Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokamasujen maantai

13.03.2006 |

Keskellä yötä kirjoittelen, mutta koska maanantain puolella jo ollaan, niin aloitetaan nyt jo maanantain pino...

Eilen käytiin lääkärissä, puhuttiin ihan yleistä ja katsoi hiivan (kuulema yleistä raskauden aikana, minulla jo toinen!), lisäksi että kohdunkäytävä oli kiinni.

Sitten juostiin np-ultraan. Aika oli alunperin keskiviikolle, mutta lääkäri oli peruuttanut ja olivat antamassa aikaa ensi viikolle. Kerroin, että torstaina lennän Suomeen ja haluan ehdottomasti päästä ultraan ennen sitä ja onneksi aika järjestyi saman tien.

Oli kyllä hieno kokemus, ensinnäkin kaikki näytti hyvältä, niskapoimu oli ok, sydän toimi ja vauva liikkui paljon, heilutteli pieniä käsiään ja jalkojaan eli kaikki kunnossa. Lääkäri oli tosi mukava, kertoi tarkkaan kaikki osat silmäkuoppia myöten. Oli ihana nähdä masuasukki, viime ultrassahan se näytti lähinnä toukalta. Pää ja silmät näkyivät tosi selvästi... Mittaa oli 5,47 cm. Sitä kun naureskelin, lääkäri siihen kommentoi, että kyllä hänkin 50v. sitten on ollut saman kokoinen. Mieskin oli innoissaan, kai noi ultrat on ne mitkä usein saa miehen kunnolla " mukaan" .

Ultrassa myös selvisi, että olen jo viikolla 12+1 (11+5 sijaan). En tiedä siirtyikö la myös aikaisemmaksi (syyskuun puolelle 1.10 sijaan), mutta en aio täältä lokamasuista enää lähteä pois, kun tänne ollaan kerran jo kotiuduttu (mikäli ei sitten heitetä pois:) ). Mutta eikös ensikertalaiset synnytä usein myöhässä eli luultavasti kuitenkin lokakuun puolelle mennään?!

Kysymys teille konkareille, jotka ootte jo tokalla tai muulla kierroksella tai muuten vain tiedätte... Kannattaako tässä vaiheessa, kun maha alkaa painaa tavallisissa housuissa katsella tavallisia mut jotain isompia tai resorivyötäröisiä housuja vai ihan oikeita mammavaatteita? Siis löytyykö mammahousuja, jotka sopii jo tässä vaiheessa? Missä kannattaa katsella Helsingin keskustassa? Ajattelin nyt Suomen reissulla panostaa tähänkin asiaan!

Möhömahainen Morena toivottaa (12+2) aurinkoista maanantaita kaikille lokamasuille!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoittelen, ennenkuin pitää alkaa laittaa esikoista eskariin.

Housuista: Itse ostin yhtä kokoa isommat housut tähän alkuun ja lisäksi on hankittuna 2 mammahousut, joista toisia voi pitää jo nyt (H&M:n pellavahousut, joissa leveä joustava resorivyötärö). Toisia voi pitää vasta sitten, kun maha selvästi nousee ja kasvaa..

Olo täällä ennallaan. Tosrtaina ois sitten neuvola, jee. Ainoo mikä hirvittää, on tuo painoasia. Haluisin tosi kovasti jättää sen sokerirasituksen väliin ja siinä mielessä täytys saada painonnousu kuriin. Onneksi mulla on ihana th, joka ei kauheesti painosta sen painojtun kans. Toisessa raskaudessa oli eri ja se oli ihan kauhea, eka kerralla jo sanoi suoraan, että " tämä raskaus ei sitten voi mennä hyvin, kun oot noin lihava!" Siis sanoi just noin. Arvatkaa ottiko pattiin, varsinkin kun sitä raskautta oli toivottu melkein 2,5v! Ja hyvin meni raskaus, ilman mitään ongelmia. Tyttö tosin syntyi rv 37+1, mutta oli jo ihan valmis pakkaus, eli siitäkään ei mitään ongelmaa tullut.

Mutta, nyt arki ja askareet :)

T. Mianni 8+2 (siinä ne päivät ja viikot pikkuhiljaa kuluu)

Vierailija
2/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana aurinkoinen aamu!

noista mammahousuista..musta nuo äitiysvaatteet on nykyään ihania kun ei niitä välttämättä erota tavallisista.

resorivyötäröisiä masun alle jääviä hameita ja housuja voi minusta käyttää aivan hyvin ihan alkuraskaudesta asti, vaikka masu ei vielä iso olekkaan niin kyllä tavalliset vaatteet kiristää herkkää masua.

helsingistä ainakin bebesiltä saa ihania odotusvaatteita, h&m.lta, lindexiltä, kappahlista ja stockalta hmm oliko vielä muita..sitten on noita pienempiä putiikkeja, mutta näistä olen itse ainakin löytänyt tosi ihania!

oottelen täällä jo malttamattomana posteljoonin käyntiä, toivoisin että tänään tulisi se kutsu sinne np-ultraan!

paha olo iski heti aamusta, yö oli onneksi helpompi, vaikka muuten nukuin tosi huonosti, niin ei ällötystä ollut.

masua turvottaa ja mulla myös yhtenä oireena on että vatsa menee aamulla sekaisin:/

nyt täytyy lähteä syömään..

ihanaa ja aurinkoista viikonalkua!!

fiikuna ja mytty9+4(11+)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viikonloppu sukuloimassa miehen kotipaikkakunnalla, joten en päässyt koko viikonloppuna nettiin. Iik mitkä vieroitusoireet!

Mulla on ollut viime aikoina hyvä olo, ei pahoinvointia juurikaan. Eilen hehkuttelin tätä miehelle ja kuinkas kävikään, tänään aamulla oksu sitten taas lensi... Ja mulla on taas kurkku kipeä. Tämä flunssa on kyllä sitkeää mallia, esikoisellakin on ollut nuhaa jo kuukauden ja silmätulehduskin uusiutui heti kun lopetettiin silmälääkkeet. Mutta siis muuten meille kuuluu hyvää :) Oli ihana reissu kun päästiin kertomaan vauvauutisia miehen perheelle.

Mammahousuista: Mulla ei mahdu enää kuin yhdet löysät housut jalkaan (mukavasti), mutta vanhat mammahousut on kyllä vielä liian isoja. Pakkohan niihin on kohta siirtyä kun ei näillä yhdillä housuilla pitkälle pötkitä. Oletteko muuten joutuneet rintaliiviostoksille? Mulla ei oikein mahdu nykyiset päälle, joten tarvii tällä viikolla käydä shoppaamassa uusia parit.

Nyt kouluhommien pariin,

S-I ja Pikku Lumikukka 10+6

Vierailija
4/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihana ilma ulkona! KEVÄT tulee! Meikä likka onkin aivan täpinöissä.

Tää aamu on muutenkin lähteny käyntiin ihanasti. Ei huonoa oloa ei väsymystä eikä kränttyilyä. :)) Ajattelin viedä lapset tänään luistelemaan kun jo täks viikoks on luvattu tänne Helsinkiin plussa asteita. Saa sitten nähä kuinka kaun noi jäät pysyy hyvinä.

Huomenna oiskin sitten eka neuvola. Ihan kiva potkasta käyntiin tuo neuvola rumba. Keskiviikkona olin ultrassa ja siellähän se pikkuinen sintti oli. Joten tosi hyvät on fiilikset ja aika luottavaisin mielin mennään eteenpäin.

Ens sunnuntaina onkin sitten kuopuksen 2 vuotis synttärit. Eli se tietää oikein kunnon siivousta tänne huusholliin. On ollu niin mitään saamaton olo, että kämppä on ollu välillä aivan järyttävässä kunnossa. Onko muutkin laiminlyöneet kotitöitä?

Mammavaatteista vielä. Eli mulla on jo kahet mammahousut käytössä. Yhet farkut jotka ostin Lindeksiltä ja ne on ihan täydelliset. Niistä ei edes päällepäin huomaa etta ovat mammamallistoa. Ja sitten on reisitaskuhuosut hennesiltä ja nekin super ihanat ja mukavat. Eli myös mä suosittelen ostamaan mammahousut jos omat housut jo puristaa. Ne on nykyään niin makeita.

Ja sitten vielä yksi kysymys. Närästääkö muita odottojia jo tässä vaiheessa? Mulla iski eilen oikein kunnon närästyspaine rintaan. Ja siinä tuskailin aika kauaun enen kuin helpotti. Pari rennietä otin, mutta eivät tuoneet välitöntä helpotusta...

Huh miten pitkä sepustus.... Joka tapauksessa ihanaa alkanutta maanantaita lokamasuille

Mamseli rv9+1

Vierailija
5/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä. Pitää tuo esikoinen vaan ottaa mukaan ja harmittaa siinä mielessä kun se sitten höpöttelee vauvauutista kaikille...Ei olla vielä kerrottu kuin minun kahdelle parhaalle ystävälle ja mun veljelle kun tässä on ollut kaikenlaista muutakin juttua...Nyt tuo juniori sitten tietysti kuuntelee korva tarkkana mitä se äiti juttelee terkan kanssa ja pääsee sitten juoruilemaan mummulle ;o)

Pahoinvointi ei vaan meinaa hellittää yhtään...Esikoiselta oksentelin puoleen väliin asti, toivon todella ettei nyt tarviis niin kauan kituuttaa...

Veikeetä jos joutuu jo näin aikaisin siirtymään mammahousuihin...Esikoiselta vasta siinä puolen välin tienoilla...Nyt sitten puolet aikaisemmin =O

Aivan mahtavan ihanaa kun aurinko noin lämmitää, kevät tulee, ihanaa!!!!=o)

Minäkö kevät/kesäihminen ;o)

Aurinkoista viikonalkua.

toivottelee

Camelot 9+2

Vierailija
6/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola takana. Suurin asia oli, että saatiin sydänäänet kuulumaan :) Vaikka olenkin nähnyt jo tämän Kirpun lukuisia kertoja ultrassa, niin aina sitä jännittää.

Oireet ennallaan: iltakuvotus, väsymys, turvotus. Siinä selkeimmät :)

A & Kirppu Inkkari h10+4

Vierailija
7/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just varasin NP-ultran, ja nyt eikun sitten odottamaan sitä. Pari viikkoa vielä, sitä enne pitääkin kyllä kiirettä tuon opinnäytteen kanssa, niin että tuskin kamalasti ehdin muuta ajattelemaan.

Pahoinvointi alkaa selvästi helpottamaan, kun sain viikonloppuna pitkästä aikaa syötyä lämmintä ruokaa ;) Jopa siis tein sitä! Tähän asti lämpimän ruuan hajukin on jo etonut niin paljon, ettei ole käynyt mielessäkään että söisin mitään sellaista :)

Maha tuntuu kumman kipeältä ja turvonneelta, mutta siihen saattaa olla kyllä muitakin syitä kuin pelkkä raskaus (kun on tällainen vatsanalueen sairaus..). Kahdet housut menee vielä päälle, mutta ne onkin ennen olleet sellaista lökö-mallia, nyt istuu tiiviisti tuossa vyötäröllä (millä?) ;) Kävin jo katselemassa mammahousuja ja paitojakin, ja kyllä ne on muuten sitten tosi hyvän näköisiä! Mutta vielä hillitsen itseni niin kauan kuin vanhat menee päälle, mikä ei siis tätä tahtia ole kauaa. Ja olen käynyt ihastelemassa kaikenlaista kivaa mitä oon löytänyt Babyidean sivuilta. Ainakin aion hankkia sen Belly Beltin ja ne ihanan näköiset liivit. Isommat liivit olen jo joutunut ostamaan ja ajatus venyvistä pehmeistä liiveistä on tällä hetkellä aivan hurmaava. Sen verran kipeät on nämä rinnat. Kaikkein kumminta on se, että kipeimmä rinnat on yöllä, kun nousee vessaan. On pakko pitää tisseistä kiinni, etteivät pääse liikkumaan, kun tuntuu että niissä on kivet sisällä. *auts*

NOh, olo on ainakin vähän energisempi kuin vielä pari viikkoa sitten. Liekö oikealla ruualla asiaan vaikutusta ;)

Ja nyt jatkan töitä

Töhnö 10+3

Vierailija
8/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tuo kevätaurinko sitten nostaa mielen johonki sfääreihin! :) Aivan mahtavaa ja tosiaan kun plussaa on eteläsuomeen (ja mahollisesti pohjoseenkin) luvattu niin kyllä tuo kevät taitaa olla tulossa! :D

Mutta asiaan. Mulla on nyt sitten jo kolmas päivä ilman huonoa oloa menossa. Jotenkin se meinaa välillä huolettaa kun kuitenkin vasta 11. viikolla ollaan, mutta kaipa tuo on niin yksilöllistä että yritän olla ajattelematta pahinta! Väsymyskään ei oo enää niin suuri, varmaan tolla auringollakin jotain osaa asiaan. Välillä on tuntunu niitä " repäisykipuja" kun oon yskiny tai muuten liikahtanu yhtäkkiä. Ei niistä oo kuitenkaan osannu pelästyä kun tietää että kuuluvat asiaan. Jotenki tekee tätä todellisemmaks! ;D

Voi kun kaikki on jo käyny tai menossa ultraan ja mulla se on vasta joskus toukokuun alussa. Pitäisköhän alkaa taivuttelemaan tota ukkokultaa... ;) Sydänääniäkään en ole vielä saanut kuulla kun viikko sitten neuvolassa ei vielä halunnut ruveta yrittämään. Kuunnellaan sitten kuun lopussa lääkärin kanssa. Sitten onkin jo muistaakseni 13. viikko menossa ja luulis että kuuluu. Vai?

Vieläkään ei olla kerrottu (kun niille mun siskoille ja parille kaveripariskunnalle) kohta varmaan täytyis jo tuleville isovanhemmille alkaa kertomaan. Jotenki se jännittää! Varmaan kun eka on tulossa... Jännittääkö muita?

Ihanata päivänjatkoa aurinkoisissa merkeissä toivoopi

Pupu ja masu 10+4

Vierailija
9/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskaltaudun nyt ekaa kertaa tänne kirjoittamaan, jonkin aikaa olen jo taustaillut.. :)

Eli meille tulossa kolmas lapsukainen, LA omien laskujen mukaan 25.10. Entuudestaan meillä on pojat 3/04 ja 5/02.

Kuvotusta on ollut 2 viikkoa, ja viime viikolla alkoi sitten Yrjö-sedän vierailut taas.. (kummastakin pojasta olen saanut samaisen vieraan) Onneksi ei sentään ihan joka päivä! Mutta mihin vuorokauden aikaan tahansa :/

Väsymys on ehkä alusta hieman helpottanut, vaikka kyllä iltaisin väsy iskee hyvissä ajoin ja olenkin suosiolla jäänyt kuopuksen kanssa samaan aikaan nukkumaan. Muuten olo on ihan ok.

Huomenna olisikin sitten jo ensimmäinen neuvola. Vähän aikaisinhan tuo on, mutta täti itse minulle sitä jo näin pian tyrkytti, saa sitten varailtua ultrat ja lääkärit ajoissa. Tai lähinnä hänellä oli huoli, että saan sitten ajoissa lähetteen äitipolille keskustelemaan edellisestä synnytyksestä, josta jäi paljon hampaankoloon, tai enemmänkin paha mieli. No, joka tapauksessa olisin sinne jossain vaiheessa menossa, koska on 2 sektiota takana ja nyt olisi ensimmäinen suunniteltu edessä.

Huomasin täältä tuttujakin! Camelot, onneksi olkoon sinullekin!! Muistatko minua tuolta kuumeilupuolelta?? :) Ettekös te jättäneet menemättä hoitoihin, vai miten se menikään..? Mutta hienoa, että teille se kakkonen on jo hyvää vauhtia tulossa! :)

Tälläistä tällä erää. Mukavaa keväänalkua kaikille!

Jedelede ja masulainen 7+5 (??)

Vierailija
10/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tasan viikon päästä np-ultra, voi kunpa se olisi jo tänään. Ei millään jaksaisi odottaa.

Täällä päin on ihmeen hyvä olo :)

Nimiä minä olen jo kovasti miettinyt - mikä ihme se on että kaikki hyvät nimet tytöille on varattu ja ne jäljelle jääneet on kauheita?

Pojalle taas olisi ihan runsaudenpula, niin paljon vaihtoehtoja että eihän sitä osaa päättää.

Ei sillä että tässä mikään kiire olisi.

Kaduttaa että esikoiselle ei tullut ajoissa mietittyä nimeä, ja nyt myöhemmin harmittaa kun olisihan me saatu kauniimpikin nimi kyhätyksi. Siis etunimi on ihana mutta toinen nimi on ihan surkea, mies päätti sen ja minä tyhmä hyväksyin!

-lupicaia rv kuka tietää???

Vierailija
11/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin pitkästä aikaa. Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisia, mutta tämä suomen vierailu on ollut sellaista pintaliitoa, että empä ole itse ehtinyt kirjoittelemaan. Sukulaisia ja ystäviä ollaan tavattu jne. Kiva huomata, että lokakuisten joukko on vaan kasvanut!

Eka neuvola oli viime perjantaina. Eipä siellä ihmeempiä, paperien täyttöä lähinnä, sydänääniä ei vielä edes yritetty kuunnella... Ehdin käymään vielä ultrassa suomessa ja neuvolalääkärillä kerran ja sitten jatkuu kotona jenkkilässä. Mies lähtikin takaisin ja tulee kuukauden päästä takaisin ja lennetään sitten yhdessä takaisin Losiin huhtikuun lopulla. Jotenkin mukava käydä ekat neuvolat täällä, ensimmäistä kun odotetaan.

Kavereille eikä sukulaisille ei olla vielä kerrottu eikä meinata kertoa ennenkuin 12 vkoa on täynnä. Siskollani oli keskenmeno viime syksynä viikolla 11 (hoitojen avulla alulle saatu raskaus) ja lapsettomuushoidot kesken ja miehen veljella vaimoineen hoidot lopetettu tuloksettomina, joten emme haluaisi kertoa vielä. Vähän mietityttää kuinka suhtautuvat, kun oma lapsettomuus on ymmärrettävästi aika koville ottanut. Toivottavasti jaksavat ymmärtää meidän onnemme ja ilomme. Onkos kellään hyviä neuvoja kuinka asia kannattaa kertoa? Vielä ei raskaus näy ulospäin, vaatteet sopivat vielä hyvin päälle. Tosin olen tällainen pitkä luudanvarsi rakenteeltani joten kai se tuonne häviää tuo alkava vatsakin. Mutta oikein odotan, että vatsa alkaisi pyöristymään.

Olo on hyvä, vaikka välillä vähn etookin. Eipäs tänään muuta, johan tuossa oli sepustusta tarpeeksi...

T. Millian rv 8+3

Vierailija
12/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma! Tuntuu vihdoinkin niin keväiseltä. Harmittaa oikein, kun joutuu olemaan sisällä, mutta lapset nukkuu. Kun tuolta heräävät, täytyy kyllä heti suunnata ulos! Me asutaan ihan järven vieressä ja eilen oltiinkin tossa jäällä kävelemässä ja lennättämässä pojan heittolennokkia, kyllä oli mahtavaa. Meillä vaan neiti 2 v pelkäsi ihan älyttömästi olla siellä jäällä.

Mulla on myös närästystä jo nyt. Tosi kurja vaiva... Kaikesta vähänkin rasvaisesta ja voimakkaammasta ruoasta tulee kamala polttelu, kun vielä muutenkin on etova olo, niin voin kertoa, että ei ole hääviä! Ja kahvista saan kauheet ilmat mahaan, ihan sama vaiva oli, kun odotin esikoispoikaani, olenkin aika varma, että poika olisi tulossa, kun on muutenkin samanlaisia oireita, kun poikaa odottaessa.

Mammahousuista; mulla on nyt päällä h&m:n mammahousut ja itseasiassa paitakin, eikä kukaan ulkopuolinen varmaan tajuaisi, että nää on mammakuteet. Mahdun jotenkuten vielä entisiin vaatteisiin, mutta on nää niin mukavat päällä:)

Lilliksen kanssa oli viime viikolla puhetta siitä perätilasta ja sektiosta. Meillä täällä ei edes kyselty, että haluanko synnyttää perätila vauvaa, antoivat vaan suoraan sektio ajan. No, en ois kyllä ensisynnyttäjänä halunnut edes yrittää! Ja luin jostain, että täällä meillä ei ole kätilöillä tarvittavaa ammattitaitoa perätilasynnytyksen hoitamiseen. Toisessa raskaudessa vauvan epäiltiin olevan vielä rv 34 perätilassa, mutta kun siirryin toiseen neuvolaan, vauva oli ihan oikeinpäin, eikä kyllä ollut kääntynyt siinä välissä. Tämä ensimmäinen neuvolantäti ei huomannut ensimmäisessä raskaudessa vauvan perätilaa vielä rv 35, vaan vasta lääkäri rv 36. Meillä oli pojalla, joka siis oli perätilassa, lonkkaluksaatio ja ensimmäiset 7 viikkoa oli lastahoitoa. Toisen synnytyksen jälkeen sanoivat synnärillä, että luultavasti tämä lonkkaluksaatio johtui perätilasta.

Mukavaa päivää lokamasuille!

nöpö + masuasukki rv 10+1

Vierailija
13/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin ja muistan toki sinut =) Niinhän me tehtiin ja tässä vaan ollaan, eli todellinen yllätysyllätys-vauva tulossa =o)

Tänään meillä eka neuvola ja ne pakolliset paperientäytöt vaan tehtiin..Jotenkin tuli pettynyt olo, kun yritin puhua meidän tilanteesta ym...niin papereiden täytöt niitä tuntui kiinosti enemmän...=o/

Viikon päästä keskiviikkona eka ultra =o)

Mutta nyt siivoilemaan, niin kuin joku tuossa aikaisemmin kyseli niin kyllä vain...Siivouspuoli on jäänyt kokonaan ja nyt kämppä on kuin pommin jäljiltä...

Vierailija
14/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän siellä muuta tietenkään tehty, kuin ne paperit täyteltiin ja otettiin verikokeet jne.... Mutta nyt vasta tuntuu ihan viralliselta tämä odotus, kun on vihdoin se neuvolakortti laukussa;) Ja neuvolan laskurin mukaan LA onkin 8.10. mutta 2 viikon päästä olevassa np-ultrassa sitten taas tarkistellaan päiviä.

Lauantaina olin illalla TOSI onnellinen, kun tajusin, etten ole oksentanut kertaakaan koko päivänä. Ehdin jo toivoa, että pahoinvoinnit olisi ohi, mutta sunnuntaina sitten taas senkin edestä halailin vessanpönttöä...:( Mutta ehkä tämä tästä taas helpottuu jossain vaiheessa, ehkä....

Mulla ilmeisesti tuo paino on ollut tosi liikkuvaa viime vuosina, kun kaikki housut mahtuu edelleen, eikä ole tarvinnu vielä harkita mammahousuja. Jos vaikka tällä kertaa raaskisi ostaa edes yhdet uudet, kun vanhimmat kaapista löytyvät ovat vm.95, on ehkä muuttuneet sen jälkeen;) Viimeks ostin kappahl:sta yhdet ja nyt oon jo h&m:n kuvastoa selaillu ja näyttäis olevan paljon ihania vaatteita (tietenkin!). Tosin aattelin kyllä itekkin tehdä jotain vaatteita, kun on kaapeissa niin paljon kankaita. Tulisi niitäkin käytettyä pois, niin on taas hyvä syy vierailla kangaskaupoissa...

MilliaN: me ollaan jo kerrottu aika monelle, mutta ovat kyllä osanneet jo odottaa, kun oli syksyllä niitä sairaalareissuja... Mulla on tosi hyvä ystävä, joka myös joutui käymään niitä lapsettomuustutkimuksia ja hoitoja, ja silloin tuli juteltua paljon asiasta. Hän ei kuitenkaan ajatellut niin, ettei voisi katsoa muita raskaana olevia tai vauvoja. Enemmän harmitti ihmisten kyselyt siitä, että joko teille tulee vauva tai milloinkas te meinaatte suunnitella vauvaa jne... Éikä hänestä tuntunut pahalta se, että muut kertoi vauvauutisia. Tai siis tietenkin vähän harmitti, mutta ei kuitenkaan ollut mikään kielletty puheenaihe. Mutta kait sekin riippuu paljon ihmisestä, miten asian ottaa. Nyt ystävälläni on jo 2 tyttöä, vanhin on jo 3 v ja kuopus melkein 11 kk!

Mutta nyt täytyy jättää tilaa muillekin, kohtahan sitä pääsee jo kotiinkin ihailemaan aurinkoa!

Tuike+ pikkuinen rv 10+1

Vierailija
15/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin neuvolassa.Nyt huomen alkaa vasta kuulema rv 10.Ja laskettu aika muuttui päivällä eli nyt 10.10.2006.Sydänäänistä sano että voidaan jotestata mutta yleensä ei näin alussa kuulu vielä mutta ne kuulukin ja tosi vahvasti.Tuli ihan onnnen kyyneleet silmiin.Mein pojalla oli yhtä kovat sydänäänet kanssa mahassa.Nyt tiedän nyt että siel ollaa hengissä.

Vierailija
16/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiysvaatteista, ettei niitä ihan huvikseen päällensä laita. Mutta hyvä, että tilanne on muuttunut!!

Rintaliivejä meillä ei ole vielä ole ollut tarvetta vaihtaa. Pienipovisia kun edustan, on kiva, kun A-kuppiin on vähitellen tullut täytettä kunnolla!! ;)

Kodin siivoustasossa yhdyn muutamaan edelliseen kirjoittajaan. Meilläkin eletään tiskivuoren kanssa. Koiran karvoja on lattiat täynnä ja sänkykin vielä petaamatta. Täytyy laittaa mies töihin, kun tulee kotiin:) Minä vain makailen kotona, enkä tee mitään... Tasa-arvoa, heh! No kyllähän tämä oksentaminen työstä käy. Tänäänkin oli tarkoitus laittaa kotia kuntoon, mutta yökkäily vie viimeisetkin mehut.

Vierailija
17/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen tännekin puolelle. Ahkerammin kirjoittelen ensikoissa, mutta teidänkin kuulumisianne lueskelen päivittäin. On kiva verrata suunnilleen samoissa menevien tuntemuksia omiin, vaikka moni on kuitenkin mua jonkin verran jo edellä, niin loppukuinen olen.

Huono olo on alkanut vaivata viikko sitten. Mutta kun muistaa syödä usein jotain pientä edes, niin pärjää. Oksuja ei oo tarttenut vielä heittää. Ja väsymys on kohtuutonta - voisin nukkua koko ajan. Muuten vielä rintojen aristusta ja kasvaneetkin nuo ovat. (Mies ei pistä pahakseen ;o) )

Me oltiin aamulla heti ekassa neuvolassa. Aikaa kului reilu tunti ja neuvolan täti vaikutti mukavalta - rennolta, mutta osaavalta. Papereita tai oikeestaan tietsikan ruudulla lomakkeita täytettiin kun taustoja kartoitettiin ja sitten otettiin verikoe, verenpaine, paino ja pissanäyte. Kaikki oli ok.

Kun painosta puhuttiin, en osannut sanoa, mitä olin painanut ennen raskautta, mutta tän päivän painon mukaan BMI on 27. neuvolantäti sitten hiukan sitä muutti, ettei heti tartte lähtee sokerirasitukseen. Kyllä tässä on ne muutama kilo voinut tullakin kun on sitä huonoa oloa torjunut ja viikonloppuna vielä oikein kunnolla pitkän kaavan mukaan syötiin illalliset ja aamiaiset.

Koska mulla on poistettu toinen munuainen, täti laittoi heti lähetteen äitipolille, jonka kautta saan sitten ultrat sun muut ehkä hiukan normaalia tiuhemmin. On kuulemma munuaisille sen verran raskas kokemus tää raskaus. Itseä se ei sinänsä pelota, kun lääkäri on sanonut, ettei lasten saamiselle ole mitään estettä, mutta rauhoittaahan se mieltä, että kunnolla seurataan.

Mies oli mukana ja osallistuipa hänkin keskusteluun ihan aktiivisesti. Täytyy vielä illalla haastatella, mitä hänellä jäi mieleen.

Nyt lähden lenkille nauttimaan tuosta ihanasta auringonpaisteesta. ja huomenna sitten ultra yksityisellä. Voi kunpa kaikki olisi hyvin!

-Amy ja EkaVekara rv 7+4

Vierailija
18/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilykset osoittautuivat tänään todellisiksi ultrassa: tuulimuna. Olin niin toivonut, että raskaus voisi olla normaali paljon edellistä raskautta vähäisemmistä oireista huolimatta, mutta kun ei niin ei. Huomenna äippäpolille tyhjennykseen, joten jätän teidät nyt. Kaikkea hyvää lokamasuille!

Vierailija
19/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään viikoilla 10 +1 elikkä La olisi 8.10 :)

Masussa kasvaa todellinen ihme;) Kävimme läpi 7 rankkaa mikroinjektio(icsi) hoitoa, joista viimeisessä käytettiin luovutettuja munasoluja eikä yhdestäkään hoidoista raskaus alkanut :( Viimeisestä hoidosta on aikaa 1.5 vuotta ja olin osittain hyväksynyt sen karvaan tosiasian siitä, ettei meille ole jälkikasvua " tarkoitettu" vaan kuinkas kävikään: Tammikuun jälkeen ei kuukautisia tullut ja 3 viikon odottelun jälkeen tein testin, joka yllätti totaalisesti tämän pariskunnan:PLUSSA!!!

Halusin alkuraskauden ultraan Väestöliittoon, koska en voinut uskoa tätä todeksi ja siellä kävimme viikoilla 8+4. Ultrassa näkyi 2.3 cm pituinen pieni ihmeemme, jonka sydän sykki kiivaasti :) Voi sitä onnenpäivää !!!!

Viikko sitten olin neuvolassa ekaa kertaa ja oli todella positiivinen kokemus!!

Np-ultran varasin Väestöliitosta ja se on 27.3. eli 2 viikkoa pitäisi tässä vielä odotella....

Olen voinut oikein mainiosti...Paha olo vaivaa mikäli ei syö tarpeeksi usein, mutta se on täysin kohtuullista kuitenkin :) Rinnat kipeinä ja täydenoloisina ja väsy tulee illalla simmuun sekä masu on kyllä jo huomattavasti turvonnut -ihanaa :))

Tämä oli minulle uskomattoman ihana 30-vuotissynttärilahja sillä päivää ensimmäistä ultraa ennen täytin nuo maagiset 30!!

Oikein ihanaa odotusaikaa jokaiselle :)

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 10+1

P.s Sinulle, joka mietit miten kertoa pariskunnalle, joilla lapsettomuutta.....Älä ainakaan kiertele asiaa sillä luultavimmin ainakin pariskunnista naispuoliset ovat jo huomanneet raskautesi :) Meillä on oiva kyky nähdä naisen raskaus melkeinpä jo ennen kuin hän tietää siitä itse!! Kertokaa suoraan.....Varmasti se satuttaa heitä jollain tasolla, mutta antakaa heille aikaa. Siinä kohtaa, kun lapsettomana kuulee toisen raskaudesta, tuntee itsensä todella epäonnistuneeksi ihmiseksi :/ Valitettavasti...

Vierailija
20/28 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun päivä pitenee ja aurinko paistaa!! Ikkunat tosin muistuttavat tulevasta pesurumbasta, mutta äkkiäkös nuo pesaisee kun aloittaa...

Täällä voidaan ihan hyvin - kuvotusta silloin tällöin, mutta kyllä sen kestää kun kuuluu asiaan. Mulla oli viime viikon tiistaina eka neuvola ja täti lupasi pistää paperini Kättärille, josta kutsu käy sitten aikanaan np-ultraan. Onko helsinkiläisillä kokemusta siitä kuinka nopeasti neuvolan jälkeen tuo kutsu ultraan tulee? Entä onko siinä valmiiksi joku aika annetuna ja voiko sitä muuttaa?

Rintaliiveistä... Mä ostin viime viikolla parit uudet rintsikat kun on mokomat sen verran kasvaneet, että rupeaa jopa näyttämään kunnon rinnoilta! Siskoni päivitteli kasvua lauantaina saunassa ja naureskeli vain, että aika kiva vaihe tuo alkuraskaus, kun ei maha pullota, mutta rinnat on suuret (; Niinpä niin, A-kuppi vaihtui B:ksi:).

Bluewish

rv 8+5