Muita jotka on koko jouluaaton töissä? Miten vietätte joulun?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mä olin viime jouluna aaton töissä. Me siirrettiin joulun viettoa päivällä. Ihan hyvin sujui "aatto" 25.12. Mies oli lasten kanssa aattoillan kotona ihan vaan tavallista koti-iltaa viettäen.
Minkä ikäiset lapset? Ymmärsivätkö että aatto on siirretty?
Mitä tarkoittaa "koko jouluaaton"? Aamu- ilta- ja yövuorosta ehtii kummasti vielä joulun viettoon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "koko jouluaaton"? Aamu- ilta- ja yövuorosta ehtii kummasti vielä joulun viettoon.
Mun työvuoro klo 14-22, eli poissa kotoa klo 13-23. Ei siinä oikein ehdi. En viitsinyt perhettä pakottaa joulunviettoon aamupäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin viime jouluna aaton töissä. Me siirrettiin joulun viettoa päivällä. Ihan hyvin sujui "aatto" 25.12. Mies oli lasten kanssa aattoillan kotona ihan vaan tavallista koti-iltaa viettäen.
Minkä ikäiset lapset? Ymmärsivätkö että aatto on siirretty?
Vanhempi kyllä, nuoremmat ei. Ihan ok kaikille. Aattona tuli telkkarista kivaa ohjelmaa ja pelasivat muistipeliä ym isänsä kanssa.
Olen aattona töissä 15-21 ja kyllä vi...taa. Lapset 8 ja 10. Syödään jouluruoka ennenkun lähden töihin ja lapset haluaa avata lahjat kun tulen kotiin.
Joulupäivä vapaa ja sit tapanina aamuvuoroon.
Koko joulu töissä, siis aatosta tapaniin, klo 10-21. Eipä siinä paljon juhlita, ei. Lapselle annetaan lahjat jo aiemmin illalla aattona, minä ja mies vaihdamme omamme sitten 21.30, jahka pääsen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä ihmisten työvuoroista tiedät?
En koko joulua aamusta iltaan, mutta on mulla seitsemän tunnin aamuvuoro aattona. Ihan normisti. Itse tarjouduin jouluksi töihin. Olisin mielelläni mennyt joulupäiväksikin, niin olis ollut tekosyy skipata jouluvierailut. Aattona meen töiden jälkeen kodin kautta äidille. Tehään ruoat ja seurustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kysyinkin. Olen itsekin tehnyt kolmea vuoroa 25 vuotta ja ollut noin 15 jouluna töissä. Koskaan ei ole jäänyt joulu vietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kysyinkin. Olen itsekin tehnyt kolmea vuoroa 25 vuotta ja ollut noin 15 jouluna töissä. Koskaan ei ole jäänyt joulu vietämättä.
No, ehkä sulla on vähän toiset työajat sitten. Mulla kun on 11h työpäivä, niin sitten 21.30, kun kotiin kerkeän, en jaksa enää muuta kuin maata sohvalla. Nukkumaan on mentävä kumminkin puolilta öin, että jaksaa taas aamulla kahdeksan jälkeen nousta duuniin.
Ja tämä siis aatosta tapaniin.
7
Olen iltavuorossa jouluaaton ja joulupäivän. En ole kovin kummoinen joulunviettäjä, joten tämä on ok minulle. Ainut mikä piti vähän järjestellä, oli se, että tarkoitus oli syödä isäni kanssa joulupäivällinen, niin siirrettiin sitä parilla päivällä, jotta pääsen tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joulua viettää aattona ja joulupäivänä klo 12.30 bussilla töihin lähtevä, joka kotiutuu töistä klo 22.30? Ihme vänkäämistä sulla. Kyllä on muitakin kuin hoitoaloja. Tai aamu- ja iltavuoroja. Hankalin on välivuoro.
Minulla on ollut hyvä tuuri, koska ei tarvinnut tehdä yhtään iltavuoroa, kun lapset oli pieniä. Ja niille vinkujille, jotka kohta valittaa, että lapsettomat joutuu tekemään iltavuorot, koska perheelliset vaatii niitä, ettei Nico-Petteri kärsi, olen tehnyt iltavuoroja enemmän, kuin kukaan muu työpaikassani. Ensin sinkkuna melkein kaikki iltavuorot vapaaehtoisesti. Se muutama vuosi meni niin, että olin joko vapaalla aaton tai yövuorot tai aamut. Sitten kun lapset olivat kymmenen pintaan , olen taas tehnyt iltavuoroja, jotta sinkut pääsevät vanhempiensa luo joulunviettoon, eikä tarvitse valittaa, että perheelliset saa olla kotona. Olin ainoa pienten lasten äiti työpaikassamme. Sinkut meillä eniten on myös hiihtoloma-aikaan lomalla ja samoin koululaisten syysloma-aikaan. Ihan vain sen takia, että kun heilläkin on oikeus ja toivovat sen siksi, ettei vain kukaan perheellinen noita aikoja saisi.
No tulipa purkaus työpaikkamme huonosta ilmapiiristä :). Mutta siis joulua on vietetty illalla, kun olen tullut töistä ja kun olen ollut iltavuorossa, niin mies on viettänyt perinteiset joulumenot lasten kanssa.
Olkaa onnellisia, että teillä on töitä.
T: köyhä työtön
(eikä tarvitse kysellä lasten hienoista lahjoista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä sulla on vähän toiset työajat sitten. Mulla kun on 11h työpäivä, niin sitten 21.30, kun kotiin kerkeän, en jaksa enää muuta kuin maata sohvalla. Nukkumaan on mentävä kumminkin puolilta öin, että jaksaa taas aamulla kahdeksan jälkeen nousta duuniin.
7
Sairaalassa töissä. Aamuvuoro pyhisin 8 tuntia, iltavuoro 7 tuntia ja yövuoro 11 tuntia. Matkoihin mene tunti edestakaisin. Lyhyeksi joulun vietto tietysti jää, mutta en ole sitä silti välin jättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7
Sairaalassa töissä. Aamuvuoro pyhisin 8 tuntia, iltavuoro 7 tuntia ja yövuoro 11 tuntia. Matkoihin mene tunti edestakaisin. Lyhyeksi joulun vietto tietysti jää, mutta en ole sitä silti välin jättänyt.
Tuolla kuitenkin väitit että kaikki voivat viettää joulua, nekin jotka lähtevät aamulla töihin ja tulevat iltamyöhällä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7
Niinno, sulla on hyvin aikaa viettää sitä, koska olet paikalla muun perheen ollessa hereillä kumminkin paljon enemmän kuin minä. Vaikka otatkin yövuoron päälle unet. Minä kun aamula lähden, lapsi on juuri herännyt ja illalla, kun tulen, ehdin nippa nappa antaa hyvänyönsuukon.
Mä otin vapaaehtoisesti jouluaaton iltavuoron tänä vuonna, kun siitä tienaa niin hyvät rahat. Vietetään "aattoa" sitten joulupäivänä.
Mä olisin mielelläni vaikka kaikki joulun pyhät töissä, mutta toimistotyöläisenä se ei valitettavasti onnistu.
Olen lapseton sinkku ja välit perheeseen etäiset. Aattona syödään yhdessä illallinen, mutta siinä ei montaa tuntia mene, ja pärjäisin ilmankin.