Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@HELMIKUISTEN ALKUVIIKKO (ma-ke)@@

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olen täällä käynyt lukemassa viestejä, mutten ole saanut ikinä pinoa loppuun luettua saatikka kirjoitettua itse...

Meidän poika on astetta tai kahta vaativampaa sorttia kuin mun kaksi edellistä... Ennen luulin että ne jotka sanoo ettei vauva huoli tuttia niin ei oikeesti ole edes yrittäny, mutta nyt perun typerät ajatukseni... Meidän pikku-ukko saattaa imeä tuttia jos pidän sitä sen suussa, laitan se kädet tiukasti rinnalle ja pidän vauvaa tiukasti sylissä... mutta muuten tuon imuote on sellainen " ilmava" että tutti tippuu heti pois. Yleensä sen huuto vain pahenee tutin myötä. Käytän päivisin nukuttamiseen kantoliinaa ja se on ihan huippu!!

Niin se siis huutaakin. Lohduttava lukea että muutkin vauvat huutaa ; ) Kun eilen kehuin että vauva itkee lähinnä iltaisin niin vauva heräs sitten viime yönä klo 3:45 ja huusi aamuun. Nyt se sitten nukkuu tosi hyvin... No, onneksi meilläkin mies valvoi ja minä nukuin kunnes vauva vaati ruokaa klo 6:30.

Olipa jännä että tuollainen pieni voi jo nauraa! Meillä vauva on ihan omissa maailmoissa ja katselee kyllä tarkkaan kaikkea (mieluiten sitä keltaista naamaa punaisella pohjalla...), mutta ne minä voi sanoa saaneeni siihen mitään kontaktia niin että se hymyilis mulle tms... miten muilla???

Kasvua on ollut kiitettävästi. Vauva painoi kuukausi sitten (11.2.) syntyessään 3790g ja nyt 5280g, pituutta oli 51 cm ja nyt on 56cm, eli kaikki käyrät on tosi kovassa nousussa = )

Ristiäisistä ehkä myöhemmin jos ehtii...

Mymmeli ja itkupilli noin 4 vkoa

Vierailija
42/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli pitää vielä kirjoitella.

Kuorin tuossa potut valmiiks, tein kastikkeen ja mureketaikinan joten kun poika herää niin ei hirveesti tarvi kikkailla tuon ruoan kanssa...

Vauva-lehtikin tuli ja ehdin sitäkin lueskella jo. On niin outoa kun on hiljaista.

Niin, mä eilen juuri puhuin äidilleni noista mun äidintunteistani ja pidin kai itseäni jotenkin epänormaalina, mutta onhan täällä muitakin! Siis mäkin olen vasta noin pari viikkoa tuntenut rakastavani lastani! Alussa olin niin väsynyt että tosiaan jo melkein etsin pojasta lappua jossa lukisi jotain palautusoikeudesta...huh, tuntuu ihan kamalalta näin jälkikäteen...sentään oma lapsi...mutta nyt ymmärrän myös sen ettei ne rakastavat tunteet heti ponnahda pintaan kaikilla.

Meilläkin olis ens viikonloppuna siivousurakka, saa sitten päivää ennen ristiäisiä vain vähän imuroida ja siistiä paikkoja.

Meidän poju hymyili ekan kerran vajaan kuukauden ikäisenä. Mä ehdin asiaa itsekseni ihmetellä parikin päivää ennenkuin sanoin miehelleni että tuo poikahan hymyilee! Kyllä se onkin suloinen tapaus hymyillessään! Juttelee myös kovasti, on tullut se perinteinen -guu- ja muutenkin kujerrellaan. Meillä oli jääkaapin ovessa Kotipizzan hinnasto, ja poika tuijotteli sitä, siinä kun on punaista ja keltaista väriä. Olohuoneessa meillä on paljon punaista joten siellä riittää katseltavaa! Muutenkin on tosi aikaisin alkanut seuraamaan ympäristöään, tuijotti jo laitoksella ihan hypnoosissa isäänsä kun se vaihtoi vaippoja :) On se ihmeellistä miten nopeaan ne kehittyy, ei perässä meinaa pysyä! Pitäs vaan jaksaa nauttia joka hetkestä kun ne on vielä noin pieniä...

Pukeutumisesta ulos: meillä on body+puolipotkuhousut (joskus päällä vielä potkuhousut, täällä rannikolla kun on aina tuo tuuli ongelmana), sitten äitiyspakkauksen raitainen kevyt" toppa" puku ja sitten vielä toppapuku (ostin 62 senttisen henkka-maukalta). Päässä myssy ja sitten noiden pukujen huput, toinen kiristetään vielä pyykkipojalla (heh) päätä suojaamaan, käsissä tumput ja nehän on tiukasti pukujen sisällä kun hihat on viis metriä liian pitkät...jalassa villasukat.

Palailisi vauva-lehden pariin taas....

Sasuliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä helpottavaa, että muillakin on vaativia ja itkuisia vauvoja. Vaikka ei meidän tyttö ole ollenkaan niin itkuinen kuin esikoinen oli. Päivällä on itse asiassa ihan hyvällä tuulella, kunnes alkaa väsyttää. Jos ei sitten nukahda (syliin), niin huuto tulee. Päivällä itkee aika vähän noita masuvaivoja, mutta yöllä sitäkin enemmän. Viime yö meni taas 0,5-1,5 h pätkiä nukkuessa. Alkaa pikku hiljaa ottamaan päähän! No, eka pätkä oli kyllä 2 h, mutta sen jälkeen nukuttiin vaan ihan pikku torkkuja. Tyttö heräilee koko ajan, enkä saa ilman tissiä nukahtamaan uudelleen. Päivällä nukkuu kuitenkin melkein päivittäin 3-3,5 h unia. Miksei voi nukkua noita 3 h pätkiä myös öisin??? Ja isoimmat kakat tyttö tekee aina öisin. Mies menee huomenna töihin ja joutuu heräämään aamuisin aina ennen kuutta. On tähän asti hoitanut öiset vaipanvaihdot ja kantelut (jos siihen on ollut tarvetta), mutta nyt en enää raaski herättää miestä joka yö parin tunnin välein. Vois toi tyttö lopettaa noi yökakat ja -itkut.

Meillä on nyt käytössä sekä Cuplaton että maitohappobakteerit. Noita vikoja ei vaan olla meinattu muistaa antaa. En tiedä, onko Cuplatonista ollut apua. Mä rakastan suklaata yli kaiken, mutta en ole syönyt sitä nyt juuri lainkaan, kun kuulemma voi pahentaa niitä masuvaivoja. Olen kuullut, että maitotuotteiden vähentäminen voisi auttaa ja ajattelinkin kokeilla sitä seuraavaksi. En vaan tedä, riittääkö vähentäminen vai pitääkö olla kokonaan maidottomalla dietillä. Olin aikoinani esikoisen imetysaikana 2 viikkoa (kun epäiltiin maitoallergiaa) ja se oli kyllä tuskaa! Kun joka paikassa tuntuu olevan maitoa jossain muodossa. Kahvia en juo muutenkaan, mutta teen juontia olen vähentänyt, vaikka en tiedä, onko se verrattavissa kahviin.

Tyttö on nyt nukkunut sisällä aika huonosti myös päivisin. Ja jos vaan laittaa parvekkeelle, niin nukkuu sielläkin huonosti (eilen tunnin niin, että varmaan 5 kertaa piti käydä hyssyttelemässä). Mutta jos lähtee kävelylle ja vie tytön sen jälkeen partisille, niin nukkuu siellä ihan hyvin. Unien välissä (päivisin) tyttö valvoo yleensä tunnin. Jos valvoo pidempään, on hankalampi saada nukkumaan. Ja ton tunnin aikana on ehkä yhteensä 20 min rinnalla, jossa torkkuu.

Mennään viikonlopuksi ekan kerran vauvan kanssa anoppilaan. Siellä aion mennä illalla eri kerrokseen (heillä on 3-kerroksinen talo) nukkumaan ja pumpata sitä ennen maitoa, jonka mies saa syöttää tytölle, kun ekan kerran herää. Jos sais hyvällä tsäkällä vaikka 3-4 h nukuttua.

BIRDY: Kuinka vanha Inkeri oli, kun aloit käydä jumpissa tms.? Mä haluaisin hirveästi näistä mahamakkaroista yms. eroon, mutta en uskalla vielä tehdä mitään sen eteen. No, kävelyllä käyn, mutta se ei ole sama asia. Haluan päästä jumppiin tai punttikselle ja juoksemaan myös. Pelkään vaan, ettei toi alapää vielä kestä sitä. Tuntuu, että vieläkin esim. yskiessä, pitää ihan tietoisesti jännittää noita alapään lihaksia, ettei sieltä valahda mitään ulos... En ole kovin ahkerasti jaksanut noita lantionpohjanlihaksia harjoitella, vaikka ois varmaan pitänyt.

RISTIÄISET: Meillä on ristiäiset vasta 23.4, jolloin tyttö on jo 9,5 viikon ikäinen. Tota ennen on ensin miehen vanhemmat 2 viikkoa reissussa ja sen jälkeen tytön toinen kummi. Tavallaan ihan kiva, kun ristiäisiin on vielä aikaa, jos ehtis sitä ennen saada tätä univelkaa pois (vaikka sitähän ehtii kyllä tulla tässä lisää koko ajan) ja laihtua, että mahtuis jotkut kivat vaatteet päälle. Ja jos ehtis kodinkin siivota kunnolla sitä ennen. Vieraita meille tulee 15 + meidän perhe. Pidetään ristiäiset kotona, vaikkei tämä mikään iso kämppä ole (71 neliötä). Eilen käytiin varaamassa pappi ja saatiin joku nuori naispappi. Kiva juttu! Mä teen varmaan äitini ja anoppini kanssa tarjottavat. Olen suunnitellut, että tehdään täytekakku (joku spesiaali), sitten joku sellainen " liivatehyytelökakku" (mihin tulee keksipohja), lusikkaleipiä (ne on ihania, mutta en saa niitä ikinä muualla kuin meidän suvun juhlissa), voileipäkakkuja (sama juttu kuin lusikkaleipien kanssa) ja varmaan tuulihattuja suolaisella täytteellä. Kummeiksi tulee mun hyvä ystävä ja sitten miehen sisko. Tytölle laitetaan mun äidin kutoma kastemekko, joka on ollut sekä mulla, siskollani että meidän esikoisella. Miehen suvussa ois ollut paljon vanhempi kastemekko, mutta se ei ole niin nätti ja mä halusin ehdottomasti ton mun äidin kutoman. Ja koska lapsilla on miehen sukunimi (mulla oma), niin vetosin siihen ja sain miehen suostumaan tohon mun vanhaan kastemekkoon. Esikoisen nimi paljastettiin vasta ristiäisissä, mutta tätä pikkukakkosta ollaan kutsuttu alusta asti jo oikella nimellä. Toinen nimi on myös päätetty tai ei vielä tiedetä, onko se toinen vai kolmas. Tytölle on hakusessa kastemekon jälkeen puettavaksi joku kaunis mekko, mutta en ole vielä löytänyt. Mies laittaa puvun ja mä ostan jotain uutta (hameen ja sit jonkun juhlavan paidan/topin).

Hitsi, nyt toi tyttö ääntelee tuolla partsilla... ja heräsi. Pitää mennä!

T:Fassiloora ja tyttö 3 vko + 5 pvä

Vierailija
44/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri tais olla juuri ja juuri kuukauden ikäinen kun aloitin jumpat ja muut. Itse olin silloin jo ihan kunnossa aloittamaan. Aloitin kevyesti esim. pilates, core, niska-selkä yms. ja saliohjelmakin on nyt keveämpi kuin ennen. Toi Pilates ja core on juuri oikeaa harjottelua lantionpohjalihaksille ja olen nekin saanut jo aika hyvään kuntoon eli enää ei valahtele mitään yskiessä :)

Joten rohkeasti vain liikkumaan jos itsestä siltä tuntuu ja ainahan voi ensin ottaa hiukan rauhallisemmin.

Birdy

Vierailija
45/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas ollut sellainen aamu, että... Vaavi on ollut hereillä kahdeksasta alkaen ja syönyt puolen tunnin/tunnin välein. Ei varmaan tiedä muuta ajankulua hereillä ollessaan... Äsken sitten nukahti sohvalle, mutta heräsi lähes saman tien. Nyt hän onkin sitten sylissäni nukkumassa (voi siis tulla vähän kirjoitusvirheitä), muualla ei tänä aamuna suostu nukkumaan... Kantoliinaakin kokeilin, mutta huudoksi meni... Pitää varmaan lähteä vaunuttelemman!

Oli kyllä ihana lukea, että muillakin on välillä äidilliset tunteet hukassa. Kärsin välillä mieletöntä syyllisyyttä, kun mieleen tulee vähemmän ihania ajatuksia vauvasta. Lähinnä siis iltaisin ja öisin, kun itse on aivan väsynyt ja tehnyt jo kaikkensa, ja silti vaavi itkee ja huutaa. Oma olo on niin avuton, ja täytyy myöntää, että eilen illalla olisin kyllä ollut ihan valmis jättämään huutavan vauvan ja lähtemään itse ulos! Niin, viime yö sujui taas rytmillä tunti unta, imetys, tunti valvomista... Syökö teidän vauvat näin kamalan usein?

Ja ristiäisistä: Meillä siis ristiäiset on ensi sunnuntaina. Vieraita on tulossa noin 15 ja ristiäiset on meillä kotona. Sitä varten on siis ehdittävä siivota. Äitini onneksi lupasi tulla meille jo lauantaina, tekee täytekakun ja jotain pipareita. Muuta tarjottavaa on voileipäkakku (jonka tilasin), karjalanpiirakat+munavoi sekä sitruunakakku. Kastemekko on serkkuni vanha, kasteen jälkeen vaihdetaan päälle vaaleanpunainen juhlamekko. Omista vaatteista ei ole hajuakaan. Käväisin kyllä kaupoilla, mutten löytänyt mitään sopivaa. Kummeja on kaksi: mun sisko ja sitten meidän hyvä ystävä. Mitään sen kummempia perinteitä ei ole.

Austen: Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia. Ja Birdylle, kiitos seurasta, ensi viikolla sitten taas kengurupiiriin...

Vierailija
46/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tytön nukahtamaan tuohon turvaistuimeen...jospa se vähän aikaa jaksaisi siinä olla...

En ymmärrä mikä tuon tytön yö uniin on menny? tuntuu että joka yö vaan aina entistä lyhyempiä pätkiä nukkuu! tunnin välein heräileen,eikä rauhoitu kuin syliin,ja silloinkin pitää kokoajan kävellä että rauhoittuu..

Ollaan varmaan tytön kans molemmat saatu vatsatauti...itellä on kokoajan huono olo, ja maha ihan kuralla...ja tyttö oksentelee taas normaalia enempi,ja ilmeisesti mahasta vääntelee. tyhmänän kysynkin että

Saakos sitä imettää jos on kipeenä?

Meillä tyttö vastasi hymyllä hymyyn ensimmäisen kerran vasta reilun 3vk:n ikäisenä...hymyili kyllä itsekseen ja unissaan jo 1vrk ikäisestä asti.

Nyt kyllä jo hymyilee aina kun jutellaan,(jos ei ole se aika vuorokaudesta että huutaa)ja kovasti tyttö yrittää vastata jutteluun guu-sanoilla..:) ja pää pyörii ihan mahottomasti. toisinaan viihtyy jopa 15min(meille ainakin pitkä aika) yksin esim.turvaistuimessa jos laitan yhden värikkään kirjan näkösälle. kauheesti vispaa käsillä, ja ölisee ja nauraa sille kirjalle. kasvaa niin nopeasti.

kyllä tuota koliikki huutoakin sillä jaksaa, että vasta painona on niitä hymyjä ym.

nyt menen nauttimaan rauhallisesta ruoka hetkestä. mies taas tän viikon iltavuorossa,niin roikun kyllä joka ilta täällä sivuilla..:) täältä saa niinku voimaa arken, ku on vertaistukea..

miisa ja pikku-Lilli 1kk ja 1vk(oho,nyt jo!!!:)

Vierailija
47/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin vauvan sänkyyn ja vau, se nukkuu edelleen!

Tulin vielä vaan lisäämään, kun Birdy eilen siellä puhuttiin siitä, etä vauvat testaa hampaita rintaan. Mä en kyllä voi käsittää tätä, mut Emma onnistui " puremaan" mua rintaan tosi kovaa, sain kivan mustelman ja koko rinta on nyt kipeenä. Kauhulla odotan, että miten käy sit kun tulee hampaita...

Vierailija
48/48 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hirveästi tullut tällä puolen kirjoiteltua vaikka välillä olenkin pinoja pikaisesti läpi selannut. Aika meinaa olla kortilla mutta jospa tämä tästä taas tasottuis kun arki alkaa rullata =)

meidän neiti on semmonen sylivauva ettei viihdy ollenkaan itekseen. Kantoliinaa oon yrittäny käyttää mutta sen kans tulee tuskallisen kuuma ja meinaan törmäillä sen kans tavaroihin ja oviin. Tyttö nukkuu päivisin enimmäkseen ja iltayöstä aloittaa kuuhaamisen.

kaupassa ollaan muutaman kerran yritetty käydä, mutta taidan pysytellä mieluummin kotona kun kaikki reissut päätyy hirveään huutoon ja mummot siunailee miten pientä huudatetaan kaupassa ja tullaan työntämään tuttia suuhun vaikka ite seison vieressä ja tutti ei takuulla siinä tilanteessa suussa pysy. Hyväähän ne tarkottaa mutta välillä ärsyttää.

Neppis, kuulostipa tutulta tuo sinun ristiäisten järjestely. meillä se oli hyvin paljon samanlaista neljän lapsen kans. Täytekakun tilasinkin suosiolla valmiina, samoin pullat ja keksit. Voileipäkakku tehtiin itse.

Nin, meillä oli siis ristiäiset lauantaina (11.3) ja samalla vietettiin esikoisen 8v-synttärit. Tässäpä vastauksia galluppiin (mikäli ehin vastailla)

onko teillä kaste vai nimiäiset vai minkälaiset juhlat?

Kaste

- montako vierasta teille on tulossa?

mellä oli n. 10 vierasta

- missä juhlat pidetään?

Meillä kotona.

- onko teillä suvussa jokin kastepuku vai oletteko ostaneet/tehneet uuden?

anoppi osti esikoiselle kastemekon, jolla on kastettu meidän lapset ja lisäksi ollaan lainattu sitä sukulaisille/kavereille joilla on tarvetta ollut. Aiotaan säästää puku ja sitä saa käyttää kaikki jotka haluaa =) Olen hommannut siihen alkuperäisten sinisten nauhojen lisäksi persikan väriset nauhat joita alkuun ratkottiin ja ommeltiin, kunnes laitoin niihin nepparit =)

- onko teillä jotain tiettyjä perinteitä juhlassa (kummit ostaa aina tietyn lahjan, jotain tiettyjä " rituaaleja" tms)?

Kastelahjoiksi meillä on kaikki neljä saaneet kummeilta kastesormuksen ja kummikehyksen.

- montako kummia on tulossa? Ovatko he sukulaisia vai ystäviä?

Meillä on kaikilla lapsilla kolme kummia. Tällä nuorimmalla sukulaisia.

- mitä tarjottavaa teidän juhlissa on?

Täytekakku, voileipäkakku, pullaa, keksejä, vaaleanpunaisia marmeladisydämiä.

- mitä aiotte (vanhemmat) pistää päälle?

Siistit tummat housut ja paitapuserot

- minkälainen vaatetus vauvalla on kastepuvun jälkeen vai pidättekö koko juhlan kastepukua?

Huutonetistä huusin ihanan prinsessamekon joka oli vauvalla päällä kasteen jälkeen.

- jotain muuta kommentoitavaa?

Nimi on ollut meillä salaisuus jota ei olla kerrottu edes kummeille ennen ristiäisiä. Nyt on siis tytöllä nimi ja se on Lumi Eedit Julianna. Mietin pitkään paljastanko sitä täällä, mutta nyt se on tehty ja tutut tunnistaa jos niitä täällä on =) Ajattelin laittaa sen tuonne syntyneet-sivulle kuvan kanssa kumminkin...

Onko muiden vauvoilla hormooninäppylöitä tullut? meillä on vauvan naama ja rinta ihan täynnä näppyjä ja tosi karkea ja kuiva. Kauniita ristiäiskuvia tuli pikku näppynaamasta =)

Nyt pitää mennä laittamaan ruoka pöytään ennen kuin Lumi herää. Jos vaikka ehtis itekki syömään.

matilda