Videopelejä pelaavien aikuisten täytyy olla jotenkin jälkeenjääneitä
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Se, että käytät windowsia ei tee sinusta Bill Gatesia. Se, että pelaat aamusta iltaan ei tee sinusta Supercellin omistajaa.
Vau, oletpa välkky.
Kerropa tuo mun miehelle. Musta on tosi ihanaa, että miehellä on tuo harrastuksena. Videopelien lisäksi tykkää kovasti myös lautapeleistä ja roolipeleistä. Pelaavatkin kavereiden kanssa n. kerran viikossa useamman tunnin. Ei mua haittaa. Mies on tosi älykäs ja mielikuvituksellinen, niin toi roolipelaaminen on jotenkin luonteva tapa sitten käyttää sitä kapasiteettia.:)
Ja oli mustakin aika hauskaa kun mies osti Mini Snes:n ja saan itsekin pelata välillä Super Mario Wordlia, jos tuntuu siltä:D
Vierailija kirjoitti:
Niinhän he ovatkin. Usein he ovat työttömiä, syjäytyneitä ja mielenterveysongelmaisia. Ei osata laittaa ruokaa ja siisteydestä huolehtiminen on lähes mahdoton tehtävä. Hygienian kanssakin on vähän niin ja näin. Harva heistä pystyy kunnolliseen seurusteluun perheen perustamisesta puhumattakaan. Monet heistä ovat ikätasoistaan jopa 20 vuotta jäljessä. Mutta hyviä pelihetkiä itse kullekkin!
Voi perhana, mutta kun olen sosiaalinen, kokkina työskentelevä perheen äiti.
Se on kyllä varmaan totta, että jälkeenjäänyt olen eli 20 vuotta ikäisiäni jäljessä. :D
N45
Kaikki, jotka tekevät jotain joka ei minua kiinnosta, ovat tyhmiä, hulluja tai aivopestyjä massalampaita.
Eli pitäisi mielummin provoilla av-palstalla ja katsella Tempation Islandia telkkarista?
Valitsen mielummin pelaamisen.
Yleensä nämä ap:n kaltaiset ihmiset perustavat tämän videopeli-vihansa siihen, että he ovat joskus vuosia sitten tunteneet jonkun yhden ongelmapelaajan, joka on ollut koukussa Wowiin, ja sitten kuvittelevat vielä nykypäivänä että kaikki pelaajat, esim. vaikka Hellbladen tai Last Of Us:n kaltaisia yksinpelejä pelaavat ihmiset ovat automaattisesti samanlaisia (koska se Wowin pelaaja on ollut ainoa pelaava ihminen, jonka nämä videopeli-vihaajat ovat elämänsä aikana tunteneet).
Ajattelevat ilmeisesti, että niiden yksinpelejä pelaavien ihmisten pitäisi tuntea jotain häpeää siitä pelaamisestaan. Itse pelaan juurikin yksinpelejä, enkä koe, että minun pitäisi tuntea häpeää vaikka juuri jostain Hellbladen pelaamisesta vain siksi, että jossain on ihminen joka on koukussa Wowiin. Se on sama kun sanoisi jollekin sillointällöin ruuan kanssa viini juovalle, että hänen pitäisi tuntea jotain häpeää, siitä viinin juomisesta siksi, että viereisessä talossa asuu ihminen, jolla on alkoholiongelma.
Videopelit on kivoja. Mutta kyllä ne ihan oikeasti aiheuttavat myös paljon ongelmia varsinkin nuorille miehille. Tietokoneet ja nettiyhteydet ovat niin halpoja, että helposti syrjäytyy kotiin.
No voihan hitsi! Eihän minulla ole vasta kuin yksi ammattikorkea- ja yksi ammattikoulutasoinen tutkinto suoritettuna, vakityö, hyvä sosiaalinen verkosto internetin ja pelien ulkopuolella, ja 2000 tuntia peliaikaa Dota 2:ssa takana. Olisihan se pitänyt arvata että jossain meni pieleen!
Minulle pelaaminen on ihan hyvä tapa rentoutua vaikka raskaan työpäivän päätteeksi.
Mielummin energinen ja positiivinen "jälkeenjäänyt", kuin ap:n kaltainen negatiivinen niuhottaja.
Ap taitaa itse olla näitä tv:n suurkuluttajia, joita vaan pohjimmiltaan katkeroittaa se fakta, että pelaaminen on aktiivista tekemistä, toisin kuin television tuijottaminen. Se katkeruus sitten pyritään purkamaan haukkumalla pelaavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
No voihan hitsi! Eihän minulla ole vasta kuin yksi ammattikorkea- ja yksi ammattikoulutasoinen tutkinto suoritettuna, vakityö, hyvä sosiaalinen verkosto internetin ja pelien ulkopuolella, ja 2000 tuntia peliaikaa Dota 2:ssa takana. Olisihan se pitänyt arvata että jossain meni pieleen!
2018 ja tulee pätemään jollakin amk-tutkinnolla.... En sano, että pitäisi hävetä, mutta ei se kyllä mikään meriittikään ole.
Sain keskivaikean aivovamman onnettomuudessa. Lääkärini suositteli pelaamaan mahdollisimman paljon. Ilman niitä pelejä olisin vielä enemmän jälkeenjäänyt.
Tämän uutisen mukaan pelaamista harrastavat kirurgit ovat työssään taitavampia kuin ei-pelaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2018 ja tulee pätemään jollakin amk-tutkinnolla.... En sano, että pitäisi hävetä, mutta ei se kyllä mikään meriittikään ole.
En millään lailla halua tai yritä väittää etteikö yliopistotasoinen tutkinto olisi mahtava saavutus, koska sitä se on, mutta omasta mielestäni saavutukseni on merkittävä meriitti. Tiedostan mihin itselläni motivaatio ja jaksaminen riittää, enkä ole koskaan ollut niin kova lukutoukka että näkisin mitään järkeä hakea yliopistoon. Sen sijaan aikeissa on opiskella vielä muutama tutkinto lisää näiden kahden aiemman rinnalle, mutta ei missään nimessä yliopistossa.
En myöskään tiedä mihin tähtäät tuolla 2018-toteamuksella. Jos ikääni mietit, niin olen alle 26.
Ovatko saippuasarjoja televisiosta katsovat ja/tai provoja av-palstalle kirjoittelevat aikuiset myös jälkeenjääneitä?
Nojaa, tästäkään ihmisryhmästä on aika turha vetää mitään kaikkia koskevia johtopäätöksiä. Keskimäärin ne ihmiset, joiden itse tiedän pelaavan paljon, ovat kyllä huomattavan älykkäitä. Pitävät tekniikasta, ongelmanratkaisusta, heillä on hyvä mielikuvitus, luovia...
Toki joo on niitä tylsämielisiä pelkälle pelaamiselle eläviä sosiaalisesti kyvyttömiä syrjäytyneitä varmasti. Mutta missäpä ihmisryhmässä ei tällaisia olisi.