Miten ihmeessä jaksatte kuorsaavaa puolisoa joka ikinen yö?
En ymmärrä. Jos tämmöistä olisi joka ikinen yö niin tulisin hulluksi, en ole saanut nukuttua yhtään!
Eräs ystävä on ikäänkuin vähän pakosta luonani nyt viikon ja hän kuorsaa niin että koko talo tärisee! En saa nukuttua yhtään! Ei auta tökkimiset tai korvatulpat, ei makkarin oven kiinni pistäminen... En jaksa tätä vielä viittä päivää, en ole saanut kahteen päivään nukuttua.
Kommentit (21)
Mulla on välillä korvatulpat ja kuulosuojaimet siinä päällä! Välillä nukun eri huoneessa. välillä mies nukkuu. Jos pääsen uneen ennen miestä, pystyn yleensä nukkumaan, mutta jos ehtii nukahtaa ennen mua, on helvetti irti. Oon joskus valvonut koko yön.
Meillä tämä johtuu eniten miehen ylipainosta. On alkanut kuntoilla ja keventää ruokavalioa. Ootan kuin kuuta nousevaa että paino tippuu. On jojoillut painonsa kanssa vuosia. Hänellä on myös allergista nuhaa ja rakenteellista vikaa nenän alueella. Uniapneaa ei ole.
Oon tosi raivona välillä kuorsauksen takia. Viikonloppuisin nukun univelkoja pois. En silti sentään halua jättää miestä tämän asian takia. Kun lapset muuttaa pois, aion muuttaa omaan huoneeseen talon toiseen päähän.
Meillä on kolme lasta ja 6 h ja keittiö. Eli omat makkarit. Miehen kuorsaus väheni paljon, kun laihtui, mutta kun vanhat tavat palasi takaisin, krooh....jos meille tulee mummi tai ukki yökylään, laitan lastenhuoneeseen nukkumaan ja lapsi tulee minun kanssani nukkumaan. Nimittäin hekin kuorsaavat. Oma ukkini oli legendaarinen, rintamamiestalon alakerran makkarista kuorsaus kuului yläkertaan, ja mummilla olikin kesäisin oma punkka sivuvintillä, joka oli kahden huoneen takana. Oli kuulemma onnellisen hiljaista. Paitsi että mummi itse kuorsasi, krooh ja perään viheltävä ääni.....
Onni on oma huone.
Vierailija kirjoitti:
Miksi korvatulpat ei auta?
Ne tippuvat korvista yön aikana. Pakotin miehen uniapneatutkimuksiin ja nyt hän käyttää CPAP-maskia. Kuuluu vain vieno suhina nykyään ja kaikki ovat paremmalla tuulella.
Korvatulpat tekee mulla korvakäytävät kipeiksi. Monesti unissani revin ne pois. En voi käyttää niitä jatkuvasti. Lisäksi välillä kuorsaus kuuluu myös tulppien läpi. Mun mies on "kuuluisa" kuorsauksena mahtavasta jylinästä...
Tein sattumalta juuri äsken avauksen "Mies kuorsaa – dealbreaker?", jossa käsittelen tätä asiaa parinvalinnan kannalta. Asia on erittäin vaikea ja ilmeisestä mahdotonta korjata :( Koskettaa minua juuri nyt henkilökohtaisesti.
Minä olen tottunut. Luulen myös, ettei miehen kuorsaus ole pahimmasta päästä, se on sellaista pehmeää.
Jaksan puolisoa, koska mitä muutakaan voin? En halua erota, ja olen luvannut rakastaa ja kunnioittaa häntä myötä- ja vastoinkäymisissä. Menen ennen miestä nukkumaan, laitan korvatulpat korviin, enkä useinkaan herää keskellä yötä kuorsaukseen. Mutta jos herään, niin en saa kuorsaukselta uudelleen unta edes korvatulpat korvissa. Silloin tönäisen miestä ja hän herää vähäksi aikaa, niin että minä onnistun nukahtamaan uudelleen.
Korvatulppia on hyvin monenlaisia. Toiset kutittavat, toiset eivät. Toiset pysyvät korvissa, toiset eivät. Kannattaa kokeilla useita malleja.
Helposti. Mieheni kuorsaus muistuttaa kovaa kissan kehräystä eli vain rentouttaa minua. Muistan kun vietettiin ensimmäinen yö yhdessä ja mies nukahti ensin ja tämä kuorsaus alkoi ja minä aloin hymyillä kun oli niin suloisen kuuloinen...Ja nukuin siinä äänessä paremmin kun milloinkaan muuten.
Sitten taas aikanaan kotona asuessa äitini kuorsasi niin että tali tärisi. Siinä ei nukkunut erkkikään. Vielä pahempi oli äitini kaveri joka kuorsasi ja narskutteli hampaita niin että kuului toiseen päähän taloa.
Mä en tottunut. olen huonouninen. Mutta onneks on iso talo, nukun kuulonsuojaimet päässä toisessa huoneessa. En todella ala väkisin valvoon.
Mä en tottunut. olen huonouninen. Mutta onneks on iso talo, nukun kuulonsuojaimet päässä toisessa huoneessa. En todella ala väkisin valvoon.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Mieheni kuorsaus muistuttaa kovaa kissan kehräystä eli vain rentouttaa minua. Muistan kun vietettiin ensimmäinen yö yhdessä ja mies nukahti ensin ja tämä kuorsaus alkoi ja minä aloin hymyillä kun oli niin suloisen kuuloinen...Ja nukuin siinä äänessä paremmin kun milloinkaan muuten.
Sitten taas aikanaan kotona asuessa äitini kuorsasi niin että tali tärisi. Siinä ei nukkunut erkkikään. Vielä pahempi oli äitini kaveri joka kuorsasi ja narskutteli hampaita niin että kuului toiseen päähän taloa.
XD
En jaksanutkaan. Ensin ulkoistin sen kuorsaajan olkkariin, sitten ulkoistin itseni suhteesta. Kuorsaus voi aiheuttaa kuulonaleneman eikä ketään voi vaatia uhraamaan kuuloaan sen takia että kumppani kuosaa.
En jaksanut, asutaan erillään ja se on hyvä ratkaisu. Kuorsaus kuului huoneesta toiseen vaikka käytin korvatulppia. Cpapiin puoliso ei tottunut. Olin jo puolkuollut, koska usein sain unta vain 4-5 h.
Siksi me nukumme eri huoneissa miehen kanssa. Onneksi tässä tapauksessa korvatulpat auttavat. Korvatulpista sellaiset muotoiltavat joita myydään (lähinnä lasten) uinnissa käytettäviksi.
Onpas täällä paljon prinsessoja. Miettikääpä millaisissa olosuhteissa miehet nukkuivat mm. viime sotien aikana. Kuorsaa...yhyy...joo, naisetkin kuorsaa.
Olen tottunut siihen. Lapsena isä kuorsasi ja se oli hirveää aina kun matkustettiin asuntovaunulla. Kun en saanut unta, huutelin äidille joka töni isän kääntämään kylkeä ja kuorsaus loppui. Näin opin siis itsekin tönimään nykyistä miestä ja eksiä kyljelleen jos kuorsaus haittasi (kaikki on olleet sellaisia että eivät kuorsaa kyljellään, ja varmaan siinä vähän herääkin kun liikkuu). Nykyään se ei kyllä edes haittaa, koska ajattelen asian niin että ihanaa että toinen nukkuu noin sikeästi. Mutta mieheni ei olekaan sellainen kova kuorsaaja että koko sänky tärisisi.
Korvatulppia en voisi käyttää kun ne jotenkin ahdistavat ja näen kauheita painajaisia. :(
En jaksaisikaan. Olen laittanut suhteen poikki kuorsauksen takia. En vaan kestänyt huonosti nukuttua öitä. Mies alkoi ärsyttää muutenkin, kun oli niin välinpitämätön asian suhteen. Mutta kun edes toisessa huoneessa nukkuminen ei auttanut, niin minulle riitti.
Kuorsaaja itsekin kärsii vaivastaan, joten miksei voi hoitaa sitä.