Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävin/hämmentävin kokemus humalaisen kanssa, kun olit lapsi?

Vierailija
14.12.2016 |

Itse muistan kun minulla oli 5-vuotiaana solisluu murtunut. Äiti oli hoitamassa puutarhaa ja leikin yksin sisällä kun äidin pahasti alkoholisoitunut ystävä tuli sisälle niin ettei äiti huomannut. Tämä nainen yritti saada minua tekemään kuperkeikkaa jostain syystä (oli kännissä) no hän intti ja intti niin lopulta tein sen itku kurkussa. Solisluu meni rikki toisesta kohtaa vanhan murtuman lisäksi.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin maalla, jossa ovet pidettiin aina auki. Tulin kerran pienenä siskon kanssa koulusta kotiin ja näimme eteisen lattialla nukkumassa humalaisen miehen. Vähänkö säikähdettiin... Onneksi puhelimella saatiin vanhemmat kiinni ja ne tuli vähän vauhdilla kiikuttamaan kylän juopon ulos.

Vierailija
2/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo sukulainen suihkutti mun pälle tulikuumaa vettä, olin 5. Meillä oli saunassa sellainen vesiletku ja siinä letkussa vettä, sauna ollut lämpimänä useita tunteja. Sai sitten ukko hyvän idean viilentää mua sillä vedellä kun oltiin saunomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien riidat kun isä ryyppäsi. Äiti oli siis aina selvinpäin. Hermostui känniläiselle isälle aina kun tämä livisti baariin. Siinä sai sitten pelätä tosissaan kun isä suuttui äidin huutamiseen. Olen syyttänyt tästä myös äitiäni koska isä kännissä oli aina harmiton muuten. Mitä nyt välillä höpisi tyhmiä juttujaan. Äiti provosoi usein nuo riidat. Olisi antanut olla niin ei olisi tarvinnut meidän lasten veitsiä nostella piiloon. Tosin ymmärrän ettei kukaan jaksa juoppoa katsella vuodesta toiseen. Omapa oli valinta.

Osasin jo aika pienenä laskea kuinka monta pulloa jääkaapissa saa isän humalaan ja lähtemään baariin.

Vierailija
4/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle kouluikäinen, vanhemmat oli olleet naapurirapun tuttujen lupna istumassa iltaa. Aamulla äiti tulee kiroamaan ja raivoamaan minulle, että minun pitää hakea isä sieltä pois. Käski tuoda kellarin kautta ettei naapurit näe.

Menin 9. Kerroksesta alas, ulos ja viereiseen rappuun, ja 9. Kerrokseen ylös, ja naapuriin.

Ivalliset naapurit saattoivat minut vessalleen, jonka lattialle isä oli sammnut housut nilkoissa. Ravistelin, läpsin ä, vedin hiuksista ja itkin mutten saanut isää hereille. Naapurin kies haukkui minut ja potki isän hereille. Talutin kellarin kautta kotiin itkien.

Ahdistaa kyllä vieläkin nämä muistot

Vierailija
5/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavassa humalatilassa oleva isäni huutamassa jossain Tukholman kadulla "HJEEELP", ihan vain muuten vaan. Hävetti suunnattomasti kun ihmiset tuijottivat meitä, olin tuolloin ehkä 9-vuotias ja en ollut opiskellut ruotsia tuon ikäisenä vielä, mutta tiesin silti mitä se huutelu tarkoitti. M34

Vierailija
6/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11 v. ja odottelin bussipysäkillä isääni, kun känninen vanha katujen mies alkoi lähentelemään :( Onneksi isäni saapui melko nopeasti. En tähän ikään mennessä siedä humalaisia miehiä, varsinkaan keski-ikäisiä ja iäkkäämpiä.

Vierailija
7/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin alle kouluikäinen, vanhemmat oli olleet naapurirapun tuttujen lupna istumassa iltaa. Aamulla äiti tulee kiroamaan ja raivoamaan minulle, että minun pitää hakea isä sieltä pois. Käski tuoda kellarin kautta ettei naapurit näe.

Menin 9. Kerroksesta alas, ulos ja viereiseen rappuun, ja 9. Kerrokseen ylös, ja naapuriin.

Ivalliset naapurit saattoivat minut vessalleen, jonka lattialle isä oli sammnut housut nilkoissa. Ravistelin, läpsin ä, vedin hiuksista ja itkin mutten saanut isää hereille. Naapurin kies haukkui minut ja potki isän hereille. Talutin kellarin kautta kotiin itkien.

Ahdistaa kyllä vieläkin nämä muistot

:-( Tuli surullinen olo puolestasi. 

Vierailija
8/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi parkaat kirjoitti:

kysymys: ikävin kokemus HUMALAISTEN kanssa......

UUSI LAKI lasten hyvinvoinnin ja tulevaisuuden hyväksi on,  että Juoppo vanhemmilta PITää OTTAA LAPSET POIS JA HETI!!!!!! tuollaiset välinpitämättömät JUOPOT ei antsaitse titteliä VANHEMMAT!!!!

pilaavat lasten elämät!!!!

tuossa vastaus!i do i need to say more??? hä??? i don't think so!!

Elä ota ennää.

Vierailija
9/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti se kun isäpuoli alkoi lähentelemään kännissä, olin kai 13-vuotias. Äiti oli lähtenyt jo johonkin juoppoa rakastaan karkuun ja jättänyt minut kotiin, kuten tavallista. Rivien välistä varmaan huomaa että asia vaivaa minua edelleen.

Vierailija
10/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut valopilkku kun isä ja äiti yhdessä lähti ties minne juomaan ja jäin yksin pikkuveljen kanssa, että kun valvoin aina odottamassa, milloin tulevat kotiin ja toivat sitten grilliltä syötävää - niin tulivat ja olivat UNOHTANEET että minä odotan sitä yöpalaani. :( 

Vierailija
11/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin maalla, jossa ovet pidettiin aina auki. Tulin kerran pienenä siskon kanssa koulusta kotiin ja näimme eteisen lattialla nukkumassa humalaisen miehen. Vähänkö säikähdettiin... Onneksi puhelimella saatiin vanhemmat kiinni ja ne tuli vähän vauhdilla kiikuttamaan kylän juopon ulos.

Mulla vähän vastaava tilanne, mutta niin, että aamulla herätessä oli. Oli kyllä tuttu naapuri, mutta tiedettiin humalassa arvaamattomaksi tyypiksi. Sen jälkeen alkoi meillä olla ovet öisin lukossa. 

Vierailija
12/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä 6v, kun tulin kotiovesta sisälle ja isä istui siinä oven vireessä korkealla tuolilla (ehkä baarijakkara tms.). Oli sikana päissään ja yritti mulle sopertaa jotain, mistä ei saanut tolkkua. Sitten putosi lattialle ja jäi siihen makaamaan sammuneena. Luulin, että se kuoli enkä tiennyt, mitä tehdä. Onneksi äiti tuli suht nopeeta paikalle... Muistan vieläkn sen kauhun ja avuttomuuden tunteen siinä...

Toinen yhtä huono muisto on se, kun ekan kerran hoksasin hävetä isän kännäämistä ehkä 7vuotiaana. Oltiin sukulaisissa viettämässä juhannusta ja yhtäkkiä tajusin, että kaikki välttelee isää ja hymyilee sen jutuille väkinäisesti eikä kukaan muu ole läheskään niin kännissä kuin se. Koin, että se pilaa koko juhlat, kun ei anna muiden puhua mitään vaan ölisee koko ajan omiaan.

Jostain syystä murruin ihan täysin siitä häpeästä ja aloin itkeä tolkuttomasti, että haluan kotiin. En edes kehdannut sanoa, että häpeän isää niin, että en kestä.

Vierailija
13/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä on kyllä aika paljon... kun isä käveli kuset housussa baariin kotikadulla. Tai kun se tuli yöllä kotiin, aloitti äidin haukkumisen, huuteli ja poltti tupakkaa makuuhuoneessa missä yritin nukkua. Tai kun se heittäytyi niin väkivaltaiseksi, että minä ja äiti jouduimme yöllä pakenemaan taloyhtiön kellariin, missä nukuimme pari tuntia.

Vierailija
14/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun ihmetellä, miten herkkiä ja helposti normaalista elämänmenosta traumatisoituneita ihmisiä tähän on vastannut. Mahtaa teillä olla vaikea elämä muutenkin.

Vierailija
15/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme ettei suomessa ole vielä kunnon lakia suojella lapsia alkoholisti vanhemmilta!

sääli kaikkia pieniä ja nuoria lapsia jotka ei saa  huomiota / rakkautta/ ruokaa kun isä ja äiti ostavat mielummin helvetin alkoholi pullon ja kaikkea paskaa mitä siitä seuraa isin ja äidin puhe ja käytökseen suhteen,  kun ovat humalassa! mutta ei ne juopot välitä yhtään miltä lapsilta tuntuu! 

Vierailija
16/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinrakkaat, ei kannata lukea.

Isäpuoli inhosi minua ja marsuja jo kun olin 8-vuotias. Minulla oli marsu joka oli tuolloin ainut ystäväni. (marsuja oli hankittaessa kaksi mutta toinen kuoli heti johonkin sairauteen, en muista mihin)

Tolkutin sataan kertaan että marsu tarvitsee kaverin eikä sitä saa pitää yksin, säästin viikkorahoista uuden marsun hinnan. Sain äidiltä luvan hakea sen (poljin pyörällä 15km kuljetuslaatikon kanssa ja takaisin)

Sisällä isäpuoli sanoi että hänhän määräsi, ettei sinne "rottia" tule. Otti molemmat marsut kellariin ja ampui ilmakiväärillä kuoliaaksi.

Kivuton kuolema onneksi, mutta sairasta.

Vierailija
17/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran taisi äiti motkottaa isälle kun pikkujoulujen vuoksi oli väsynyt seuraavana aamuna eikä kyennyt auttamaan lauantaisiivouksessa kuten normaalisti.

Vierailija
18/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsena oman isäni kännissä tasan kerran. Muistan kun heräsin myöhään illalla siihen, kun vanhemmat olivat palanneet teatteri-illanvietostaan. Kuulin jo eteisestä asti että isä oli humalassa, kompuroi siellä ja äiti sätti.

Oveni oli kiinni, ja kuulin askeleet kun isä lähestyi ovea ja yritti saada kahvasta otetta, mutta kompuroi siinäkin ja äiti talutti hänet pois.

Aamulla sitten äiti oli vihainen, kun pyykkikoriin oli vieti oksennuksessa olevia vaatteita muuta likapyykkiä sotkemaan..

Siinäpä se.

Nykyään kun otan, otan pari siideriä maksimissaan lasten nähden eikä ole aikomuskaan olla kännissä heidän nähden. Käyn baarissa siis ehkä 3-4 x vuodessa.

Vierailija
19/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienenä aina isän luona viikonloput, hän kutsui kaikki juoppokaverinsa usein kylään ja joskus, kun isä sammui nämä kaverit tulivat huoneeseeni ja koskettelivat minua, eikä kukaan uskonut, kun kerroin tuosta..

Ja kerran näin miten isä hakkasi nyrkillä äitiä päähän, niin että tältä lähti taju. Huusin vain vieressä "äiti kuolee!" Kauniita muistoja...

Vierailija
20/51 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimmarille kirjoitti:

tuolle " Elä ota enää'lle 

tuliko sinulle osoitettu olo? taisit tunnistaa itsesiä tuosta kirjoituksesta......

lähde AA kerhoon lasten takia!!

Laita se korkki nyt vaan jo kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan