Ikävin/hämmentävin kokemus humalaisen kanssa, kun olit lapsi?
Itse muistan kun minulla oli 5-vuotiaana solisluu murtunut. Äiti oli hoitamassa puutarhaa ja leikin yksin sisällä kun äidin pahasti alkoholisoitunut ystävä tuli sisälle niin ettei äiti huomannut. Tämä nainen yritti saada minua tekemään kuperkeikkaa jostain syystä (oli kännissä) no hän intti ja intti niin lopulta tein sen itku kurkussa. Solisluu meni rikki toisesta kohtaa vanhan murtuman lisäksi.
Kommentit (51)
sikamaista! kirjoitti:
On se ihme ettei suomessa ole vielä kunnon lakia suojella lapsia alkoholisti vanhemmilta!
sääli kaikkia pieniä ja nuoria lapsia jotka ei saa huomiota / rakkautta/ ruokaa kun isä ja äiti ostavat mielummin helvetin alkoholi pullon ja kaikkea paskaa mitä siitä seuraa isin ja äidin puhe ja käytökseen suhteen, kun ovat humalassa! mutta ei ne juopot välitä yhtään miltä lapsilta tuntuu!
Tämäkin keskusteluketju on taas yksi hassu esimerkki tästä eriskummallisesta suomalaisesta ilmiöstä, että tässä maassa kaikkein eniten siitä "alkoholista" alkavat riehua yleensä ne, jotka sitä eivät juo.
Ääriesimerkki tästä hulluudesta on tuo kirjoittaja nro 20, jolla ottaa näin koville, jos joku uskaltaa olla eri mieltä: ”Kiva huudella sieltä oman tietsikan takaa. Kunpa nähtäisi kujalla...”
Siis ”nähtäisi kujalla”, siitä että joku on sanonut ääneen sen, mikä on totta: että nämä vanhempien kupin otosta traumatisoineet ihmiset ovat ihmeellisiä itkupillejä, ja että heillä on varmasti kaikki muukin elämässä vaikeaa? Kirjoittaja 20, kerro tarkemmin mitä tarkoitat ja mikä on motiivisi: minua kiinnostaisi lukea. Pitääkö Sinua raivo(sic!)raittiuskiihkoilijaa siis oikein pelätäkin? Olet siis ihan ympäristöllesi vaarallinen? Jos niin on, niin Sinulla on paljon hakattavaa; tässäkin ketjussa meitä on jo kolme: minä olen näet eri kirjoittaja kuin tuo nro 18, jota uhkailet, sekä tuo ”Älä ota enää”-kommentin kirjoittaja, joten ei onnistu nyt tässä tapauksessa tuo iänikuinen ”Moi multipersoona”-argumenttikaan.
Te alkoholinvihaajafanaatikot jopa naurattaisitte, ellette itkettäisi siksi, että te aiheutatte vakavaa haittaa sekä vaivaa ympäristöllenne ja ihmissuhteillenne, ja olette samalla osoitus siitä, että nyky-Suomessa suurin osa väestöstä on jollain tavalla sairasta sielullisesti.
Lainaamani kirjoittaja nro 19 sekä monien muiden muassa ainakin kirjoittajat nro 2 & 3 ; 6 ; 10 (Lapsi parkaat) ; 16 sekä aivan eritoten nro 20:
Mistä tämä teidän fanatisminne johtuu? Oletteko 1990-luvun alussa syntyneitä ikäluokkia, jotka ovat alusta alkaen käyneet kaikki esikoulut, päiväkerhot, peruskoulut, lukiot ja ammattikoulut Itä-Afrikan muslimien kanssa, ts, onko tuo eriskummallinen ja pimeä sielunmaisema seurausta islamin "kulttuuri"vaikutuksesta elämässänne (elämissänne)?
Mainitut kirjoittajat:
(ja kaikki muutkin samanmieliset mäkättäjät saavat vastata, luen mielelläni jos teistä edes jotkut harvat osaisivat perustella asiallisesti ilman henkilökohtaisiin solvauksiin sortumista ja ilman ”huutoa”),
mikä teitä pännii? Mistä tuo normaalista elämästä vieraantumisenne johtuu? Tai ehkä ette ole siihen alunperinkään sisälle edes päässeet? Minkä ikäisiä olette? Milloin ja miksi kaalinne sekosivat, niin että teistä tuli tuollaisia eriskummallisia hulluja? Mikä teidän tapauksissanne meni vikaan? Mistä on kysymys?
en itse muista tätä, mutta.. olin noin 2v ja mummini vei minua kerrostalon saunaan. siellä olikin humalainen mies örisemässä ja säikähdin alkaen tietysti parkua. hysteerinen huutamiseni kaikui pitkin taloa ja sieltä oli juossut naapurin mummo huutaen "herranjumala poltitko sie sen tytön?" tämä mummeli sitten ajoi kännikalan luudan kanssa ulos .D
Oltiin kesäloma reissulla ja olimme yötä jossain majatalossa keskellä korpea. Talon isäntä illalla pisti viinapullon pöytään ja toki isällekkin maistui. Lopulta molemmat oli tosi kännissä ja majatalon isäntä alkoi yhtäkkiä kehua rintojani ja tahtoi nähdä ne paljaana. Olin silloin 13 vuotias.
Olin lapsena usein serkuillani. Enoni tuli monesti kotiin kännissä. Oli kuitenkin aina rauhallinen ja hyvä meille lapsille. Sen sijaan enon vaimon räyhääminen oli pelottavaa.
Trauma taas on jäänyt isästäni, joka kännissä änkesi viereeni sänkyyn. Sain jalat alleni ja pakenin naapuriin yöksi.
Vanhemmillani on aina ollut alkoholiongelma. Helpompi olisi sanoa, mikä oli mukavin niistä noin kymmenestä kerrasta lapsuuteni ja nuoruuteni aikana, kun koin kotona jotain mukavaa. Pelkkää paskaa niskaan 18-vuotiaaksi asti, ja tänään huomasin, että samaa paskaa sataa edelleen, kun erehtyy vastaamaan puhelimeen, vaikka olen jo 40.
Eki-Herra 44 vuotta kirjoitti:
sikamaista! kirjoitti:
On se ihme ettei suomessa ole vielä kunnon lakia suojella lapsia alkoholisti vanhemmilta!
sääli kaikkia pieniä ja nuoria lapsia jotka ei saa huomiota / rakkautta/ ruokaa kun isä ja äiti ostavat mielummin helvetin alkoholi pullon ja kaikkea paskaa mitä siitä seuraa isin ja äidin puhe ja käytökseen suhteen, kun ovat humalassa! mutta ei ne juopot välitä yhtään miltä lapsilta tuntuu!
Tämäkin keskusteluketju on taas yksi hassu esimerkki tästä eriskummallisesta suomalaisesta ilmiöstä, että tässä maassa kaikkein eniten siitä "alkoholista" alkavat riehua yleensä ne, jotka sitä eivät juo.
Ääriesimerkki tästä hulluudesta on tuo kirjoittaja nro 20, jolla ottaa näin koville, jos joku uskaltaa olla eri mieltä: ”Kiva huudella sieltä oman tietsikan takaa. Kunpa nähtäisi kujalla...”
Siis ”nähtäisi kujalla”, siitä että joku on sanonut ääneen sen, mikä on totta: että nämä vanhempien kupin otosta traumatisoineet ihmiset ovat ihmeellisiä itkupillejä, ja että heillä on varmasti kaikki muukin elämässä vaikeaa? Kirjoittaja 20, kerro tarkemmin mitä tarkoitat ja mikä on motiivisi: minua kiinnostaisi lukea. Pitääkö Sinua raivo(sic!)raittiuskiihkoilijaa siis oikein pelätäkin? Olet siis ihan ympäristöllesi vaarallinen? Jos niin on, niin Sinulla on paljon hakattavaa; tässäkin ketjussa meitä on jo kolme: minä olen näet eri kirjoittaja kuin tuo nro 18, jota uhkailet, sekä tuo ”Älä ota enää”-kommentin kirjoittaja, joten ei onnistu nyt tässä tapauksessa tuo iänikuinen ”Moi multipersoona”-argumenttikaan.
Te alkoholinvihaajafanaatikot jopa naurattaisitte, ellette itkettäisi siksi, että te aiheutatte vakavaa haittaa sekä vaivaa ympäristöllenne ja ihmissuhteillenne, ja olette samalla osoitus siitä, että nyky-Suomessa suurin osa väestöstä on jollain tavalla sairasta sielullisesti.
Lainaamani kirjoittaja nro 19 sekä monien muiden muassa ainakin kirjoittajat nro 2 & 3 ; 6 ; 10 (Lapsi parkaat) ; 16 sekä aivan eritoten nro 20:
Mistä tämä teidän fanatisminne johtuu? Oletteko 1990-luvun alussa syntyneitä ikäluokkia, jotka ovat alusta alkaen käyneet kaikki esikoulut, päiväkerhot, peruskoulut, lukiot ja ammattikoulut Itä-Afrikan muslimien kanssa, ts, onko tuo eriskummallinen ja pimeä sielunmaisema seurausta islamin "kulttuuri"vaikutuksesta elämässänne (elämissänne)?
Mainitut kirjoittajat:
(ja kaikki muutkin samanmieliset mäkättäjät saavat vastata, luen mielelläni jos teistä edes jotkut harvat osaisivat perustella asiallisesti ilman henkilökohtaisiin solvauksiin sortumista ja ilman ”huutoa”),
mikä teitä pännii? Mistä tuo normaalista elämästä vieraantumisenne johtuu? Tai ehkä ette ole siihen alunperinkään sisälle edes päässeet? Minkä ikäisiä olette? Milloin ja miksi kaalinne sekosivat, niin että teistä tuli tuollaisia eriskummallisia hulluja? Mikä teidän tapauksissanne meni vikaan? Mistä on kysymys?
Kuules Eki-herra, tiätkö sä vastasit jo tuohon samaan kommenttiin. Tuttua alkiksen jankkaamista samasta asiasta. Ei edes muista mitä puhui (kirjoitti) 20 sekuntia sitten.
Taisit sanoa ihan normaaliksi elämänmenoksi mistä nämä traumatisoituneet ihmisraukat sun mielestä turhaan itkee. Susta on normaalia elämän menoa että känniset isäpuolet ja muut kylänmiehet yrittää käydä käsiksi ja/tai raiskata alle 10-vuotiaita pikkutyttöjä. Selvä. Muuta en haluakaan tietää susta, tiedän jo tarpeeksi. Nyt vinkki sulle: pidä suusi kiinni, kukaan ei halua kuulla sun kännistä lätinääs.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on monia. Yhden muistan kirkkaiten. Olin ehkä neljä, isäni kanssa jääkiekkopelissä. Iskä veti erätauoilla tapansa mukaan kännit ja oli ihan perseet olalla, kun peli loppui. Joku ihan yhtä känniläinen ukko hoiperteli mukanamme bussipysäkille, matka kesti ikuisuuden, koska isä oli niin kännissä, ettei meinannut pysyä pystyssä. Tämä känninen ukko hoputti minua, neljä vuotiasta tukemaan isääni ettei hän kaatuisi, kun isä kusi tien reunaan. Yritin parhaani mukaan, pienillä voimillani taluttaa isää pysäkille, jotta päästäis kotiin. Oli jo myöhä ja pimeää.
Vihdoin pääsimme perille, bussi tuli ja eikun könyämään bussiin. Ainut vaan, että isukki oli ryypännyt kaikki rahansa, ei ollut rahaa maksaa meitä kotiin. Muistan edelleenkin sen hiljaisuuden bussissa, ihmisten katseet, halveksunnan ja kylmän välinpitämättömyyden. Vihdoin joku nuori kaveri sanoi, että voi maksaa meidät. Tuskin olisi tehnyt, ellei olisi ollut juopolla lasta mukana.
Isähän tietty sammui bussiin ja ajettiin pysäkkimme ohi. Eli fantastisen illan päätteeksi kävelimme vielä jonkin matkaa kotiin, ei onneksi ajettu kuin muutaman pysäkin väli ohi meidän pysäkistämme.
Tällaisen tyypin kohdalla lastensuojelu ei edes selvittänyt eikä siis tiennyt, että äijä on juoppo. Pääsin myöhemmin asiakkaaksi ja sijoitetuksi muualle. En ihmettele Oulun ja Eerikan tapausta. Te ette uskokaan millä tavalla lastensuojelu pystyy munaamaan asioita vuosikausia.
Sinä kehtaat haukkua lastensuojelua, vaikka sinut sijoitettiin! Moni kärsi koko lapsuutensa.
Isän ryyppykaveri sai jonkin hulluuskohtauksen ja meidän piti lähteä sitä pakoon. Pelkäsin ihan tosissani, että se tappaa meidät.
Kerran isä heitti äidin kovalla pakkasella ulos yöpaidassa. Olin noin 8-vuotias ja muistan ikuisesti sen tunteen, kun istuin sohvalla katselemassa äitiä, joka paleli pihalla enkä uskaltanut tehdä mitään. :(
Onneksi mieli blokkaa suurimman osan asioista. En kyllä haluaisikaan muistaa kaikkea.
Pelottavaa ja järkyttävää miten monella lapsella kokemuksia seksuaalisesta ahdistelusta kännisten miesten taholta! Kyllä tämä vaan on miesten maailma, ei siitä mihinkään pääse..Kun vois vaan hävitä kaikki sairaat paskiaiset tästä maailmasta..
Sukulaismies yritti raiskata mut kun olin kymmenen ikäinen. Sitten tekonsa jälkeen kysyi ettei vaan kuukautiseni ole alkaneet ja tule raskaaksi. Oli siis kännissä ja näen mielessäni tämän aina kun näen jonkun kännissä.
Olin ystävystynyt ekaluokan alussa uuden tytön kanssa, ja jonkun ajan jälkeen äitini kutsui tämän kaverin äidin meille illanviettoon, että voisivat tutustua vähän paremmin. Jossain vaiheessa iltaa vähän maistissa tämä kaverin äiti tuli vessaan jossa olin pissalla, ja alkoi avautua siitä miten olen hänen mielestään kauniimpi kuin hänen tyttärensä. Erityisesti häntä tuntui harmittavan se, että minulla on selkeä amorin kaari huulissa ja tällä kaverillani taas ei ollut... Koko tilanne oli tosi outo ja vaivaannuttava. Se oli ainoa kerta kun näin tämän kaverin äidin humalassa ja selvänä hän oli ihan normaali ja kiva.