*** HAAHUT VKO 11 ***
Kommentit (32)
Tokat menkat km jälkeen meneillään. Kierto oli nyt vain 26pv.
Tässä kierrossa otettiin kp3 hormonikokeita ja kp 21 keltarauhashormoni, joka oli 38 (viiterajat 21-60). Nää menkat on kyllä olleet niukemmat kuin viimeksi, ei mitään kauheita ylivuotoja, onneksi.
Vielä 1,5vkoa, ja sitten lääkäri soittaa. Tiedän kyllä jo kaikki verikoetulokseni etukäteen. Pahoin pelkään, että lämmintä kättä tarjotaan, kiitos ja näkemiin. :S Eli vikaa ei luultavastikaan löydetty. Toisaalta olis ollut helpottavaa, että olis joku sairaus löydetty, vaikka olishan se toisaalta kamalaakin. Ristiriitaiset tunteet sen osalta.
Nonna: ONNEA ovisplussasta. Voi kun se tuottaisi toisenkin plussan. No jos ei, niin onneksi ollette nyt tutkimuksissa. Tsemppiä. Toivottavasti pian päästäis 9 kuukaudeksi tuonne odotus-puolelle!!!
Mä olen varaillut silmälääkäriä ja hammaslääkäriä yms. yritän tosiaan saada itteeni kuntoon kaikinpuolin. Yritän etsiä syytä näille niska ja kaulasäryille jne. Tosin hammaslääkäriajan sain vasta 2kk päähän.
Vielä kun löytäis syyn tälle väsymykselle, että jaksais alkaa myös kuntoaan kohentamaan. Nyt en jaksa tehdä MITÄÄN, en edes kotitöitä.
Kesää odotan, edelleen. Silloin on lämmintä eikä joka paikka kremppaa ja särje ihan koko aikaa.
-Porkkana, raihnainen " vanhus" -
ps. Kukas sen hätähousuplussan saikaan? Nipsukos se oli? :) Onnea kovasti!!
Porkkana: se on hyvä päätös, että koitat saaha ihtesi kaikinpuolin kuntoon! Tsemppiä sille! Voisko väsymyksesi johtua masennuksesta vai onko mielesi jo piristynyt? Tai ehkä kevätväsymystä? Entä onko sulta mitattu hb milloin viimeksi, onko se ok? Toivottavasti löydät vastauksen ja väsymyskin hellittää! bd bd bd bd bd
Maria: toivotaan, että ovis " myöhästyis" tässä kierrossa! bd
Nonna: Se oiskin ihanaa, jos tärppi nyt kävisi! Aina joskushan saa lukea/kuulla, että just kun on saatu hoidot aluilleen onkin käynyt luomutärppi.. :) bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd
Oma napa: kp 22/24-29.. Tuskinpa se yhen päivän lämpöily ja sairastaminen johtui raskautumisesta, mutta ainahan sitä toivois niin kun on ne ajat menossa. :) Kiitokset teille jälleen tsempityksestä! :)
Mitä suunnitelmia teillä on viikonlopulle? Mun viikonloppu menee töissä.. Oon muuten monesti miettinyt, että millä alalla te muut ootta? Ite työskentelen sosiaalialalla vanhusten parissa.
Hyvää viikonloppua kaikille haahuille (ja myös ex-haahuille jos käyvät täälä kurkkimassa)! :)
Jä täällä vaan vielä roikun.. Onpa ollut hiljaista täällä pinossa!
Onnea Nipsulle plussauksesta!!!
Ja Nonnalle tsemppipeukutukset ja onnea ovisplussasta!
Sani-74: Mulla alkoi pari päivää sitten talviloma, että ihan rennoissa merkeissä menee viikonloppu. Sunnuntaina menen kauden ensimmäisiin ratsastuskisoihin, harjoiteltiin tuossa illalla hepon kans niitä varten. Niin ja työpaikasta, mäkin oon sosiaalialalla. Lähihoitajana kehitysvammaisten hoitokodissa!
T:Liliane kp 7/28-34
Täällä pakerran koulutehtäviä, kun viikot menee aina töissä, joten viikonloppusin niska limassa raadan kirjallisia töitä..
Nipsu: Jeee++Toivotaan nyt parasta!!Minä olen myös lähdössä Turkkiin toukokuun toisella viikolla " työreissulle" !!Meillä vauvapuuhille annetaan nyt kahden kuukauden tauko, koska ajattelin " rentoutua" matkalla ihan täysillä...Ja samalla saa pääkoppa levätä muutaman kierron!!Tuleppas nyt sitten heti kertomaan kuulumisiasi plussan suhteen:)
Eli kuten edellä totesin, muutaman kuukauden paussi tulossa. Jotenkin ihanaa, kun ei tarvi odottaa tätiä ja kytätä oireita..Kesällä taas jatketaan harjoituksia:) Lueskelen kyllä haahuja silloin tällöin, mutta nyt annan mielen levätä ja yritän unohtaa vauvajutut keskittyen mieheen, koiraan, kavereihin ja etenkin kesäkunnon treenaukseen..
Hyvää viikonloppua!
Jumppis
vielä..
Kun aloja kyselit..Liikunta-alalla työskentelen kokopäiväisenä yksityisessä liikuntakeskuksessa:)
Porkkana05; Olisihan se tosiaan ollut " hyvä" jos joku vika olisi löydetty, varsinkin, jos siihen olisi sitten ollut joku tehokas hoito. Toivottavasti saatte kumminkin jotain apua, jos päätätte vielä yrittää pienokaista.
sani-74; Minä olen töissä kaupanalalla, tosin nyt siis hoitovapaalla. Kesäksi olen menossa toimistohommiin, jonka jälkeen jään taas kotiin. Tsemppiä sulle piinaviikkoon! bd plussan puolesta!
Jumppakärpänen; Rentouttavaa taukoa, varmasti tekee hyvää välillä miettiä jotain muutakin kuin vauvoja! Toivottavasti et kuitenkaan ihan meitä unohda, vaan käyt aina välillä ilmoittamassa itsestäsi. Mutta sitten taas tauon jälkeen uudella innolla vauvapuuhiin!
Meillä viikonloppu on mennyt remonttia tehdessä, kun viime viikonloppuna sain yhtäkkiä päähäni alkaa purkaa meidän makkarin hormin päältä noita edellisten asukkaiden ihme virityksiä (panelia, keraamisia laattoja, levyjä yms.). Nyt sitten ollaan laitettu uutta laastia pintaan, ensi viikonloppuna päästään varmaan maalaamaan.
ON: kp 3/28-30. Mieltä kutkuttaa ajatus, että meillä alkaa EHKÄ jo tässä kierrossa yritys! Kyllä se aika on sittenkin mennyt aika nopeasti. Nyt siis vielä 17 päivää jäljellä...
Olen tarkoituksella ollut kirjoittamatta. Pakko pitää niin paljon jäitä hatussa kun mahdollista. nyt on neljä ultraa jo tehty, toistaiseksi kaikki hyvin. Viime torstaina meni se päivä kun vauvamme kuoli viimekerralla. Olemme riskiraskauden seurannassa TAYSsissa. Ja kolmen eri lääkärin pähkäilyjen jälkeen on nyt otettu SPR.n paketti, verenkuva yms. mahdollista : eli 22 putkea verta. Ja nyt perjantaina tuli tulokset. Minulla on joku hyytymistekijöihin liittyvä mutaatio juttu joka aiheuttaa jatkuvan kesekenmenojen ketujun. Nyt saldo yht. 10. Ja meillä on taas maanataina aika äippäpolille ja nyt sitten ultrataan, että onko vauva hengissä vielä, jos on niin aloitamme Fragmin piikityshoidon..:(( minidisperiiniä olen ottanut 100mg /pv. huoh...
Ei voio mitenkään verrata huolettomaan esikoisen odotukseen..realistisuus on niin lsänä, mutta ei ollut tytön synnytys helppo juttu (pre-eklampisia/ sektio) et sitäkin joutuu vielä mielstä avaamaan..
Tuli mieleen.. kukas kirjoitteli siitä lyhyestä kierrosta. Eikös se mennyt niin, että ovulaation jälkeen kuuluisi olla n. 14 päivää ennenkuin menkat alkaa. Muuten keltarauhastoiminnassa on häikkää. Ja sehän sitten estää raskautumisen. Eli seuraappa tarkkaan, itse muuten seurasin lämmöillä vuoden verran kroppaani ja sen muutoksia ja tutustuin itseeni hyvin. Pidin siitä ja tiesin miten ja koska ja missä mennään. Siis tässä vauvaprojektissa. Oliko se luteaalivaihe joka tuli oviksen jälkeen. En jaksa nyt kollata netistä..
maitohappobakteereistahan on ollut paljon juttua hedelmöiottymisen yhteydessä. Paksusuolessa meinaan tapahtuu juuri näihin asioihin liittyvät tärkeät vaiheet. ja miten suolisto toimii ja kuinka säännöllisesti. Toinen joka on nyt littetty lapsettomuusjuttuihin on vahvat ja monipuoliset kalamaksaöljyvalmisteet EPA yms. Tri Toloselta ainakin löytyy ja luontaistuotekaupassa voi olla vielä tykympiä.. valitettavasti meidän meidän raakaravinto peruna, porkkana yms. ei ole enää tarpeeksi ravintopitoista.
Oikein superisti onnea plussanneille ja paljon sitkeää ja luottavaista mieltä muillekin. Toivo on suuri voimavara. Jotenkin piti vielä mainita uudetaan, mutta jutustelkaa sitä luontaistuotekaupan tätiä ja homepatiahan on toinen mahtava juttu..
jaksuhaleja kaikille..tulen vielä juttusille, kun uskallan huokasta ..
UN rv 11+3
Ex-haahuilija haluaa vähän kohentaa mielialojanne:) Itse koin km:n 01/05 ja pidettiin tietoisesti kuumeilusta taukoa mahtavan työtilaisuutenkin vuoksi. Sykyllä -06 heitettiin ehkäisy pois ja eka kierto tuli ja meni. Toka kierto ja menkat myöhässä pari päivää (olen jokaisesta raskaudestani testannut vasta, kun menkat olleet muutaman päivän myöhässä) ja testaan. Negatiivista näytti. Odottelen menkkoja alkavaksi ja tutkailen merkkejä raskaudesta. Niitä ei vain ole. Eikä tule menkkojakaan. Uudestaan testaamaan. Jälleen miinusta. Itku silmässä lähes syöksyn lääkäriin ollen varma, että nyt on jotain pahasti vialla, sillä menkat eivät ikinä ole olleen näin paljon myöhässä. Lääkäri rauhoittelee ja sanoo, että testataan vielä laboratioriokokein. Suostun itkien, enkä usko ollenkaan, että voisi plussata. Mutta, soittaessani tulosta kuulen onnittelut. Uskomatonta, mutta näinkin voi käydä.
Haluan omalla tarinallani tsempata teitä ja uskokaa lujasti pieneen ihmistaimen alkuunne heti plussauksesta alkaen. Sillä oma pää pysyy kunnossa. (Vaikka helpommin sanottu kuin tehty)
Onnea kaikille yrittäjille, toivotaan plussia++++++
CARELIA JA TIITIÄINEN RV 22
tulimpa minäkin katsomaan uutiset täältä,ja Nipsulle onnea kovasti :) puskaradio kertoi exissä että Swehinakin plussannut,onnea siis sinnekkin!
Ovis plussille kanssa,nehän ne hyvin tärkeitä onkin :))
Kuten tuossa pinon ekassa viestissäkin oli maininta,että meikäläisellä oli ollut " vähän" jännää viime lauantaina,niin juu totta,jos ette käyny lukemass niin yhteenveto: viikko sit la yönä heräsin siihen että peffan alla oli juamlaton verilammikko,myöhemmin lönttöön ja lattioille lorisi paljon kirkasta verta sekä iso klöntti.Olin satavarma että sain " oikean" keskenmenon.Meinasin jo silloin lauantai aamuna kirjoittaa tännekkin että " ottakaa mut takasin" ...heh.Kävin ensiavussa,jossa löydettiin elävä pikkarainen ja syy vuotoon hematooma istukan vieressä,jotka ovat kohdunsuulla :S Vähän epäselväksi jäi kuinka suuri riski km:n on nyt,suurentunut se kuitenkin on.Välillä tulee rusehtavaa limavuotoa vieläkin,aivan kuin lääkäri sanoikin,mutta kirkasta verta ei luojan kiitos ole näkynyt sen koommin.Ihmettelen vaan,miten sellaisen verilöylyn jälkeen vauva voi olla elossa enää :S
Np:ssä kävin viikko sitten ja la:ksi täsmennettiin 12.9.TOIVOTTU la...ihan ei uskalla viel huokasta,koitan taas pitää hermoni keskiviikon neuvolakäyntiin,että kuunnellaan sydänäänet.
Olen kyllä monesti ajatellut tätä raskautta edes takaisin,miltä on tuntunut,ja kun ajatellaan että plussauksesta on reilu 2kk niin on tähän mahtunut enemmän pelkoa ja kauhua kuin onnea ja luottamusta.Mut edelleen toivon että tämä päättyisi hyvin,nyt on ohitettu jo viikot jolloin edellinen menehtyi,oikeastaan silloin np:n aikoihin.Pelkäsin peet housussa sitäkin vaikka vain 2pv aiemmin olin nähnyt ea:n ultrassa pikkaraisen elossa,mutta oli sama lääkäri joka totesi edellisen menehtyneen.huh.
Mut oikeen hyviä vointeja teille kaikille,ja pitkää pinnaa odottaa odotusta.Kyllä siinäkin on sitten odottamista kun odottaa sen odotuksen onnellista päätöstä,heh.
Femmis 14+5
Tulin taas pikaisesti moikkaamaan. Perjantaina tuli tosiaan kummilikka hoitoon ja oikein yökylään. Oli täällä ihmettelemistä sellaisen 8kk:tta vanhan pikkuisen kanssa. Kivaa vaihtelua omaan arkeen. Tosin eipä to vauvakuumetta ainakaan pienentänyt. =)
Muuten menee omaa kroppaan nyt hermot. Ajattelin soittaa nyt sitten kuitenkin huomenna yksityisellä ja varailla aikaa vielä lekurille. Nimittäin se on nyt sellainen hommat, että oviksen jälkeen meni vain nipin napin se 10pv kun kun alkoi jo hankkia kuukautisia, mutta niitä on nyt sitten odoteltu viime tiistaista lähtien alkavaksi. Vaan kunnon vuotoa ei ole alkanut. Viime yönä puolen yön aikaan tuli vain tippa hieman punertavampaa vuotoa, mutta vaan pyyhkiessä. Muuten sellasta ruskeeta vanhaa verta TOSI VÄHÄN veskissä käydessä, mutta ei kuitenkaan joka kerta. Kyllä tuossa testinkin tein, mutta niin selkeä nega tuli Acon10:llä, että en mitenkään päin voi raskaanakaan olla, eikä mitään oireita ole. Nyt oikeesti vaan harmittaa, että onko mun kroppa näin sekaisin, että tossako mun tän kierron " kuukautisvuoto" oli. Eli ei kunnon vuotoa ollenkaan...oikeastaan ei kuukautiksi voi tätä vuotoa edes sanoa. Kunnan lääkärihän sanoi, että kesällä vasta katsellaan jos tärppiä ei siihen mennessä ole kuulunut. Hän ei nähnyt mun kuukautiskierrossani " mitään ongelmaa" . Just joo. Ei tää nyt ihan normaaliakaan voi olla. Josko sielä yksityisellä otettas vakavammin. Sitä keltarauhasjuttua mäkin tässä mietin...joku sitä täällä kirjoittikin, että raskaus ei olis oikein mahdollinen ilman, et se keltarauhashormonin tuotanto olis kohdillaan. Tää on nyt ollut tätä joka kierrossa tosiaan tän tokan km:n jälkeen.
No nyt pitää taas mennä. Sori taas omanapaisuus, mutta tulen sit taas paremmalla aikaa uudelleen.
Ai niin Nonnalle onnittelut ovisplussasta. Tulee hieno fiilis kun edes joskus näkee, että kroppa toimii jollain lailla niin kun pitäs. =)
titi75
Femmamma: hui kauhea, varmasti ollut kauhea kokemus! Onneks kuitenkin selvisit tästä säikähdyksellä ja kaikki olikin hyvin! Suojelusenkeleitä ja vauvaliimaa lähetän edelleen sinulle ja pikkuiselle matkaan!
Titi: onpa kurjaa tommonen muutos kierrossa ja vuodossa! Tilaa ihmeessä aika lekurille ja käy tarkistuttamassa ja kyselemässä ettei tarvi murehtia epätietoisuudessa, että mistä johtuisi! Toisaalta luitko tuon Carelian kirjoituksen, jos sinulle kävisi samalla tavalla.. :) bd bd bd bd
Uusinuppu: kaikki peukut ja varpaat on pystyssä, että pikkuinen pysyisi kyydissä loppuun saakka! Suojelusenkeleitä ja vauvaliimaa roppakaupalla edelleen matkaan! Tulehan sitten kertomaan huomisen ultran kuulumiset.. Kiitos myös vinkeistä! Täytyy varmasti kohta puoleen minunkin ottaa kaikki apukeinot käyttöön, kun ei ainakaan ilman niitä tunnu tulosta tuleva..
Kaikille ex-haahuille onnellista loppuodotusta! :)
Maria: eikö aika tosiaan olekin mennyt nopeasti, vaikka silloin joskus syksyllä se tuntui niin pitkältä! Kiva, että saat alkaa kohta kans piinailemaan ja jännittämään tärppäämistä, toivottavasti sinun ei kuitenkaan sitten enää tarvi kovin kauaa odottaa että masu alkaisi kasvaa.. ;)
Jumppakärpänen: mukavaa ja rentouttavaa vauvanteko taukoa sinulle! Sitten varmasti vauvan yritys puuhastelut on taas toisella lailla mukavaa, kun on saanut vähäksi aikaa ajatukseen etäisyyttä.. :)
Liliane: Hauskaa ja rentouttavaa lomaa sinulle! Vai jatkuuko loma vielä ensi viikolla? Miten ratsastuskisat meni?
Oma napa: kp 24/24-29. Ajattelin jo eilen, että täti saapuu ennätysaikaisin kylään, mutta onneks vuoto väheni tuhrutteluksi! Onneksi nimittäin siksi, että en haluaisi että kierrot tästä vielä lyhenee! Todennäköisesti huominen vaihtuu kp:ksi 1, joten lyhyt kierto tästäkin näyttää tulevan.. Päätin (taas) että nyt seuraavan kierron aikana käyn otattamassa papa-kokeen (jos saan ajan), kun siitä on kuitenkin jo reilu pari vuotta kun viimeks on otettu.
Oiskohan teillä kenelläkään kokemusta tai muuten tietoa nivusessa olevasta patista? Mulla on semmoinen ollut jo noin 3 kk ja se on alkanut vaivaamaan, kun ei lähde pois ollekaan. Se ei oo kipeä eikä oireile mitenkään.. Kävin kyllä jo työterveyshoitajalla sen takia ja se antoi mulle lääkäriajan, joka on viikon päästä, että se kahtoo sen.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)
Ihana auringonpaiste. Mulla oli tänään suunnitelmissa tehdä viikkosiivous sen kodinhoitajaopiskelijan kanssa, mutta sitten hän ilmoittikin olevansa kipeä. Taidan minäkin sitten laistaa tuosta siivouksesta ja nauttia päivästä tuon pienimmän kanssa. Ulos tosin ei päästä kun pikkuisella on nuhaa, mutta onneksi eilisestä jäi vielä ruokaa ja saatiin paikat muuten hyvään kuntoon, joten voidaan leikkiä koko päivä! Ihanaa!
sani-74; täällä taas peukkuja pitelen plussan puolesta! Onneksi ei tullut flunssa päälle ja toivottavasti ei tulekkaan. Tsemppiä piinailuun!
titi75; Eikös se ole niin että oviksesta pitäisi mennä n. 14 päivää menkkoihin ja menkat lasketaan alkaneeksi ensimmäisestä KUNNON vuoto päivästä. Näin laskettunahan siis se aika olisi tarpeeksi pitkä eli ei syytä huoleen. Korjaatkaa ihmeessä joku jos olen väärässä! Mutta näin siis ( minun ) maalaisjärjellä ajateltuna... Olishan tuo aika kiva joululahja, jos ei tästä, mutta ensi kierrosta tärppäisi. ;)
Nonna-80; Onnea ovisplussasta! Toivotaan että simppoja olisi vielä riittänyt uuteenkin " lataukseen" ! Pitelen peukkuja, että saatte vielä toisenkin plussan parin viikon päästä ;)! bdbdbdbdbd
ON: No menkat ne sitten tänään alkoivat niinkuin eilen aavistelin eli viime kierto oli siis 29 päivää. Nyt siis ovis osuu 1. tai 2.4. (+ 2 seuraavaa päivää) ja lääkäri siis 5.4.. Revi siitä sitten huumoria :(. Eli ei taida meille ainakaan jouluvauvaa tulla. Mutta ehkä sitten jo tammikuussa...