Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia jos 3 luokkalainen ei uskalla aamulla lähteä yksin kouluun

Vierailija
16.12.2016 |

Siis jos lapsi on 3 luokalla ja ei haulua olla myöhäisempänä aamuna yksi kotona n. 1-2 h ja lähteä sitten itsekseen kouluun, onko normaalia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se normaalia. Lapset on persoonia, joku on rohkeampi, joku on arempi.

Vierailija
2/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3.-luokkalainen ei ole halunnut vielä olla yksin aamuisin, emmekä ole siihen pakottaneet. En tiedä onko normaalia vai ei. Iltapäivisin selviää kyllä itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua, että kaikki ei mene aina kuin strömsössä, ennen kuin hankkii lapsia.

Vierailija
4/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun olin ehkä viidennellä luokalla ja siihen asti äiti oli tehnyt työt kotoa käsin. Kun hän sitten menikin töihin muualle niin minua oikeasti itketti kun olin yksin kotona ekaa kertaa kymmenen aamuna eikä ollut ketään, jolle sanoa heipat :D

Sanoin sitten ovella heippa, vaikkei kukaan ollut kuulemassa. Onneksl kotona oli isoaisko kun tulin kotiin koulusta niin oli helpompaa :D

Vierailija
5/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia. Ekaluokkalaiset kulkee yksin koulussa. Yksinolon harjoittelu aloitetaan ihan pienenä pikkuhiljaa. Jotain on mennyt kasvatuksessa pieleen, curling-lapsi?

Mitenkähän me pienenä pärjättiin, yh-äiti kolmivuorotöissä...

Vierailija
6/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika oikeasti, oletteko sitä mieltä, ettei kolmasluokkalaisen tarvitse osata olla tuntia yksin kotona??? Puhelimet on keksitty, jos tulee hätä. Ei hyvää päivää... miten ne selviää elämästä, jos eivät kykene olemaan hetkeä yksin 9 vuotiaina ja lähtemään kouluun?? Pitääkö vielä saattaa kouluunkin??

Täytyy olla erityislapsi kyseessä.

Vierailija
7/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vaikeaa lapsena olla yksin kotona kansakouluikäisenä. Iltapäiväksi tuli hoitajatyttö vielä kolmannella luokalla, mutta en muista ollenkaan, miten aamut menivät.

Olen edelleen hieman pelokas.

Vierailija
8/8 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää: siis olen toki pöivisin nyt aikuisena yksin kotona ja muualla, mutta öisin olisi vaikeaa saada nukuttua yksin kotona.