20 lahjaa per lapsi on sopiva määrä lahjoja
Kommentit (26)
Kun lapsi oli vielä yksin niin 45-50 ja nyt kaksi lasta saa kummatkin noin 30 lahjaa. 5 isompaa kuten kännykkä, pleikkari tai iso meikkitilaus esim. Kylieltä
Mä itse ajattelen, että noin 10 kpl olis maksimi. Meillä lapset on jo vähän vanhempia eli 11 ja 14 vuotiaat.
Yleensä me vanhemmat ostetaan 1- 5 lahjaa ja ne kalleimmat. Lahjoja tulee lisäksi isovanhemmilta, mun ja miehen sisaruksilta ja ehkä joitain muilta sukulaisilta ja ystäviltä.
Tänä vuonna vanhempi lapsista saa meiltä vain yhden tosi kalliin lahjan ja nuorempi saa sitten enemmän paketteja.
Meillä yhteensä 10 lahjaa per lapsi, lapsia 5. Jokainen saa papalta lahjan ja osa myös kummeiltaan.
Meillä 5-6 lahjaa, lapset 3, 6 ja 8. Näistä 1 on isompi lahja, muut pienempiä, mutta toiveiden mukaan. Sukkia ja shampoita tms en paketoi, mutta yleensä saavat jouluna uusia vaatteita ja muuta tarpeellista.
Kysyin 8 vuotiaalta lapseltani montako pakettia on hyvä määrä jouluna ja hän vastasi 5. En ole paketteja laskenut mutta luultavasti n.8 pakettia yhteensä lapselle on tulossa.
Noloa leuhkia lahjamäärillä, kun tiedät varsin hyvin, ettei suurimmalla osalla ihmisistä ole sellaisiin varaa. Hyvä kun saa pari kolme lahjaa hankittua. Sitä paitsi minulla on rikkaita ystäviä, jotka eivät myöskään osta monia lahjoja, koska eivät halua opettaa lapsistaan materialisteja. Onko itselläsikään varaa vai vinkuuko Visa?
Eka kertaa laitan pehmeitä paketteja lapsille, eli paketoin ihan tarpeellisia vaatteita ja hygieniajuttuja. 2-3 peliä tulee lisäksi ja karkkeja, siinä tämä köyhä joulu.
Vierailija kirjoitti:
Noloa leuhkia lahjamäärillä, kun tiedät varsin hyvin, ettei suurimmalla osalla ihmisistä ole sellaisiin varaa. Hyvä kun saa pari kolme lahjaa hankittua. Sitä paitsi minulla on rikkaita ystäviä, jotka eivät myöskään osta monia lahjoja, koska eivät halua opettaa lapsistaan materialisteja. Onko itselläsikään varaa vai vinkuuko Visa?
Kyllä on varaa eikä ole minun ongelmani jos joku on köyhä eikä varaa lahjoihin ole.
Minä en ainakaan olisi lapsena olisi osannut uneksiakaan jostain 20 lahjasta saati useammista lahjoista, vaikka lahjoja tuli useammilta tahoilta eikä perheeni edes ollut hirveän köyhä. Sain aina noin 10 lahjaa, joista osa oli aina vaatteita ettei siis ollut mitään kymmentä lelulahjaa. Omat pikkusisarukseni kyllä saivat sitten enemmän lahjoja kuin minä, esikoinen. Saa sitten nähdä kun oma lapsi on isompi, että kuinka monta lahjaa hän saa jouluna, mutta ei ainakaan mitään kahtakymmentä, ellei hän sitten saa jotain tosi pieniä paketteja tyyliin yksi suklaalevy tai sukkapari paketissa (jotka saattoivat olla minulla lapsena yksi kokonainen paketti). Lapsi on nyt 3kk eikä saa vielä mitään koska ei osaa vielä mitään kaivatakaan ja meillä on muutenkin tarpeeksi hoitovälineitä, vaatteita ja leluja varmasti vähintään kolmea lasta varten ainakin rippikouluikään asti, koska esim. isovanhemmat ovat lahjoneet häntä niin paljon jo ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Eka kertaa laitan pehmeitä paketteja lapsille, eli paketoin ihan tarpeellisia vaatteita ja hygieniajuttuja. 2-3 peliä tulee lisäksi ja karkkeja, siinä tämä köyhä joulu.
Ihan kivalta joululta kuullostaa 🤗
Ap:n määrässä on puolet liikaa ja pari reilusti. 6-8 on sopiva määrä, 1 niistä on yöpaita, toinen kirja ja oma suklaarasia, 3. se hartain toive, 4. jotain mitä ei osannut odottaa mutta kyllä äiti lapsensa tuntee, muut sitten toivelistalta jotain kohtuullista. Ja ei, suku ja ystävät eivät tuo mitään.
Muistan lapsuudestani kuinka serkut saivat aina hirveästi lahjoja, heillä oli isovanhemmat elossa, minulla ei. Tosin paketeista kuoriutui sitten esiin kaikenlaista hammastahnasta ja kalsareista alkaen. Lapsena tuntui pahalta heidän saamansa 30 pakettia, kun itse sai alle 10 lahjaa. Mutta toisaalta serkut odottavat nyt aikuisina yhä edelleen kalliita joululahjoja :D Itse en lahjoista välitä, vaan pärjään ilmankin. Parempi näin.
Sain aina ehkä 3, max 5 lahjaa, sama sitten joskus mahd. tulevien lasteni kanssa.
Meillä lapset saa 10 pakettia kukin plus mummoilta ja kummeilta tulevat paketit.vähempikin riittäisi kun tuskailee jo nyt lelumäärien kanssa,toki ostettu vaatteitakin lahjaksi,tänä talvena ostin kaikille laadukkaat toppatakit ja toppahousut lahjaksi,entisillä pärjäsi jouluun asti.lapset arvostaneet aina lahjojaan,myös vaatteita.
Me saatiin paljon yli 20 lahjaa per lspsi jo 1960- ja 1970-luvuilla.
Meidän 2-vuotias saa kolme lahjaa meiltä vanhemmilta, isovanhemmat ja tädit tosin ostavat lahjoja myös eli saattaa jopa 20 pakettia niistä yhteensä kertyä.
Ei lahjota ja nyt on jo liikaa tavaraa. Joulun sanoma on ihan muualla kun lahjoissa.
Meillä kolme lasta. Tänä vuonna yritän ehdottomasti päästä alle kymmeneen lahjaan/lapsi. oon ilmoittanut kaikille, että meillä on kaikkea, lahjarahat Aleppoon tms. Saavat meiltä vanhemmilta 2 - 5 lahjaa/ipana. 1. se mitä eniten haluaa 2. yllätys 3. kirja, värikynät, tms. 4. Kierrätyslahja 5. tyyliin Luonto-liiton jäsenyys tms.
Tosi köyhää ostaa lapselle vain jotain 20 lahjaa, meillä nimittäin jokainen lapsi saa vähintään 100 lahjaa ja ne ovat kalliita lahjoja, kuten paras mahdollinen tietokone, valtavan kokoinen taulutelevisio ja muutenkin kalleimpia mahdollisia leluja, vaatteita ja suklaata.
Meillä 7-8 lahjaa on passeli määrä.