Mitä ostatte miehellenne joululahjaksi?
Yhden kirjan ostin jo, mutta mieluusti antaisin vielä jotain muutakin.
En vaan keksi oikein mitään, kauluspaitoja ja neuleita on ihan riittämiin, samoin nahkahanskoja, kylpytakki, sukkia, kalsareita,solmiota. Partavedet ja dödöt ostaa aina työreissuilla lentokentältä.
Ei ole oikein sellaista harrastusta, mihin minä voisin jotain ostaa.
Äh, vaikeaa.
Mitä te annatte miehellenne lahjaksi? Josko saisin siitä vinkkejä.
Kommentit (45)
Me ei yleensä osteta kuin ihan muutamat paketit toisillemme. Miehellä on vielä synttärit joulun jälkeen, joten kovasti se painottaa ettei tarvitse tuhlailla häneen (olen opiskelija ja käyn töissä iltaisin).
Mutta ostin miehelle 1920-luvun Kalevalan, joka toivottavasti inspiroisi häntä biisinteossa ja on hän kuitenkin kiinnostunut suomalaisesta historiasta ja kulttuuriperinnöstä. Synttärilahjaksi Star Wars -huppari ja vihreitä kuulia (rakastaa niitä).
N23
Jonkun keskivertoa laadukkaamman tuoksun ja.... sepä se, mitä ostaa miehelle jolla on jo kaikkea ja voi itse hankkia mitä haluaa?
Jotkut kalsarit ja sukat on lähinnä myötähäpeää herättäviä jo ajatuksina.
Tilasin lehden vuodeksi. Lisäksi täytyy varmaan muutamat kalsarit ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin hänelle painonnostovyön, tietyn merkkisen deodorantin ja etsin vielä jonkun hienomman konvehtirasian. On mulla myös ensi vuoden alkuun hankittu ravintolalahjakortit, joilla vien hänet syömään hyvin. Hassua tää joululahjahömpötys, kun tulee ostettua aina silloin tällöin muutenkin lahjoja.
Ehkä se hömpötys on juuri siksi että ravintolassa käydään muutenkin kerran kuussa (suunnilleen) eikä se kaupasta/muualta tuotu dödö tai konvehtirasia ole mielestäni erityinen "lahja" vaan ihan perusjuttuja.
Jouluna on kiva osoittaa että olen ajatuksella valinnut lahjan ja vaikka vaihtoehtoja on monia, en tyydy ostamaan ihan mitä tahansa lahjaksi. Siksi näitä keskustelujakin joskus tulee selattua, että saisi uusia ideoita. Valitettavasti harvemmin niitä tulee. Etpä antanut sinäkään mitään uutta.
Lampaanvillatossut, kompassin, lento palovaroittimen ja uuden metsästystakin.
Ostin Chanelin miestentuoksun, josta mies pitää. Lisäksi Massimo Duttin nahkaisen olkalaukun.
Itse sain häneltä nahkaisen merkkilaukun.
Annamme lahjat jo ennen joulua, koska emme ns. vietä joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin hänelle painonnostovyön, tietyn merkkisen deodorantin ja etsin vielä jonkun hienomman konvehtirasian. On mulla myös ensi vuoden alkuun hankittu ravintolalahjakortit, joilla vien hänet syömään hyvin. Hassua tää joululahjahömpötys, kun tulee ostettua aina silloin tällöin muutenkin lahjoja.
Ehkä se hömpötys on juuri siksi että ravintolassa käydään muutenkin kerran kuussa (suunnilleen) eikä se kaupasta/muualta tuotu dödö tai konvehtirasia ole mielestäni erityinen "lahja" vaan ihan perusjuttuja.
Jouluna on kiva osoittaa että olen ajatuksella valinnut lahjan ja vaikka vaihtoehtoja on monia, en tyydy ostamaan ihan mitä tahansa lahjaksi. Siksi näitä keskustelujakin joskus tulee selattua, että saisi uusia ideoita. Valitettavasti harvemmin niitä tulee. Etpä antanut sinäkään mitään uutta.
Ehkä se johtuu sitten siitäkin, ettei osata arvostaa kivoja juttuja, joita jo tehdään arjessa. Mulle itselle on tärkeää, että lahja on varmasti mieluinen ja yllätyksellinen, eli painonnostovyön ostosta olen kuullut paljon pohdintoja, mutta mies ei ole itse saanut sitä vielä hankittua. Dödö on myös sellainen, josta on ollut puhetta, mutta sitä(kään) hän ei ole itse ostanut. Ei ole siis tosiaan mikään perus markettidödö kyseessä. Nämä lahjavalinnat ei tietenkään sinulle aukea samalla tavalla kuin niiden saajalle.
Hankin tietyn himoitsemansa design-esineen, kaksi kirjaa, kaksi pokkaria lomalle, ipad-liittimen, Superdryn t-paidan, sähköhammasharjan, Calvin Kleinin boksereita, teatteriliput hotelliyön ja ravintolan maksan. Ensi kesän reissusta maksan lisäksi puolet, yleensä en ole osallistunut kustannuksiin. Vielä yksi sellainen lahja, jota tohdi tänne kirjoittaa ja se annetaan kahden kesken.
Miehellä on kallis harrastus, johon liittyen hänellä on kiikarissa yksi kalliinpuoleinen juttu. Laitan miehen tilille pari sataa, joka on korvamerkitty siihen. En pysty yksin sitä ostamaan enkä osaisi valita just sitä kaikkein sopivinta mallia.
Joskus olen vienyt miehen vaatekauppaan ja antanut hänen valita mieleiset vaatteet, jotka olen maksanut. Yllätyslahjoja en harrasta, kun tuntuu, että ne ei mene koskaan oikein nappiin.
En mitään. Sen verran laajasti tämä vuonna käyttäytynyt.
Liput Kansallisteatterin Macbethiin ( ensi-ilta maaliskuussa), pullo Suomi 100 jaloviinaa, kirja.
Olen tähän mennessä ostanut oloasu setin. Muut lahjat ovat varmaan yhtä mielikuvituksellisia.
Mies ei lue ja harrastukset ovat sellaisia, että joko en osaa valita oikeaa tai ovat niin kalliita, että ei ole mahdollista ostaa.
Ehkä kerran kolmessa vuodessa keksin lahjan, jossa on jotain ideaa.
Olisin ostanut kiipeilykurssin, jos olisi varaa. Ostin sitten vain 25 € lahjakortin.
Huh, tosi paljon ja (osa) kalliita lahjoja ostatte! Kuinka paljon rahaa teillä oikein menee joululahjoihin yhteensä, jos noihin laskee vielä lasten ja mahdolliset sukulaisten lahjat? Monta sataa? Me juuri puhuttiin miehen kanssa että muutama kymppi olisi sopiva lahjabudjetti toisillemme. Yleensä annetaan yksi lahja, usein jokin mieluinen toive.
Olemme kolmenkympin puolivälissä ja keskituloisia, mutta kyllä perusbudjettiin tekisi ison loven ostella toisillemmekin monta lahjaa muiden lahjojen lisäksi. Mieluummin käytämme rahat vuoden mittaan yhteisiin kivoihin juttuihin (reissut, ravintolat, keikoilla käynti, mitä näitä nyt on).
Tänä vuonna ilahduin kovasti kun mies ehdotti että ostaa mulle kunnon talvikinttaat joista olen haaveillut jo kauan mutta en raaskinut hankkia <3 Itse mietin lahjakorttia eräkauppaan. Sillä ja aiemmin synttärilahjaksi saatuna samanlaisella lahjakortilla mies saisi jo jotain ihan kunnollista vaellus- tai kalastuskamaa.
Teatteri/konserttiliput ovat loistava lahja miehelle jolla on jo kaikkea!
Mitä näitä aloittajan juttuja lukee, niin veikkaan ettei hänen mies tule olemaan koskaan tyytyväinen saamiinsa lahjoihin. Jotenkin paistaa yliyrittäminen läpi tuosta lahjahommasta ja sitten vielä yritetään jotenkin alentaa muiden hankintoja.
Sähköhammasharjan, david beckham hajustepaketin ja maraboun suklaarasian.
Meillä ei ole tapana jakaa mitään kovin isoja lahjuksia jouluna. Yleensä ostetaan yhdessä isot jutut sitten kun tarvii.
Ostin pari kirjaa, konjakkikarahvin ja ison kahvimukin.
Hajuvesi, parit kalsarit, uusi lompakko, kaulahuivi. En muista olinko muutakin hankkinut, kun en ole aloittanut vielä paketointia :) Mies ei välitä "krääsästä" eikä harrasta mitään mihin tarvitsee välineitä, niin ostin vain tarvejuttuja. Edellinen tuoksu oli lopussa, lompakko ja kalsarit puhki ja kaulahuivi hävinnyt ;D
Lennot ja hotellin Amsterdamiin + lipun tapahtumaan siellä.
Kirjan
Muutaman t-paidan.