*** HAAHUT VKO 11 ***
Kommentit (32)
Tosin hieman ikävissä merkeissä, kun poika sairastui eilen oksennustautiin :(... Onneksi sentään ulkona paistaa aurinko, se tuo hieman piristystä ja kevään tuntua ilmaan!
sani-74; Monet " asiantuntijathan" kyllä sanovat, ettei tuo lämpömenetelmä ole kovin luotettava, kun siihen vaikuttavat niin monet tekijät. Pidän peukkuja oviksen ja tietysti sitten vielä sen plussan puolesta!
porkkana05; Hyvä, että olet ajatellut hoitaa itsesi kuntoon ennen uutta mahdollista yritystä. Kaiken kokemasi jälkeen, ei ole ihme, että olet hajalla. Voimia sulle ja miehellesi kovasti!
titi75; Plussan puolesta peukkuja pitelen! bdbdbdbdbd Tsemppiä piinailuun!
ON: 23 päivää jäljellä... kp26/28-30. Tavallaan toivon, että tämä kierto hieman venähtäisi. Laskujeni mukaan tuon pisimmänkin kierron mukaan seuraava ovis osuisi juuri ennen tuota soittoaikaa, joka olisi siis n. kp 18. Tämä tietysti tarkoittaisi sitä, että vaikka saisimme aloittaa yrityksen seuraavasta kierrosta, se menisi vähän harakoille. Tuossa labrakokeessa ei tietysti näkyisi vaikka ottaisimmekin vähän varaslähtöä, koska sehän otetaan jo n. kp 17, mutta jos lääkäri ei annakkaan vielä sittenkään sitä lupaa, niin sitten ollaankin pississä. Vaikka tuskin ensimmäisestä kierrosta tärppäisikään...
Huomenna laivalle, jee! Ja siel on kuulemma Matti ja Teppo.. Oottekos kattonut tuota Tanssii tähtien kanssa? Mä oon jo nyt ihan koukussa..
Menkat sitten alkoivat tasan klo 00.00 lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Mutta " päätin" että sunnuntai oli kierron eka päivä. Ennen niin kellon tarkka 28 päivän kierto venyi 34 päiväiseksi, joten tuon pitkän kierron mukaan seuraava mahdollinen la osuis just tämmöiselle " kivalle" päivälle kuin 24.12..
Puheltiin, ettei tässä kierrossa mitenkään hulluna yritetä, puuhaillaan silloin kun siltä tuntuu ja tärppi tulee jos on tullakseen.. Rupeaa muuten menemään ihan stressaamisen puolelle.
T:Liliane kp 2/28-34
Voi että pudottiin taas korkealta ja kovaa. Eilen oli VARMA että tästä kierrosta on tärpännyt, hajuaisti oli voimakas, kuvotusta, rintoja aristi... Ja aamulla kun vessanpöntöltä nousin piti katsoa ihan uudelleen, paperi punaisena pöntössä. Täti perhana tuli sitten ajoissa jo kp 21. Mulla on ollut tosi lyhykäisiä kiertoja tammikuisen keskenmenoni jälkeen. Eka kierto oli 28, sitten 23, nyt 21. Ennen raskautta oli lyhin 19 päivää. Tosin silloin söin vähän aikaa pillereitä kakkosen imetyksen loputtua, joten se sekoitti kiertoa.
Kyllä surettaa. Miehen kanssa mietittiin, että miten suhtaudutaan joulukuuhun. Hah, ihan kun se tärppäisi muka nyt! Kierron huomioon ottavan laskurin mukaan seuraava l.a. olisi 11.12. tai 14.12. ja jos on pitkä kierto eli 28 päivää, niin 20.12.
Meillä molemmat on syntyneet raskauskomlikaatioiden takia viikolla 38. Ja kakkosen kanssa oltiin keltaisuus asioissa sairaalassa 9pv, esikoisen kanssa viikko. Eli parempi sikäli tämä seuraava kierto olisikin kuin esim tammikuun alun l.a., koska silloin olisin todennäköisimmin jouluna sairaalassa kuin jos laskettu aika on todella joulukuussa! Mulle on siis muuten ihan sama mikä vauvan syntymäpäiväksi tulee, kunhan saa olla koko perheen kanssa joulun yhdessä kotona.
Uuteen nousuun siskot, ja plussaonnea sitä kaipaaville.
pikkutiikeri kp 1...
Että tuli hyvä olo...kävin ekaa kertaa kahteen viikkoon jumpassa. Vähän tiukkaa, teki mutta hyvää vastapainoa tän päivän kaikille systeemeille.
Luulin aamulla töihin mennessäni, että tänään on " ihan tavallinen" maanantai. Toisin kuitenkin kävi...Puhelu tuli jo matkalla " täällä tulee p*skavettä katosta kuin suihkusta" ...kiva kiva...kaksi vuotta sitten rempattu vesivahinko uusi. Pienten ryhmä jouduttiin siirtämään evakkoon jo ennalta ahtaisiin ison ryhmän tiloihin...Mun toimistoni toimii pienten nukkarina...mietin just, et kai joudun alkaa vetämään eskaria jossain keittiön nurkassa, kun kaikissa muissa huoneissa nukutaan silloin... Et sellaista!
Viikonloppu oli ja meni. Lauantaina oltiin viihteellä ja vedin tosi isot herneet nenään miehelleni, jonka yllätin tupakanpoltosta. Se on jotain, mitä mä en voi sietää. Itse en koskaan ole edes maistanut. Kostoksi nukuin yön vierashuoneesta...oli miehen sitten mukavaa heräiillä yksin makuuhuoneesta vuosipäivän aamuna...
6 vuotta tuli sitten yhdessäoloa täyteen...helppoa laskea, kun alettiin vuonna 2000 seurustelemaan :). Käytiin yhdessä sovintoseksin jälkeen syömässä ja sitten illalla miehen työkaverin luona kylässä...siellä oli aivan ihana 1vee, joka välttämättä halus istua ja temppuilla miehen sylissä koko ajan...mies oli ihan otettu. Illalla sitten juttelikin mulle, että on varma, että ensi vuosipäivänä meitä on jo kolme. Toivottavasti.
Verikokeiden tulokset tuli ja mies sai luvan viedä simppanäytteen. Varmaan keskiviikkona tai torstaina se vie sen, sit 4 viikkoa pitäis odotella tuloksia.
(.) kp 19/28-34 menossa. Oviskipuja on ollut melkein viikon, mutta väärällä puolella...mistäköhän se johtuu? Väittivät lääkärissä, että oikealta irtoaisi follikkeli...mietin muutenkin, että minkä kokoisena se oikein irtoaa, kun viime viikon ovistestit on näyttäneen niin negaa kuin olla vaan voi (ei edes hailakkaa viivaa), niin aamupissasta kuin päivälläkin tehtynä (maria80; kiitos vinkistä, mutta ei auttanut), mut tänään sit hailakkaa viivaa...siis negaa, mutta nousussa....Ihme homma. Taitaa taas tulla pitkä kierto. Toisaalta viime viikolla ei puuhaitlukaan kuin sunnuntaina...siis viikko oli väliä tässä, et ei ainakaan liiasta yrityksestä voi syyttää. Ei vaan tehnyt mieli kun oli ihan flunssaisia molemmat.
maria80: tota vatsatautia tuntuu olevan nyt liikkeellä ihan joka suunnassa. Miellä päiväkodissa oli silloin tammikuussa kun mä olin lomalla, mutta toisessa päiväkodissa oli parilla lapsella loppuviikosta. Toivottavasti se ei tulis tällä kertaa mulle...en jaksais..on se niin kamala tauti.
porkkanalle erityissuuri hali...olet ajatuksissani...me kaksi vanhaa varista täällä vaan...
Lilianelle pahoittelut tädin yllärivisiitistä...On se vaan niin epäreilua. Stressitön kierto kuulostaa hyvältä...toivottavasti tepsii!
pikkutiikeri76: mulla samanlaisia masennusfiiliksiä aina menkkojen yllätettyä. Just mietin, et jos silloin heti kun alettiin yrittää olis tärpännyt, vauva täyttäis jo tänä vuonna 2v. Olen kyllä sitä mieltä, että vauva saa tulla vaikka jouluaattona jos on tullakseen. Siinähän olis sitten isovanhemmille tai muille lapsenlikoiksi tuleville teilläkin jännäämistä jouluksi....sais joulukalenterikin ihan uuden tarkoituksen! :)
Juuh...siinä kai ne tärkeimmät. Tuolla odotuspuolella oli aika jänniä hetkiä Femmiksellä...pakko siellä on pistäytyä lukemassa, kun tuntuu, et kaikki muut meistä vanhoista on jo siellä. Meliken kuulumisia varsinkin käyn ahkerasti seurailemassa. Kohta taitaakin olla jo sen vuoro?
Voimia työviikkoon!
Nonsense
Tulin lukemaan kuulumisianne. Swehinalle onnea plussasta! Tuntuu mukavalta, kun ei ole sinusta muuten kuulunut mitään ;-)
Muille plussasäteitä!
Lauris (rv 17+2)
Minulla on todella irtolainen olo. En oikein kuulu enää tänne, kun olen jo plussannut, mutten vielä uskalla ilmoittautua tuonne odottajien puolellekaan...
Muutenkin on todella pelokas olo. Sitä vaan tarkkailee joka ikistä pikku oiretta, oli sitä tai ei. Toisella hetkellä olen täysin varma, että kaikki on tässä raskaudessa hyvin, toisella hetkellä olen täysin varma siitä, että kesken menee. :(
Vielä viikko pitäisi jaksaa sinnitellä ultraan. Viikko ja 5 tuntia. Sitten tiedän.
Tää on ihan kamalaa piinaa!
Pirpula rv6+1
...ei sitten vaikka kuinka yrittäisi harhauttaa. = /
Tänään on taas vasta pp10 ja niin selkeet menkkajomotukset on meneillään ja vuotoakin jo tullut. Tälläin se on mennyt nyt joka kuukausi ja tunnen sen kyllä, ettei ole tämä(kään) kierto kyllä nappaa. On vähän kaks piippuinen juttu. Toisaalta kiva lähteä matkalle niin, ettei ole pelko persiissä, että alkaako sielä joku km-vuoto vaan voi ihan nauttia lomasta normaalisti, mutta olisin ollut kyllä valmis jättämään punkut tulevalta matkalta pois ja olla onnesta soikeena pienestä salamatkustajasta. No mä lupasin itelleni, etten ala masentumaan näistä...ehkä olisinkin siipi maassa, mutta tuota matkaa odotan niin kovasti ja on kiva, että sielä voi sitten olla ihan ilman huolen häivää.
Tämmösiä siis tänne.
Peesailen täällä taustalla nyt varmaan taas muutaman vkon, jos ei mitään ihmeempiä juttuja tule mieleen. Tosin te olette silti joka päivä mun mielessäni ja uutiset käyn kyllä lukemassa vähintään jktp, vaikka en aina kirjoittelisikaan. Kovin hiljaista on täällä ollut näköjään muutenkin. Apua, onko haahut kuolemass sukupuuttoon...kaikki on melkein jo plussanneet...! ;-)
titi75
Swehina: Onnea plussasta! Tosi hieno uutinen. Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan!! =)
Mitenkäs tämä palsta on nyt näin hiljaiseksi muuttunut?? No, enpä sen puoleen ole itsekään nyt kovin usein kirjoitellut, mutta kun ei ole oikein mitään uutta, niin ei ole tullut kirjoiteltua. Lukemassa olen kyllä käynyt ihan joka päivä.
ON: Täällä ei siis mitään ihmeellistä. Taas on yhdet menkat takanapäin. Onneksi ei ole enää kovia pakkasia. Tosi kiva, kun aamulla herätessäkin on " vain" -4 pakkasta. Toivottavasti kelit alkaisivat muuttua jo keväisemmiksi. Tää talvi on tuntunut tosi pitkältä.
Tuossa viikonloppuna tuli nähtyä kevään ensimmäiset lokitkin. Siitä tulikin mieleen, että saakin olla tarkkana meidän koiran kanssa. Se kun on sellanen, että jos vähän silmä välttää, niin se on nuolemassa maasta linnun jätöksiä. Nyt täytyy kiertää rantapaikat kauempaa, ettei ole niitä läjiä sitten niin paljoa. Ei olisi kiva, jos saisi vielä jonkun lintuinfluenssan.
Huomenna miehellä pitkästä aikaa ylityövapaata, jipii! =) Tosin se päivä menee niin, että käydään kaupassa ja sitten mies jatkaa yhtä nettisivuprojektia. Mutta ainakin on kotona ja sehän taas on kiva. =)
Päivänjatkoja kaikille!!
Miten tämä pino on mennyt näin hiljaiseksi? Jo torstai, eikä edes toiselle sivulle ole pino mennyt. Onkos kaikki aktiivit jo plussanneet?
Nyt oli pakko tulla pinoa kasvattamaan vaikka oikeasti mulla ei olis edes aikaa... Eilenkin meni niin tohinassa, etten edes ehtinyt koneelle...
Liliane; Pahoittelut tädistä. Toivottavasti oli reissu kuitenkin rentouttava ja mukava!
Pikkutiikeri76; Pahoittelut myös sulle tädin yllättämisestä. Jos nyt sitten tämä uusi kierto olisi se tärppikierto! bdbd
Nonna80; Nuo on aina ikäviä nuo vesivahinko jutut. Toivottavasti saatte pian taas koko päiväkodin käyttöön! Meillä on helppo laskea nuo meidän avioliittovuodet, kun tuo meidän toinen lapsi on syntynyt samana vuonna. Meilläkin on kohta puoliin hääpäivä tulossa, tämän kuun 27. päivä. Se oliskin sitten jo seitsemäs! Kaiken kaikkiaan tänä vuonna tulee täyteen 10 vuotta yhteiseloa...
Pirpula; Tietenkin voit roikkua täällä meidän kanssa siihen asti, kun uskaltaudut tuonne odotuspuolelle. Tänne kyllä mahtuu, kun täällä on nykyään niin kamalan hiljaista...
titi75; Voi itku sitä tätiä. Olisi nyt ymmärtänyt pysyä poissa. No toivottavasti matkasta tulee kuitenkin ihana ja ikimuistoinen!
ON; kp 29/28-30, tätiä odotellessa (toivottavasti viimeistä tätiä pitkään aikaan...). 20 päivää tuomioon...
Toisaaltahan on kiva, että täällä haahuissa on hiljaista. Sehän voi tarkoittaa, että suurin osa haahuista on plussannut eikä uusia ole tullut. Mutta toisaalta on ikävää, jos joutuu ihan yksin pinoutumaan. No pidetään me muutamat pinoa kasassa, eikös? ;)
Maria: Onpa teilläkin jo aika pitkään sitä yhteiseloa. Meillä tuo hääpäivä on syyskuussa, tänä vuonna tulee 12 vuotta. =) Nyt vappuna tulee kuluneeksi 12 vuotta kun muutettiin yhteen. Eli vajaa puoli vuotta tuosta, niin mentiinkin jo naimisiin. Muuten yhteisoloa onkin sitten jo enemmän. =)
Voi tämä palstan hiljaisuus johtua siitäkin ettei kellään vain ole mitään uutta kerrottavana tai sitten pitävät vain muuten pientä palstataukoilua. Itsekin huomaan käyväni täällä joka päivä vaikka ollaankin yritystauolla jonnekin syyskuuhun asti.
ON: Eipä mitään uutta sitten eilisen. Miehellä on nyt vapaapäivä ja tultiin kaupasta jokin aika sitten. Ehdin nyt vasta sitten koneellekin. Ihme, kun mies vihdoin ja viimein sai edes tämän yhden päivän vapaaksi. Täytyy nauttia siitäkin. Ylitöitä sillä olis tosin jo viikonkin vapaaseen, mutta se ei siellä paikassa tule onnistumaan.
Tosi ihana ilma on tuolla ulkona. Aurinko paistaa melkosen lämpimästi ja lumet sulaa ihan silmissä. Ihanaa! =)
Mutta kuten Mariakin sanoi, niin yritetään me muutamat pitää palstaa pystyssä ettei tarvi monien sivujen takaa tätä etsiä. ;)
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Tänään kp22/26-28 ja testasin Early detecktion acon 10 herkyydellä ja haalea plussa tuli!! Nyt pelottaa tuleeko tästäkin km??
Ihanaa Nipsu! Kyllä se viiva totta on! :)
Paljon vauvaliimaa ja vauvasukkia matkaan!
Onnea!
Olen ihan täpinöissäni. Mut tavallaan en uskalla iloita kun tammikuinen km pelottelee mielessä. Mut kumpa tämä kaveri pysyis matkasa loppuun saakka!!
Kävin juuri kaverin kanssa varaamassa matkan lämpöön. Lähdetään toukokuun toisella viikolla turkkiin lomailemaan viikoksi. Jos tää on totta niin taitaa tulla rauhallisempi reissu, hih...Voi kaveri ihmetellä miksen otakkaa alkoholia. Hän tietää kyllä yrityksestä ja tuumas viime viikolla et sitte pamahda paksuksi ennen reissua. Se vähän loukkas mua. Uskotte varmasti ettei myö lopetteu minkään reissun takia yritystä koska sitä on jo paria kuukautta vaille vuosi.
Voi kun tämä olisi nyt se kestävä plussa! Paljon PALJON vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan pikkuiselle!!!
Kerronpa tähän samaan omituisen " tarinan" ; ystäväni kävi tänään rakenneultrassa ja kysyi sitten samalla tulokkaan sukupuolta. Lääkäri sanoi, että 99 % todennäköisyydellä poika (heillä siis 4 poikaa ennestään + 1 tyttö). Ystäväni siihen sitten ikäänkuin vitsinä, pilke silmäkulmassa, sanoi, että sitten tietää minkäväriset vaunut ostaa (tarkoituksena oli kai ostaa kumminkin sellaiset mitkä sopii sekä tytölle että pojalle). Lääkäri oli sitten tähän sanonut, ettei vielä kannata MITÄÄN vaunuja ostaa???? No, ystävälleni oli sitten tietysti tullut pieni hätä, kun noin sanoi. Jos tarkoitti, ettei kannata ostaa sinisiä vaunuja, niin olisi sitten sanonut niin. Lääkäri ei kuitenkaan sanonut, että vauvalla olisi ollut mitään hätää. Mutta aika omituinen sanavalinta minusta...
Piti vielä sanoa....
Omasta navasta; ilmeisesti viimeistään huomenna alkaa menkat, kun tänään tuli jo tuhrua. Siinä mielessä hieman harmittaa, että jos ne nyt alkavat, seuraava ovis (kp 14-16) on juuri ennen tuota lääkäriä (kp 20-21) missä selviää saadaanko aloittaa yritys seuraavassa kierrossa... Nyt kun vielä muutaman päivän malttaisi täti odottaa kyläilyä, niin sitten olisi paremmat mahdollisuudet ehtiä jo ensi kierrosta yrittämään, jos se paljon kaivattu lupa heltiää... Huonolta näyttää :(. No toisaalta, jos ensi kierrosta jo heti tärppäisi la olisi joulukuussa. Ehkä olisikin parempi, että la osuisi vasta tammikuuhun (sanoo maria, joka yrittää niellä pettymystään...)
Paljon Onnea nipsu!! Toivon kaikkia mahdollisia apuvälineitä vauvaliimaa, suojelusenkeleitä jne pikkuiselle matkaan, että ensi jouluna teitä olisi yksi enemmän! Ainakin vaikuttaa hyvältä, kun noin aikasessa vaiheessa plussaa näyttää.. :)
Maria: toivottavasti menkat ymmärtäisivät vielä muutaman päivän odottaa!
Nonna: Myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta! Tsemppiä töihin!
Titi: pahoittelut tätin vierailusta! :( Kiva kuitenkin, että on muuta odotettavaa.. :)
Pirpulako se oli jota vaivas kun ei tunnu kuuluvansa tänne eikä vielä ex:iinkään.. Täälä voit toki olla niin kauan kuin itestä siltä tuntuu. kauaa ei sinun tarvitse enää odottaa, että saat ultrassa varmistuksen pikkuisellenna! :)
Oma napa: kp 21/24-29. Vielä muutaman päivän saa odottaa, että tietää miten tässä kierrossa on käynyt.. Luultavammin täti tulee kuin että ei tule, mutta aina sitä kuitenkin toivoo että ei tulisi. Mä olin toissa päivänä ihan varma, että tuun kipeäksi; joka paikkaa jomotti ja illalla oli lämpöäkin 37,6, mutta aamulla oikein ihmettelin kun heräsin, että olo oli mitä parhain.. Iloinen yllätys, että noin meni ohitse!
Terveiset kaikille haahuille! :)
-sani
piti tulla lähettämään porkkanalle erityisiä *jaksuhaleja*!!
Liliane ja pikkutiikeri: pahoittelut myös teille tätin vierailusta! Ei auta kuin taas mennä uutta kiertoa päin.. Tsemppiä!
Pikkutiikeri: sinulla on kyllä lyhyitä kiertoja. Mulla kierrot on keskenmenon jälkeen kans lyhentyneet, mutta ei ainakaan vielä noin lyhyeks.. Ennen oli tarkka 28 päivän kierto, mutta nyt on ollut useimmiten 25 tai välillä jopa24..
...ettei pinkka ihan kuole sukupuuttoon. ;-) Onneksi täällä vielä tätä vakkarijenkiä pyörii jotain raapustelemassa. Itse olen tietoisesti ottanut tässä kirjoittelussa vähän etäisyyttä, vaikka melki joka päivä olen kuulumiset käynyt lukemassa, kun itelle alkoi tulla niin " pimee" olo siitä, että joka kuukauisi on meinannut ratketa liitoksistaan kun on odotellut kierron kulkua ja loppupäässä kiertoa sitten kirjoittelee tänne kaiken maailman oireita kuukaudesta toiseen ja itteään sitten harmittaa kun ne oireet osoittautuukin vääriksi. Varmaan tylsää muidenkin lukea joka kuukausi samat jaaritukset. Ajattelin sitten, että otetaan nyt IHAN OIKEESTI vähän rauhallisemmin.
Nipsu: Mielettömästi onnea plussauksesta. Tosi nopeesti tulikin tuo toinen tärppi...vauvaliimaa rutkasti täältä sulle lähettelen, että pikkuinen tällä kertaa matkassa mukana jaksaa. =)
Pirpula: Sinäkö se murehdit, että et tiedä mihin pinoon kuulut ja voit kirjoitella. Täällähän saat meidän seurassa varmasti olla niin pitkään kun haluat ja siltä tuntuu. Mutta ehkä sitten automaattisesti uskaltaudut siirtyä tuonne ex-haahuihin kun varmistus ultrasta tulee. Sielähän on monta just haahuista sinne siirtynyttä, niin on alkuraskaudessa menijöitä monta. =)
Maria: eipä ole teilläkään pitkä aika enää kun pitkä piinaava odotus aika sille, että uudestaan saa alkaa vauvaa yrittämään on nyt sit kohta takana. Toivotaan, että täti vielä pari päivää jaksaa odotella, ennenkö tulee kyläilemään. Josko pääsisitte heti tarttumaan tuumasta toimeen, jos vaan lupa myönnetään. =)
Katri: Kiva kun jaksta silti käydä täällä kirjoittelemassa, vaikka vauvan yritystauko teillä nyt sinne syyskyylle asti menossa onkin. Miten maltatte sinne asti odottaa. Me kun nyt vedetään ihan riskillä vaan, että jos sattuu tärppi ennen matkaa käymään (vielä ehtii kerran kun/jos seuraavakin kierto on näin lyhyt), niin sittenpähän käy.
ON: Menkat ei nyt sitten ole vielä alkaneet, mutta tiedän että raskaana en ole. Tää on tätä samanlaista tiputusta ollut nyt tän toisen km:n jälkeen ollut joka kierrossa tosi ärsyttävää. Bongatusta oviksesta nimittäin kestää just niupa naupa sen 10pv kun alkaa ekat tiputtelut. Onkohan se liian lyhyt aika. Jotenkin itestä tuntuu kovin lyhkäseltä...? Eli tiistaista asti on aika ajoin sitä ruskeeta tiputusta, mutta luulen että menkat alkaa kunnolla vasta huomenna tai lauantaina. Naureskelin muuten, että jos tämä kierto olis nyt viralliselta kestoltaan sen 28pv ja seuraava tärppi kävis ens kierrosta, niin LA:ksi antoi tuo laskuri 24.12. Mutta jos näin olis tarkoitettu, niin mun puolesta saisi olla. Olishan tuo aikamoinen joululahja... No mutta nepä ovat haaveiluja vaan.
Tännehän mä nyt taas jumituin. Mutta pitäähän meidän tätä kasaa pystyssä pitää? =)
Huomenna mulla ja aviomiehellä onkin jännät paikat. Kummilikka (8kk), tulee meille yökylään ekaa kertaa. Saan nuuskutella vauvatuoksuja mielin määrin. Aion ottaa kaiken siitä irti. Toivottavasti se omakin sieltä jossain vaiheessa tupsahtaa. =)
Koitetaan siskot vielä huominen jaksaa...sittenhän onkin jo taas viikonloppu.
titi75
Täällä hihkutaan innosta. Eilen testi näytti ovisplussan, ekan sellaisen moneen kuukauteen...illalla sitten pupuiltiin. Ainoa huolenaihe on, että mies joutui viemään eilen sen simppanäytteen ja mietin, et onko " paukut" kunnossa, riittääkö niitä toisellakin kerralla?
Ihmeen myöhään plussa toisaalta tulin. Luin toisesta pinosta, että jollain oli ultrattu kp 11 17-20 mm kokoinen follikkeli...mullahan ultrattiin kp 12 vaan 12 mm follikkeli...tänään jo kp 22! Pitkä kierto siis tulossa...Jos menkat alkaa ensi viikolla, se tarkoittaa, että kiinnittymisvaihe jää liian lyhyeksi...No, katsellaan...Kuitenkin nyt hyvä tilanne, et jos menkat alkaa, pääsen ens kierrosta niihin verikokeisiin ja follikkeliultriin ja ne kun on tehty, pitäis olla simppatestin tuloksetkin valmiit.
Menee vähän omanapaiseksi viestittely tänään.
Nipsu-79:lle onnittelut plussasta. Tarrasukkia ja vauvaliimaa, jotta pieni pavunalku pysyis matkassa...näyttää kyllä vahvasti siltä, että haahupino on kuolemassa...No, mä jään tänne hännän pitäjäksi....
Maria80:lle pidän peukkuja, et lääkäri näyttäis vihreää valoa...on jo sunkin aika päästä täältä pinosta pois.
Sani74: toivottavasti noi sun oireet kertoo vaan plussasta...lämmöt ainakin toimii viittana oikeaan suuntaan.
titi75: hauskaa vauvatuoksussa eloa hetkiseksi! Mä tykkään kanssa töissä puuhailla niiden pienimpien kanssa...eilenkin kun maalattiin, eräs neiti 1v3kk tunki mustaa väriä pensselillä suuhunsa ja nauroi niin makeasti...! :)
Nyt viimeisen työpäivän kimppuun...onneksi sekin on pian lusittu. Olo on tosi pirteä kun nukuin viime yönä 9 tuntia...ja aurinkokin paistaa! Voisko ihanammin viikonlopun alkaa?
Nonna *vaihteeksi hyväntuulinen*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b] Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Nyt toivomme pikku kolmosta ja odotamme milloin tärppäis:)
[b]ieppa[/b] Olen 30 vee kotiäiti ja mieheni on 36v. meitillä on kaksi tyttöä ( 12/97 ja 8/99) sekä kuopus 6/04 rasavilli poika. Olen juuri kokenut ensimmäisen keskenmenon, ja kaavinta tehtiin tänään.
[b]-Jonzu-[/b] minä 23v ja mies molemmat 23v. Ennestään meillä on tyttö 6/02 ja poika 5/04. Asutaan Oulun läänissä. Keskenmeno 02/2006.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]karoli[/b] minä vm-76, mies vm-71. Mies saksalainen, asumme Saksassa. Yhteinen poika 09/2002. Pikkukakkosta on toivottu yli kaksi vuotta, 01/04 alkaen. Keskenmenoja kaksi: 11/00 kohdunulkopuoleinen raskaus ja 05/05 keskeytynyt keskenmeno viikolla 7.
[b]katri72[/b] Olen 33-v ja aviomies 33-v. 10-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]loiloi[/b] keskenmeno -04 syksyllä , -05 kesällä sekä tuulimunaraskaus -05 keväällä,
perhettä on jo kahden tytön ja miehen verran ; )
[b]Luumis[/b] Olen Espoosta, esikoista yritetään, mulla on ikää 26 ja miehellä 31 vuotta. Yritys aloitettu syksyllä 05 ja km 11/05 (rv 5+4).
[b]maria80[/b] minä olen vm 80 ja mies 73, lapset; poika ' 97 ja tytöt ' 99 ja ' 04, neljännelle annettiin lupa tulla 04/05. Tärppi tulikin toisesta kierrosta, mutta onnea kesti vain rv:lle 15+4, jolloin todettiin sikiön sydämen pysähtyneen.
[b]marrasmamma[/b] Itse 26 v., mies 27v. Pohjois-Savossa ollaan. Minä hoitoalalla, mies autokuski. Minulla tyttä-99 ja poika-00 aikaisemmasta suhteesta. yksi tärppi joulukuussa-04 ja km tammi-helmikuun vaihteessa rv6.
[b]memmuli24[/b] Olen kesällä 26v täyttävä äippä pohjoisesta, mies kohta 27 ja esikoinen aikamoinen nassikka ;) kohta 1,5v. Spontaani keskenmeno 12/2005 rv 10+6.
[b]Menier[/b] Eli siis miehen kanssa ollaan vähän reilu parikymmpisiä, vauvaa on toivottu 9/04 saakka. Ensimmäisen kerran tulin raskaaksi joulukuussa 2005 mutta raskaus meni siis kesken kun viikkoja tasan 7.
[b]minnilotta[/b] oma ikä 37, mies 41, kolme muksua 17v,10v ja 8v. Keskeytynyt km vk 8+4, lääk.tyhj. 11/2005
[b]myttynen75[/b] olen 30 vuotias ja mieheni on 32. Meillä on ennestään kolme lasta, 10, 9 ja 6 vuotiaat. Km 7/05 rv 11+3.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05 ja km 01/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä 25v lastentarhanopettaja, mies 27v sovellusarkkitehti, Helsingistä, esikoinen toiveissa, ehkäisy jäi pois 10/2003, plussa 10/2004, kaavinta rv 14 12/2004.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]pirpula[/b] Olen 26-vuotias ja mieheni on 27-vuotias. Naimisissa olemme olleet vuodesta 2002. Kotona viipeltää vilkas pikku poika (04/04). Toinen lapsi on ollut haaveissa ja yritys alkoi loppukesästä 2005. Heti ensimmäisestä kierrosta syyskuussa tärppäsi, mutta sitten lokakuussa maailma romahti eli km 10/2005.
[b]-pitkätossu-[/b] Minä 22 ja mies 27.. Yritystä 06/05 ja tm 11/05 jota ensin yritettiin pois lääkkeillä ja sitten loput kaavittiin...
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]purre[/b] Ikää on 27-v ja toista lasta on yritetty tammikusta -05 asti. Keskenmeno 3/05 rv 5+5 ja sen jälkeen yksi kemiallinen raskaus 6/05.
[b]pömppö79[/b] Minä ja mieheni vm.79, esikoistyttö 01/03, tuulimunaraskaus, joka meni kesken 01/05 rv 12. Pikkukakkosta on yritetty 04/04 lähtien.
[b]rosmariini.[/b] Olen vm -78 ja mies -75. Esikoistyttö syntynyt 10/04 ja km 05/05 rv 7.
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8), nyt selvitellään löytyykö hyytymistekijää. Molemmissa raskauksissa kun kuitenkin ollut asukki.
[b]toini77[/b] Olen 27 v, mies 28 ja poika on 2v. Pikkukakkonen oli haaveissa mutta raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 12+ 9.5.
[b]töötsi[/b] olen 25 vuotias toukokuussa 05 syntyneen pojan aiti. Mieheni on 35. Asumme Ranskassa, ja siksi kirjoituksissani ei ole ä-kirjaimia :o). Km 11/2005 rv 6+4.
[b]UusiNuppu[/b] Minä ja mies 30v. Esikoinen 06/02. Km:ja oli kolme ennen häntä. Nyt km:t 05/05 ja 08/05 rv 12.
[b]vilijonkkka[/b] Olen kahden pojan äiti Turun seudulta, esikoinen 08/01 ja kakkonen 06/04, kakkosen jälkeen söin hetken minipillereitä, pillerit jätettiin pois 11/04. Tässä yrityksen aikana olen kokenut 4 kertaa alkuraskauden keskenmenon... Viimeisin oli tuossa tammikuun lopussa.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]adalmiina33[/b] plussa 21.6.2005, la ?
[b]syksy79[/b] plussa 12.7.2005, la 21.3.2006
[b]Melike77[/b] plussa 17.7.2005, la 27.3.2006
[b].kati.[/b] plussa 22.7.2005, la 25.3.2006
[b]viiru-74[/b] plussa 28.7.2005, la 1.4.2006
[b]Wilkuna-72[/b] plussa 29.7.2005, la 4.4.2006
[b]Maya-76[/b] plussa 17.8.2005, la?
[b]riax[/b] plussa 11.8.05, la 20.4.2006
[b]MARU79[/b] plussa 20.8.2005, la 29.4.2006
[b]Triku[/b] plussa 20.8.2005, la?
[b]Miikuko[/b] plussa 23.8.2005, la 4.5.2006
[b]joanna04[/b] plussa 24.8.2005, la 30.4.2006
[b]coco-koala[/b] plussa 30.8.2005, la 8.5.2006
[b]Iisamaari[/b] plussa 2.9.2005, la 10.5.2006
[b]Bisquit[/b] plussa 7.9.2005, la 12.5.2006
[b]petjuska[/b] plussa 8.9.2006, la ?.5.2006
[b]Margariini[/b] plussa 14.9.2006, la ?.5.2006
[b]Zara77[/b] plussa 14.9.2005, la ?.5.2006
[b]Mauku75[/b] plussa 17.9.2005, la 26.5.2006
[b]uba-aba[/b] plussa 23.9.2005, la?
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la?
[b]Aapeli_77[/b] plussa 9.10.2005, la 16.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]tammenterho[/b] plussa 14.10.2005, la 17.6.2006
[b]MinnaY[/b] plussa 18.10.2005, la?
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la?
[b]Denise-84[/b] plussa 29.10.2005, la?
[b]pörrimöykky[/b] plussa 31.10.2005, la?
[b]pinjuska04[/b] plussa 21.11.2005, la 31.7.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la?
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la?
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la?
[b]pepsimax7[/b] plussa 5.1.2006, la?
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la?
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la?
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la?
[b]visakoivu[/b] plussa ?, la 13.10.2006
[b]Flofer[/b] plussa 30.1.2006, la 14.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] -Jonzu-
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 165/94, 34
[b]Ongelmakohdat:[/b] suklaa
[b]Keinot:[/b] Suklaata tms ainoastaan lauantaina (myös lasten karkkipvä),vähintään 10 000 askelta vuorokaudessa eli lenkille siis =)
[b]Tavoite:[/b] 5kg välitavoitteet,kaikkiaan ainakin 25kg pois.
[b]Nimimerkki:[/b] maria80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI, vyötärö-lantiosuhde:[/b] 174/83; 27,4; 0,91
[b]Ongelmakohdat:[/b] suklaa ja muut herkut ovat heikkouteni
[b]Keinot:[/b] Herkut ainostaan viikonloppuun, kahvihetken herkkuja myös vähemmäksi sekä päivittäisten lenkkien lisäksi myös n. kerran viikossa (tai kahdessa =)) uimahalliin ja/tai kuntosalille...
[b]Tavoite:[/b] 8-15 kg pois
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois