Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei ole todellista onko suomessa levymyynti todella näin pientä:O

Vierailija
14.12.2016 |

Äsken luin että kaikkien aikojen myydyin kotimainen levy on Jari Sillanpään 20 vee sitten julkaistu. Mutta se määrä oli vaa jotain päälle kakssataatuhatta! Uskomatonta!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea muuten kuvitella, että tulisi enää sellaista levyä, jota ostettaisiin 200 000 kpl. Ne ajat ovat jo menneet.

Luulen että Saara tulee tälläsen levyn tekemään! On vähän suuremmat kuviot takana kun Jarilla ikinä.

En usko. 

Vierailija
22/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisten levyjen myynti on kokenu rajun laskun. Miksi ostelisin kalliita levyjä, kun pääsen lähes kaikkeen musaan käsiksi kympillä kuussa. Spotifystriimaus otetaan nykyään huomioon, kun aletaan laskemaan kulta- ja platinalevyyn oikeuttavaa myyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki on mennyt paskahkoksi tämän digitaalisen trendin myötä. Ei tule enää samalla tavalla sellaisia kunnianhimoisia bändejä, jotka työstävät levyä pitkään ja hartaasti ja sitä odotellaan pitkään ja hartaasti.

Onko yhtään oikeasti tärkeää populaarimusiikin tekijää syntynyt 2000-luvulla? Lasken Radioheadin viimeisimmäksi ja se syntyi 90-luvun puolella. Toisaalta olen vähän jäljessä, en seuraa musiikkia enää niin tarkasti. Kanye West, ehkä?

Vierailija
24/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan levyjä mun kehitysvammaiselle kummipojalle. Hän ei osaa käyttää muita keinoja musan kuunteluun.

Vierailija
25/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikki on mennyt paskahkoksi tämän digitaalisen trendin myötä. Ei tule enää samalla tavalla sellaisia kunnianhimoisia bändejä, jotka työstävät levyä pitkään ja hartaasti ja sitä odotellaan pitkään ja hartaasti.

Onko yhtään oikeasti tärkeää populaarimusiikin tekijää syntynyt 2000-luvulla? Lasken Radioheadin viimeisimmäksi ja se syntyi 90-luvun puolella. Toisaalta olen vähän jäljessä, en seuraa musiikkia enää niin tarkasti. Kanye West, ehkä?

Ny on halpaa julkaista digitaalisesti levyjä. Valitettavasti aliarvioidaan kuuntelijat.

Hyvän kappaleen sanat voidaan lukea runona.

Vierailija
26/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä luulin, että Dingon Kerjäläisten valtakunta -albumia olisi aikoinaan myyty 500 000 kappaletta, mutta se on kai vain mielikuva, mistä lie tullut. 200 000 kappaletta Suomen myydyimmästä levystä kuulostaa todella pieneltä määrältä. Ennen vanhaan sellaiset levyt kuin Roadrunner, Moottoritie on kuuma ja vastaavat olivat tilastojen kärjessä, mutta niitäkin myytiin kai sitten vain muutamia.

Vierailija
27/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin alentaminen koneella möllöttämisen taustahälyksi VS. oikean levyn kuuntelemalla kuunteleminen vaikka sohvalla maaten. Valitsisin jälkimmäisen...

Vierailija
28/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tota Sillanpäätä myyty paljon lähemmäs kolmesataa kun kaksisataatuhatta. Onhan se tän kokosessa maassa melkonen määrä.

Vierailija
29/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen eniten levyjä myynyt artisti/yhtye on Eppu Normaali, jolla on lähemmäs kaksi miljoonaa myytyä levyä. Tuo luku ei taida olla aivan tarkka, mutta ainakin niitä on yli puolitoista miljoonaa. Seuraavana levymyynnissä tulevat Matti ja Teppo, joilla niilläkin taitaa olla yli miljoona myytyä levyä. Tähän hätään en löytänyt asiasta linkkiä muistini tueksi, sillä monissa googlaamissani artikkeleissa ja tilastoissa puhuttiin vain yksittäisten levyjen myynnistä, ei artistien kokonaismyynnistä. Mutta maalaisjärjelläkin sen osaa ajatella, että mitä pitempi ja menestyksekkäämpi ura musiikissa, sen enemmän myytyjä levyjä kertyy.

Vierailija
30/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huonon moraalin omaavat piraatit lataavat musiikin netistä. sen takia levynmyynti jää pieneksi.

Niin tai sitten ihmiset ei ylipäätään osta tai lataa sitä musiikkia. Itse kuuntelen biisit ilmaiseksi radiosta tai youtubesta. CD-levyissä on kuitenkin aina vain kourallinen mieluisia biisejä, ne loput sitten vaan sellaista "pakollista täytettä". Sitten se levy vielä maksaa 20e. Öh, ei kiitos. Pitää tehdä 2 tuntia töitä että saa tuon summan käteen. Sitten ne vielä vie tilaa ja pölyttyy kaapeissa. 

CD levyt nyt vaan on menneen talven lumia. Samaten dvd:t, joskin niitä nyt sentään joskus tulee vielä ostettua. 

Vierailija
31/33 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat niin kiireisiä ja lyhytjännitteisiä, he eivät jaksa kuunnella albumeja vaan ainoastaan yksittäisiä biisejä. Ikävä kehityssuunta, mutta minkäs sille voi. Tämäkin osaltaan varmaan vaikuttaa levymyynnin laskuun, oli levy missä muodossa tahansa.

Vierailija
32/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ovat niin kiireisiä ja lyhytjännitteisiä, he eivät jaksa kuunnella albumeja vaan ainoastaan yksittäisiä biisejä. Ikävä kehityssuunta, mutta minkäs sille voi. Tämäkin osaltaan varmaan vaikuttaa levymyynnin laskuun, oli levy missä muodossa tahansa.

Juurikin näin. Mutta itse en halua koko ajan käyttää tietokonetta ja etsiä hyviä kappaleita netistä, joten mieluummin pistän levyn soimaan ja kuuntelen sen alusta loppuun.

Vierailija
33/33 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako joku vielä oikeasti levyjä?

Mä en ole edes omistanut cd-soitinta vuosiin eikä tietokoneessakaan ole levynlukuasemaa. DVD-soittimella nyt periaatteessa voisi soittaa niitä levyjä, mutta en ole kyllä sitäkään koskaan käyttänyt siihen hommaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi