3v synttärikutsussa tilinumero - paljonko pitää antaa?
Rahaa siis toivovat vanhemmat lahjaksi lapsen puolesta. Ollaan miehen kanssa kummeja. Me keskituloisia, he ehkä keskituloisia +. Pääkaupunkiseudulla asutaan jos se tässä jotain merkitsee.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samahan tuo on kuin hääkutsuissa, se tuntuu olevan kaikille ok. On nurkat jo roinaa täynnä, eikä lisää kaivata.
No ei todellakaan ole sama asia. Näytä minulle 3-vuotias joka ei rakasta lahjoja?!
Ehkä se toivoo jotain kallista, johon vanhemmat nyt keräävät rahaa.
Vanhempien tehtävä on huolehtia isommat ostot, kuten polkupyörä.
Jotain kalliimpaa peliä, lelua. Niinhän sitä luulisi myös, että hääparinkin tehtävä olisi itse huolehtia oman tilinsä saldosta.
Vierailija kirjoitti:
Yhden lapsen kummina olen laittanut kortin mukana 1€/ikävuosi. Tai ensimmäisillä synttäreillään sai pehmeän säästölippaan jonka sisälle olin jo euron sujauttanut. Tämä ihan siksi, ettei lapsi vain pääsisi kolikkoon tukehtumaan.
Minusta oli ainakin lapsena hurjan jännää viedä säästölipas pankkiin ja saada jokaisesta talletuksesta tarra, leima, juliste tms mitä milloinkin. Tuli positiivinen mielikuva säästämiseen. Tällaista ei taida missään pankissa enää olla lapsille tai konttorit niin huonosti auki ettei sinne ikinä ehdi talletuksia tekemään?
Mahtaa lapsella olla ankeat synttärit jos kaikki antavat lahjan talletuksena, eikä kukaan tuo mitään oikeaa pakettia :(.
Ei nykyään pankeissa ole tuollaista palvelua ja säästämiskasvatusta. Se oli ennen se.
Tää on provo, mutta tulevaisuutta.
Itse laittaisin ehkä 10-15€ (riippuen kuinka läheinen).
Mutta en laittaisi, sitä tilisiirtona vaan ostaisin jonkun säästöpossun ja rahasumman antaisin pieninä kolikkoina. Tämä siksi, että omat (samanikäiset) ainakin rakastavat pudotella pikkurahoja omaan säästöpossuunsa.
En ymmärrä vanhempien toivetta, enkä itse voisi noin toimia. Joka tapauksessa kunnioittaisin sitä, mutta soisin oman ilon myös päivänsankarille.
Yhden lapsen kummina olen laittanut kortin mukana 1€/ikävuosi. Tai ensimmäisillä synttäreillään sai pehmeän säästölippaan jonka sisälle olin jo euron sujauttanut. Tämä ihan siksi, ettei lapsi vain pääsisi kolikkoon tukehtumaan.
Minusta oli ainakin lapsena hurjan jännää viedä säästölipas pankkiin ja saada jokaisesta talletuksesta tarra, leima, juliste tms mitä milloinkin. Tuli positiivinen mielikuva säästämiseen. Tällaista ei taida missään pankissa enää olla lapsille tai konttorit niin huonosti auki ettei sinne ikinä ehdi talletuksia tekemään?
Mahtaa lapsella olla ankeat synttärit jos kaikki antavat lahjan talletuksena, eikä kukaan tuo mitään oikeaa pakettia :(.