Saako asumistukea omakotitalossa asumiseen?
Voiko köyhä asua omakotitalossa yhteiskunnan tuin?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mun isä on pienituloinen eläkeläinen (noin 1000e/kk) ja asuu vanhassa rintamamiestalossa yksin. Talo on oma. Ei ollut saanut asumistukea, kun oli muistaakseni liian iso (?) asunto yhdelle.
Millä perusteella/kriteereillä tuota oikeasti saa omakotitaloon? Kuka sitä oikeasti pystyy saamaan, kun sitä kuulemma voi oikeasti saada -vai onko se vain urbaanilegendaa? :-)
Nämähän riippuu menoista, tuossahan on vuokra 0e ja jos ei ole remotteja ja muutakaan niin elämiseen tarvitaan vain ruoka+vesi+sähkö+puhelin, ym ja siihen varmaan lasketaan tuon tonnin riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa velkaan asumistukea :D.Voi jösses nyt taas...
Eihän tässä velasta puhuttu mitään, mutta yhtäkaikki kyllä saa asumistukea myös velkaisessa omassa asunnossa asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa velkaan asumistukea :D.Voi jösses nyt taas...
Asuntolainan korkoihin saa samalla tavalla kuin vuokramenoihinkin. Itse lainaosuuteen ei saa. Varma tieto!
Tämä on varma tieto. Asuntolainan korkoihin ja lämmittäviinikin saa tukea.
No ainakin minä sain kun opiskelin, sain ihan sitä normaalia asumistukea omaan omakotitaloon.
Totta Mooses saa, mulla kävi kelan täti leikkaamassa nurmikotkin ja tekee talvella lumityöt samalla kun tuo polttopuita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä on pienituloinen eläkeläinen (noin 1000e/kk) ja asuu vanhassa rintamamiestalossa yksin. Talo on oma. Ei ollut saanut asumistukea, kun oli muistaakseni liian iso (?) asunto yhdelle.
Millä perusteella/kriteereillä tuota oikeasti saa omakotitaloon? Kuka sitä oikeasti pystyy saamaan, kun sitä kuulemma voi oikeasti saada -vai onko se vain urbaanilegendaa? :-)
Nämähän riippuu menoista, tuossahan on vuokra 0e ja jos ei ole remotteja ja muutakaan niin elämiseen tarvitaan vain ruoka+vesi+sähkö+puhelin, ym ja siihen varmaan lasketaan tuon tonnin riittävän.
Ei selviä noilla. Laki vaatii maksamaan kiinteistöveron. Laki vaatii jäteastiat ja niiden tyhjennys maksaa. Lajitteluvelvoitteet ovat nousemassa. Eli pitää olla bioastiakin tai komposti. Laki vaatii maksamaan hulevesimaksua. Laki vaatii tilaamaan nuohouksen kerran vuodessa. Monessa paikassa menee tieosuuskunnan maksukin. Sellaista vanhaa rintamamiestaloa ei olekaan, joka ei jotain kunnostusta jatkuvasti kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minä sain kun opiskelin, sain ihan sitä normaalia asumistukea omaan omakotitaloon.
Voi sitä opiskellessakin tosiaan saada.
Yhtiölainassa ei voi valita pelkkiä korkoja, meillä menee pelkkiin korkoihin 2000€/kk, iso perhe eli noihin korkoihin varmaan saatais asumistukea vaikka pieni osuus lyheneekin?