Jos muutatte miehen työn perässä ulkomaille, maksaako mies kiltisti viulut
Jos naisella ei ole työllistymismahdollisuuksia niin maksaako mies märisemättä vaikka meikit, shampoot, terveyssiteet , yms mitä kuluu joka kuukausi.
Vai sanooko että nyt et saa näitä vaikka vähään aikaan.
Kommentit (14)
Jos muuttaa johonkin ei EU-maahan jossa sinä et voi työskennellä ilman lupaa niin sehän on selvä että maksaa kaiken ja kokoajan. Mutta EU-maassa voisi olettaa, että jonkin ajan kuluttua ainakin etsit työtä.
Meillä on aina ollut yhteiset rahat. Niin ulkomaankomennuksien aikaankin.
Oletteko te oikeasti tuollaisissa liitoissa, kuten ap kuvasi?
Alistussuhteisia piikoja, jotka joutuvat anelemaan mieheltään rahaa?
Kaikkea sitä...
Jouduimme minun työni takia ulkomaille useaksi vuodeksi ja aluksi oli selvää, että mies ei heti mene töihin vaan huolehtii esim. lasten kouluasioista ja sopeutumisesta jne. Varsinkin, kun uudessa maassa meillä oli aluksi vain väliaikainen asunto ja kaikenlaista järjesteltävää. Totta kai minä elätin koko poppoon sillä aikaa, ihan itsestäänselvä asia :D
Eiköhän olisi mennyt samalla tavalla, jos vastaava työtarjous olisi tullut miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te oikeasti tuollaisissa liitoissa, kuten ap kuvasi?
Alistussuhteisia piikoja, jotka joutuvat anelemaan mieheltään rahaa?
Kaikkea sitä...
Mitä sinä olisit tehnyt sitten esim. minun tapauksessani jossa asuimme eri maissa ja mies pyysi minua asumaan kanssaan? Minulla ei ollut työlupaa siihen maahan, enkä saanut Suomesta tietenkään mitään rahaa. Ennemmin annoin miehen maksaa jotta saimme olla yhdessä.
Yhteiset rahat. Ollaan asuttu sekä minun että mieheni töiden takia ulkomailla ja ei ole koskaan tullut kiistaa siitä, kuka maksaa ja mitä. Molemmat olemme kyllä työllistyneet joka maassa, vaikka vain toisen työn perässä ollaan maailmalle lähdetty.
Mies maksaa viulut ja sellot. Minä maksan bongorummut.
Aloituksen tarkoituksena oli taas kerran lietsoa miesvihaa ja uhriuttaa naiset... Yllättävää? Not.
Eiköhän se päätös lähteä ole koko perheen/ parin asia ja ne talousasiat puidaan ennen lähtöä- esim. eläkekompensaatiot jne puolisolle joka ei tee töitä. Tuskin kukaan nainen vaan lähtee ja sitten kotona odottelee almuja.
Maksoi. Hän halusi että lähden matkaan.
Lähtisittekö jos mies ei maksa mitään?
En voi saada tuloja ulkomailta käsin ainakaan nykyisestä työstä.
Mies joutuisi kustantamaan kaiken, asunnon, ruoan , kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisittekö jos mies ei maksa mitään?
En voi saada tuloja ulkomailta käsin ainakaan nykyisestä työstä.
Mies joutuisi kustantamaan kaiken, asunnon, ruoan , kaiken.
En olisi voinut lähteä. Työtäni ei ollut mahdollista vaihtaa etätyöksi, eikä työlupia noin vain jaeltu uuteen asuinmaahan. Säästöjä minulla oli hyvin vaatimattomasti, joten miehen oli pakko maksaa tai en olisi yksinkertaisesti voinut lähteä.
TERVEYSSITEET? Ei suinkaan, vuodan joka kuukausi viikon verran ihan valtoimenaan verta meidän yhteiseen sänkyyn koska haluamme säästää enkä ole loinen. En myöskään tietenkään peseydy koko aikana, olisihan se kohtuutonta odottaa että mies ostaa shampoota tai saippuaa. Ensimmäisen vuoden jälkeen touhon on jo tottunut.
Maksoi kaiken.