Siis ei ole todellista onko suomessa levymyynti todella näin pientä:O
Äsken luin että kaikkien aikojen myydyin kotimainen levy on Jari Sillanpään 20 vee sitten julkaistu. Mutta se määrä oli vaa jotain päälle kakssataatuhatta! Uskomatonta!
Kommentit (33)
Höpö höpö niistä mitään rahaa saa. Nykyajan ihmiset vaan haluaa kaiken ilmaiseksi. Esim. CMX oli saanut jostain hyvin myydystä levystä sportifiesta alle euron/tyyppi. Levyjen myynti on laskenut koko ajan.
Musiikkibisneksessä suurimmat rahat tehdään nykyään keikoilla. Levymyynnit senkus laskee.
Onko se Siltsun levy kaikkien aikojen myydyin KOTIMAINEN levy vai levy ylipäätään?
Varmaan kotimainen. On kai noita ulkomaisia enemmän myyty. Joskus ennen, jos bändi myi 5000 levyä, niin sillä sai jo tehdä toisenkin.
Ei kyllä se Sillanpään levy on myydyin kaikista, myös ulkomaalaisista. Queen on myydyin ulkolainen mutta myytyjä levyjä n.130 000 vähemmän kun Jarilla! Uskokaa tai älkää:D
No pakko Sillanpään on sitte olla tehny enemmän urallaan rahaa kun Cheek vaikka mammat väitti toisinpäin.
Vaikea muuten kuvitella, että tulisi enää sellaista levyä, jota ostettaisiin 200 000 kpl. Ne ajat ovat jo menneet.
Jarilla on 3 levyä Top20 myydyimmät listalla.
Tämä lämmitti mun mieltä koska tykkään Sillanpäästä♡ Vaikka nyt vaihdevuosissaan onkin vähän lähtenny mopo keulimaan niin kyllä se siitä tasottuu.
Maailma muuttuu, jos ei pysy kehityksen kelkassa niin putoaa pois.
Enpä muista milloin olisin ostanut ihan oikean cd-levyn viimeksi, varmaan pari vuotta siihen.
DVD:t on kokeneet vähän saman, tosin sellaisen tilasin juuri, kun ei ihan kaikkea löydy yhdestä paikasta (esim. netflixistä), musiikkihommat on tässä asiassa hieman edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea muuten kuvitella, että tulisi enää sellaista levyä, jota ostettaisiin 200 000 kpl. Ne ajat ovat jo menneet.
Luulen että Saara tulee tälläsen levyn tekemään! On vähän suuremmat kuviot takana kun Jarilla ikinä.
Mä olen ostanut cd:n viimeksi joskus 1999-2000. Noihin aikoihin alkoi löytyä netistä, niin saman tien loppui levyjen osto.
huonon moraalin omaavat piraatit lataavat musiikin netistä. sen takia levynmyynti jää pieneksi.
Vierailija kirjoitti:
huonon moraalin omaavat piraatit lataavat musiikin netistä. sen takia levynmyynti jää pieneksi.
Ei levyä tarvitse ladata. Löytyy spotify, YouTube, jne.
Smurffien tanssihitit kahdeksantena ?_? Voi kiesus mitä scheissea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei levyä tarvitse ladata. Löytyy spotify, YouTube, jne.
Ennen piti.
T. huonon moraalin omaava pennejä säästänyt :P
Kuka ylipäätään ostaa enää levyjä? Varmaan vain vanhempi väestö tai keräilijät..
No onhan 200 000 paljon 5milj. Väestösyä. Ja nykyään ei osteta levyjä. Digitaaliset streamit ovat tärkeitä artistille ja niistäkin saa rahaa (esim. Spotify ja youtube)