuollaisia tekniikoita hivuttaa joku pois työpaikoilta. Eräässä työpaikassa jossa olin oli tällainen noitapiirin nainen ja aiheutti suurta hämmennystä vaikka ei koskaan " tehnyt" mitään. Minulle kertoi ihitellen kuuluvansa joinkin ihme noitapiiriin. Näillä on ohjekirjaset netissä kuinka yhteisökiusata.

Vierailija
13/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä reagoi. Ja vaihda työpaikkaa.

Vierailija
14/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toimit näin: sanot suoraan havainneesi että hän naureskelee työskentelyllesi. Ja sano suoraan että se tuntuuhyvin ikävältä että jos voisi lopettaa olipa se tahatonta tai ei.

Jos ei lopu esimehelle vaan. Nauhoita se keskustelu joss pyydät lopettamaan. Jokaisen keskustelun johon itse osallistuu saa nauhoittaa. Kuvaamiseen tarvitaan toisen tietoisuus siitä että kuvataan.

Soita se pyyntösi esimiehelle ettei jää epäselvää että se yodella sinua häiritsee ja että olet pyytänyt lopettamaan.

Vierailija
15/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihto kiehtoisi, mutten asu pk-seudulla ja täällä työpaikat alallani ovat aika vähissä, varsinkin viittäkymppiä lähestyvälle. Siksi epäröin kovasti tätä askelta.

ap

Vierailija
16/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että otan puheeksi, enkä suostu kuuntelemaan mitään "en nyt tiedä mistä puhut"-juttua on hyvä idea. Sanon, että nyt selvitetään tämä. Olet kuukausia nauranut ja nyt siihen on tultava loppu.

ap

Vierailija
17/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin vuosia sitten samantapaisen työpaikkakiusaamisen kohteeksi. Kukaan työpaikallani ei uskonut, kun yritin kertoa asiasta, kyseinen henkilö oli niin v--mäisen ovela, että varmisti, ettei muut koskaan huomaa mitään. Silmät kirkkaina suu virneessä hymyili vain, kun otin asian hänen kanssaan suoraan puheeksi ja kielsi tietysti kaiken. Esimieskään ei uskonut minua. Tilanne kävi niin raskaaksi, että jätin työpaikkani. Vasta vuosia myöhemmin sain kuulla, että minun jälkeeni hän oli ottanut uhrikseen muitakin ja lopulta joutui itse vaihtamaan työpistettä. Tavallaan käy häntä sääliksi... kuinka tyhjä pitää olla ihmisen elämä, että saa tyydytyksen muiden kiusaamisesta ja pilkkaamisesta?

Vierailija
18/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ihan asiallisesti, teenkö jonkin asian hassusti, kun vaikuttaa että se naurattaa. 

Joskus nauraminen voi olla tahatonta ja ihan muusta johtuvaa. Minulla oli itsekseen naureskeleva työkaveri aikoinaan. Vähän kiusallista istua siinä vieressä, kun ei tiennyt, mikä on naurun kohde, mutta myöhemmin selvisi etten se ainakaan minä ollut.

Vierailija
19/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänitä kaikki keskustelut sillä jos tulee laiton irtisanominen niin sinulla on oltava todistusmateriaalia jos haluat saada korvauksia oikeusteitse

Vierailija
20/29 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että mitä helvettiä virnuilee ja hirnuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä