Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä henkilöistä, jotka ostavat perheelle ja kavereille jouluna "lahjoiksi" hyväntekeväisyyslahjoituksia?

Vierailija
16.12.2016 |

Itse ottavat tyytyväisenä vastaan kortit, suklaat ja kahvit, ja kertovat sitten mahtipontisesti facebookissa lahjoittaneensa 20 € kehitysmaan lapsille, joten eivät anna kenellekään tutulle mitään.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut perheelle ja ystäville että jos haluatte ostaa minulle lahjan antakaa jotain hyväntekeväisyyteen (mutta sekään ei tietenkään ole välttämätöntä). Itse ostan lahjoja vain muutamalle läheiselle lapselle.

Vierailija
22/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ok, jos lahjoitus menee jollekin kaverille tärkeään kohteeseen ja se kaveri on itse sellaisessa elämäntilanteessa, ettei itse ole yhtä hädänalainen. Jollekin tosi pienituloiselle, joka joutuu laskemaan ruokakaupassa jokaisen käytetyn euron ja karsimaan ruoastakin, olisi aika lailla märkä rätti naamalle antaa joku "lahjoitin 50 euroa ruoka-apuun nimissäsi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo ovat typerä idea, koska jouluna on tarkoitus ilahduttaa lahjan saajaa. "Mutta kun sillä on jo kaikkea" on minusta huono peruste, koska ainahan voi antaa lahjakortin jonnekin ravintolaan, elämykseen, teatteri/konsertti/elokuvaliput, tai laadukkaita herkkuja joista tietää toisen pitävän. Ei ole mikään pakko antaa tavarakrääsää. Eri asia on, jos tietää toisen oikeasti arvostavan tuollaista lahjaa. Mutta muuten vain kelle tahansa en ostaisi, tuntuu itsekorostukselta ja sädekehän kiillotukselta.

Miksei sinua ilahduttaisi, että nimissäsi on tehty lahjoitus jonnekin hyväntekeväisyyskohteeseen? Edes sellaiseen, mikä on sinun sydäntäsi lähellä? Kuka ei arvostaisi sellaista?

Lue uudestaan: "Eri asia on, jos tietää toisen arvostavan tuollaista lahjaa."

En missään kohtaa sanonut, etten itse arvostaisi lahjaa, puhuin yleisellä tasolla asiasta. Itse arvostaisin tosi paljon, jos joku lahjoittaisi puolestani esim. Animalialle, mutta en ITSE antaisi sellaista lahjaa tietämättä mitä toinen siitä ajattelee.

Vierailija
24/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun pitäisi keksiä lahja ystävälle, jolla on kaikkea ihan liikaa? Ei niin, että olisi rikas, vaan toivoton hamsteri. Kaikki paikat pursuaa tavaraa, suurin osa ihan tarpeetonta, kosmetiikkaa on vaikka muille jakaa. Kukat ei pysy hengissä. Itse ahdistun siitä tavaramäärästä aina käydessäni hänen luonaan, eikä todellakaan tee mieli hankkia enää yhtään mitään lisää. Hän myös käy sännöllisesti hoidattamassa itseään, joten sekään ei ole minusta mikään lahja, koska tekee sen aina muutenkin. Neuvoja?

Anna siivous-, ammattijärjestäjä- tai personal shopper-lahjakortti. Tai lahjakortti konserttiin, teatteriin, johonkin harrastukseen, mistä hän voisi pitää.

Vierailija
25/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo ovat typerä idea, koska jouluna on tarkoitus ilahduttaa lahjan saajaa. "Mutta kun sillä on jo kaikkea" on minusta huono peruste, koska ainahan voi antaa lahjakortin jonnekin ravintolaan, elämykseen, teatteri/konsertti/elokuvaliput, tai laadukkaita herkkuja joista tietää toisen pitävän. Ei ole mikään pakko antaa tavarakrääsää. Eri asia on, jos tietää toisen oikeasti arvostavan tuollaista lahjaa. Mutta muuten vain kelle tahansa en ostaisi, tuntuu itsekorostukselta ja sädekehän kiillotukselta.

Miksei sinua ilahduttaisi, että nimissäsi on tehty lahjoitus jonnekin hyväntekeväisyyskohteeseen? Edes sellaiseen, mikä on sinun sydäntäsi lähellä? Kuka ei arvostaisi sellaista?

Minä laitoin 200 euroa  lelu-Ramille Syyrian lasten hyväksi ja kysyin samalla häneltä miten voin tukea upeaa työtä tekevää White-Helmets ryhmää.

Vierailija
26/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä voi köyhätkin antaa koska ei tarvitse mitään todistusta antaa että ois oikeasti lahjoittanut :D

Vierailija
27/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohde eli järjestö. Kas siinäpä se ongelma onkin.

Vierailija
28/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisin valistaa. Muriaaneilla on aseita jo riittävästi.

Mielenkiintoinen logiikka. Eli jos tuttusi lahjoittaa rahaa vaikkapa lapsesi urheiluseuran toimintaan tai esim. tietäen sinut eläinrakkaaksi ihmiseksi paikalliselle löytöeläintalolle, niin niilläkin rahoilla automaatteisesti ostetaan aseita joillekin etnisille ryhmille ulkomailla?

Tuntuu siltä, että nämä humanitääristen järjestöjen vastaiset trollit ovat niitä, jotka eivät kuitenkaan itse koskaan lahjoita mihinkään hyväntekeväisyyskohteeeseen mitään, koska se on sitten pois itseltä. Eli kyse on ihan vain saituudesta ja itsekkyydestä.

Vierailija
29/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä voi köyhätkin antaa koska ei tarvitse mitään todistusta antaa että ois oikeasti lahjoittanut :D

No siitähän tuleekin sille feikkiantajalle hyvä mieli, vai? Ilmeisesti sinun mielestäsi vähävaraisilla ihmisillä ei ole minkäänlaista moraalia tai selkärankaa?

30/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue uudestaan: "Eri asia on, jos tietää toisen arvostavan tuollaista lahjaa."

En missään kohtaa sanonut, etten itse arvostaisi lahjaa, puhuin yleisellä tasolla asiasta. Itse arvostaisin tosi paljon, jos joku lahjoittaisi puolestani esim. Animalialle, mutta en ITSE antaisi sellaista lahjaa tietämättä mitä toinen siitä ajattelee.

Kysyinkin että kuka ei arvostaisi sellaista lahjaa? Itse löysin tästä ketjusta toki ihmisryhmän - pienituloiset joille se varmasti olisi ikävää, mutta muut. Kyllä minua ilahduttaisi vaikka ei minulle mikään erityisläheinen kohde olisikaan. Enkä ymmärrä miksei ilahduttaisi? Miksi se oma suklaapaketti on muka ilahduttavampi?

31/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin 200 euroa  lelu-Ramille Syyrian lasten hyväksi ja kysyin samalla häneltä miten voin tukea upeaa työtä tekevää White-Helmets ryhmää.

Ensinnäkin, eikö se ajatus ole tärkein? Ja toisekseen voi lahjoittaa sellaiseen kohteeseen jonka budjetti on avoin ja näet mihin rahat menevät.

Vierailija
32/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin sellasesta lahjasta ilonen! Paljon arvokkaampi kun joku kahvipaketti :)

Vierailija
33/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis oikeen hyvä lahja mulle, jos menis esim. luonnolle, eläimille. Lahjoitan itse myös noihin kohteisiin (hyvin vähän). Oon vähässä rahassa, mutta se ei haittaa mua.

Vierailija
34/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyyden muoto. Eihän tuohon nyt kukaan voi alkaa valittaakaan että mitä hittoa. Omaa sädekehää voi kiillottaa ja rahaa voi lahjoittaa ihan mihin tahansa aikaan vuodesta mutta jos ei edes kerran vuodessa voi sukulaisia ja ystäviä muistaa tai halua heihin vähän panostaa, on kyllä tavattoman itsekäs ihminen.

Pelkkä korttikin ilahduttaa varmasti mummoa tai muita vanhempia ihmisiä. Voihan lahjat olla muutakin kuin tavaraa, vaikka leffa- tai junalippuja, arpoja (niistähän menee myös tuottoa hyväntekeväisyyteen!), herkkuja, lahjakortteja kauppoihin, musiikkipalveluihin jne.

Omassa tuttavapiirissä noita tosiaan harrastavat ne, jotka käyttävät omiin harrastuksiinsa, ulkonäköönsä ja matkoihinsa tonneja vuodessa eli rahasta ei ainakaan ole kiinni. Kun pitäisi tehdä toisten eteen jotain, tulee seinä vastaan. Valittavat vielä, että on niin rasittavaa keksiä rakkaille jouluksi jotain. Aikamoista, jos ei puolta tuntia voi ajatusta pistää rakkaaseen ihmiseen niin, että keksisi jotain kivaa pientä.

Vierailija
35/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun pitäisi keksiä lahja ystävälle, jolla on kaikkea ihan liikaa? Ei niin, että olisi rikas, vaan toivoton hamsteri. Kaikki paikat pursuaa tavaraa, suurin osa ihan tarpeetonta, kosmetiikkaa on vaikka muille jakaa. Kukat ei pysy hengissä. Itse ahdistun siitä tavaramäärästä aina käydessäni hänen luonaan, eikä todellakaan tee mieli hankkia enää yhtään mitään lisää. Hän myös käy sännöllisesti hoidattamassa itseään, joten sekään ei ole minusta mikään lahja, koska tekee sen aina muutenkin. Neuvoja?

miten olis se KonMari-kirja :D

Vierailija
36/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri sitä itsensäkorostamista: "Mitä, etkö muka halua iloisesti auttaa hädänalaisia, miten kukaan voi olla arvostamatta sellaista lahjaa?!" Lahjan saajan pitäisi olla vain nöyrästi kiitollinen, vaikka kyseessä on vain lahjan antajan laiskuus ja itsekkyys. Miksi lahjoittaminen pitää sotkea joululahjoihin, etkö voi lahjoittaa ihan ns. omista extra-jutuistasi hyväntekeväisyyteen pitkin vuotta? Itsekästä minusta pistää sitten se murto-osa, mikä menisi muille, jonnekin epämääräiseen järjestöön ja käyttää loppuvuosi rahat itseensä.

Vierailija
37/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEAD AID.

Vierailija
38/50 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä tuollaiset ihmiset ja lahjat. Onneksi ei kuulu lähipiiriin tuollainen roskasakki.

Vierailija
39/50 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyhkeitä ihmisiä jotka haluavat kaikkien tietävän kuinka erinomaisia he ovat. Raamattunsa lukeneille "nykypäivän fariseuksia".

Vierailija
40/50 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, eikö se ajatus ole tärkein? Ja toisekseen voi lahjoittaa sellaiseen kohteeseen jonka budjetti on avoin ja näet mihin rahat menevät.

Oliko lelu-Rami ja White-Helmets ryhmä sitten jotenkin huonoja valintoja? Etkö usko tai luota heihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi