Milloin aloitte viettää joulua yhdessä?
Niinkuin parisi kanssa. Olen seurustellut 6 vuotta, mutta menen silti aina oman perheeni luo joulun viettoon. Tätä kaikki aina kauhistelevat. :D
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Heti ensimmäisenä jouluna. Oltiin silloin oltu yhdessä 10 kk.
Miksi?
Ensimmäisestä joulusta, oltiin siinä vaiheessa tunnettu aika tarkalleen puoli vuotta. Asuttiinkin siinä vaiheessa jo yhdessä :-) ekasta joulusta lähtien ollaan aatto oltu minun vanhemmilla ja päivä hänen vanhemmilla.
Tokasta joulusta kunnolla. Ekaksi jouluksi menin äidin luo ja mies tuli sinne sitten illalla oltuaan ensin päivän vanhemmillaan. Nykyään sanoisin, että me ollaan toistemme ydinperhe, joten yhdessä vietetään joulu ja kyläillään kummankin vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska rakastettiin toisiamme. Taidettiin asuakin jo yhdessä, ei tarvinnut edes miettiä ollaanko yhdessä vai erikseen. Oltiin se joulu matkalla, mutta lähinnä miehen vanhempien erosta johtuen. Mies ei halunnut joutua kiistelemään siitä missä joulu vietetään.
Meidän molempien perheissä joulu on tärkeä juhla, joten totta kai haluttiin viettää se rakkaimman ja läheisimmät kanssa. Nyt meillä on edessä 21 yhteinen joulu.
Ekana jouluna oltiin seurusteltu kolmisen kuukautta ja silloin molemmat viettivät joulun perheidensä luona. Sen jälkeen ollaan vietetty joulut yhdessä, tosin joka kerta eri paikassa. Tänä vuonna ollaan kotosalla kahdestaan :)
Olemme olleet 5 vuotta yhdessä mieheni kanssa emmekä vietä jouluja yhdessä. Hän menee vanhempiensa luokse ja minä olen joko kotosalla tai menen äitini luokse, tänä vuonna saattaa olla niin että äiti haluaa olla miesystävänsä kanssa kahden.
Minulla on ulkomaalainen puoliso, joka on ollut joka joulu lähes 20 vuotta kotimaassaan ja minä Suomessa. Minä en halua sinne, eikä puolisoni halua jäädä tänne. Emme ole katsoneet vuorottelua tarpeelliseksi.
Siitä lähtien kun muutettiin yhteen 19-vuotiaina. Oltiin muutamana jouluna yhdessä vanhempieni luona ja nykyään vietetään joulua yhdessä omassa kodissa.
25v sitten kun alettiin seurustelemaan
Ensimmäisenä jouluna. Olimme tunteneet 5 kk. Seurustelusta emme ole koskaa varsinaisesti sopineet mutta kai sitä voisi sanoa että seurusteltiin tuossa vaiheessa kuitenkin.
Nuorille ja vasta vähän aikaa yhdessä olleille on ihan normaalia olla jouluna oman perheensä luona erillään seurustelukumppanista, mutta onhan se nyt aika outoa ettei edes useamman vuoden yhdessäolon jälkeen halua viettää juhlaa sen ihmisen kanssa jonka kanssa viettää arjetkin.
Ollaan seurusteltu 3,5 vuotta ja viime joulu oli ensimmäinen, joka vietettiin yhdessä puolison vanhemmilla. Tänä vuonna olemme sitten minun vanhempien luona ja luultavasti vuorottelu jatkuu ainakin mahdolliseen lasten saantiin asti. Tietenkin jos vanhemmat keksivät jonain vuonna lähteä reissuun niin on sitten toinenkin vaihtoehto aina jouluksi :)
Yhteisessä joulussa toinen joutuu luopumaan oman perheensä tavoista, mutta onneksi meillä on melko samanlaiset vanhemmat. Ensimmäiset vuodet olimme siksi omien perheidemme luona, mutta nyt tuntuu kivalta olla rakkaan kanssa yhdessä eikä tarvitse ikävöidä toista :) tällä hetkellä siis kaukosuhde.
En pystyisi rentoutumaan vieraassa perheessä jouluna. Menen siis lapsuudenperheen luo. Miestä näkee joka päivä, joten kyllä joulun kestää ilman. Jos joskus saamme lapsia, niin sitten varmaan kuvio muuttuisi.
Joulupäivälle on luotu yhteiset perinteet, mutta aattoa Vietämme nyt yhdessä ensimmäisen kerran.
13 vuotta yhdessä.
Kun lapset syntyivät. Siihen asti kumpikin vietti joulun omien vanhempien luona. Lasten synnyttyä ei ole jouluna lähdetty kotoa pois eikä isovanhemmat ole meillä vierailleet. Lahjat vaihdetaan etukäteen eli mummot ja papat nähdään jonain viikonloppuna ennen joulua. Miehen vanhemmat lähtevät jouluksi mökille Lappiin, minun äitini menee omalle äidilleen. Sukujoulua en ole koskaan joutunut juhlimaan.
Ensimmäistä joulua ei vietetty yhdessä, kun asuttiin siinä vaiheessa vielä eri maissa ja seurusteluakin oli takana vasta 2kk. Uusi vuosi vietettiin kyllä yhdessä. Muutama kuukausi tuon joulun jälkeen muutettiin yhteen ja nyt onkin tulossa jo kolmas joulu yhdessä. Sillä ei ole niin väliä kumman perheen luona ollaan, kunhan saa joulun viettää oman kullan kanssa :)
Oltiin seurusteltu 6kk ja jouluna käytiin molempien vanhemmilla. Myöhemmät joulut myös yhdessä molempien sukua tapaamassa ja parina vuonna ollaan oltu kahdestaan. Poikkeuksena kaksi joulua jolloin toinen oli matkoilla ja vietimme joulun erillään. Yhdessä 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi ei?
Mulle joulu on niin pyhä etten sitä viettäisi muutaman kuukauden seurustelukumppanin kanssa. :o