Voiko kinkun paistaa saunan lauteilla?
Kuulostaa varmaan typerältä, mutta ostin niin ison kinkun, että se ei mahdu pieneen sähköuuniin. Tuli vaan mieleen, että paistolämpötila on niin alhainen, että mahtaisiko onnistua, jos heitän saunan lauteille ja pidän saunaa noin 90-100 asteessa?
Kommentit (68)
Muistelen että eräällä muulla palstalla oli joskus vuosia sitten keskustelu aiheesta ja siellä oli ohjeet miten joku asian oli tehnyt. Ei vaan enää löydy edes haulla.
Yhdellä saunallisella voi paistaa oman ja naapureiden kinkut. :D Kinkunpaistovuorot joka joulu.
Isoisäni paistoi kinkun aina savusaunassa. Uskon, että onnistuu sähkösaunassakin. Vaikka kuolen nauruun, apua...
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä saunallisella voi paistaa oman ja naapureiden kinkut. :D Kinkunpaistovuorot joka joulu.
Loistava idea! Saunaan mahtuu paljon kinkkuja. Käyn ehdottamassa naapureille. Tietenkin olen itse listan viimeisenä.
Jos mukaan tulee "kinkkuja", niin sitten voidaan käyttää minun saunaani heti. Naapurustossa on monta mehukasta.
Kannattaa laittaa uunipelti alle, ettei ihan lauteilla
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa uunipelti alle, ettei ihan lauteilla
Ja paistolientä pitää tyhjentää pelliltä, ettei lauteet saa rasvakuorutetta.
Voi, ja olen paistanutkin. Kinkku ei tiedä missä 100 asteisessa tilassa se on eli onko uunissa vai saunassa. Aikaahan tuossa kuluu jos ei pysy lämmöt koko ajan riittävän korkealla. Siinä sivussa voi saunoa ja ryypiskellä aina kun huvittaa kun sauna on koko ajan lämpimänä. Kypsymisvaiheessa alkaa kinkku toki tuoksahtaa mutta silloin olen yleensä jo niin kännissä ettei haittaa saunomista ja jos heittää kaljaa kiukaalle niin se peittää kinkun hajua.
Noin 5eur maksaa yön yli sauna. Ei muuta kun kossu pakkaseen nyrkillinen voita kattilaan ja kinkku lauteille