Miten saada flunssa? En ole koskaan kipeänä...
Muut tuntuu sairastavan vähintään pari flunssaa vuodessa, mutta itse olen ollut flunssassa viimeksi kolme vuotta sitten ja sekin kesti vain yhden ainoan päivän. Haluaisin joskus vain lepäillä kotona flunssassa, mutta ei. Miksen tule koskaan kipeäksi?
Kommentit (24)
runsas tupakointi nyt ainakin edesauttaa moisessa.
☹️
Minulla meni 15 vuotta yhteen putkeen ilman mitään flunssia ja itsekin kadehdin sairastavia, että olisipa kiva vain lepäillä kotona sairaslomalla. No, sitten kun se flunssa jostain syystä yhtenä talvena tuli, ei se ollutkaan mitään kivaa lepäilyä kotona. Kurkku oli niin kipeä, että en saanut edes nukuttua, eikä yskiminen tietenkään parantanut asiaa. Ääni oli pelkkää pihinää ja nenää piti niistää niin usein, että jo ensimmäisen päivän jälkeen oli iho nenänpielissä ihan rikki. Pää oli luonnollisesti myös kipeä, ja särkylääkkeitä ei auttanut enää kolmantena päivänä ottaa, kun pelkkä ajatuskin oksetti.
Nyt on taas mennyt pari vuotta ilman flunssaa ja yritän muistutella tuosta tilasta aina kun "olisipa kiva lepäillä flunssassa kotona"-ajatukset jostain putkahtavat.
Mitä työtä teet? jos et ole ollut päiväkodissa töissä, niin suosittelen sinne menoa sitten kun korona-aika on ohitse. Varsinkin pyri alle 3-vuotiaiden puolelle. Sinne tuodaan sairaita lapsia, ja lapset pyyhkivät rääkäänsä sinun poskellesi yms.
Kaiva nenää, kun olet lähminyt kaikkia, mihin muut ihmiset ovat koskeneet.
Syö paljon sokeria ja muutenkin epäterveellisesti.
Vältä liikuntaa, nuku liian vähän ja stressaa.
Oleskele samassa huoneessa, missä joku flunssaan sairastunut aivastelee alkuflunssaa.
Vältä A-, C- ja D-vitamiineja samoin sinkkiä, seleeniä. Hyviä rasvoja.