Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bussi ollut pysähtymättä teidän lapsille?

Vierailija
14.12.2016 |

10v poika väittää että kaksi kertaa on bussi mennyt ohi pysähtymättä, vaikka on kuinka viittonut. Olen epäillyt, mutta nyt joku toinenkin kirjoitti HS:n yleisönosastossa. Voiko tätä tapahtua? Varmuudella ei ole ollut täynnä.

Harrastukset menee ihan pieleen. Ärsyttää.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsille mutta mulle kyllä on niin sattunut useamman kerran. Liian pimeää ilmeisesti, vaikka mäkin oon mennyt katulampun alle huitomaan.

Vierailija
2/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10v poika väittää että kaksi kertaa on bussi mennyt ohi pysähtymättä, vaikka on kuinka viittonut. Olen epäillyt, mutta nyt joku toinenkin kirjoitti HS:n yleisönosastossa. Voiko tätä tapahtua? Varmuudella ei ole ollut täynnä.

Käyttääkö heijastinta? Itselleni on käynyt niin, että bussikuski ei näe, vaikka kuinka huitoo. Sitten on pysäyttänyt pysäkin jälkeen, kun on katsonut, että oliko siinä kuitenkin joku. Eikä tarvitse olla edes säkkipimeä pysäkki. Auton sisältä ikkunan takaa vaan ei näe niin hyvin. Itsekin olen meinannut ajaa jalankulkijoiden päälle joskus vahingossa, kun eivät käytä heijastinta. Katuvalo ei riitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt busseja (Hki) yli 40 vuotta ja koskaan bussi ei ole ajanut ohi.

Onko tämä joku uusi juttu?

Vierailija
4/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeässä huitova lapsi ei näy kuljettajalle. Heijastin käteen ja heijastinliivi päälle.

Vierailija
5/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista ajaa bussia, jos ei näe? Täällä Helsingissä ainakaan pysäkit eivät ole pimeitä. Ihmetyttää sekin, että bussikuskilla lienee oletus, että pysäkkiä lähestyessään siellä joku kyytiin haluava saattaa olla.

Vierailija
6/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut pysähtymättä.

Bussit olleet tilausajossa, eikä tarkoituskaan ole pysähtyä ottamaan ketään kyytiin?

Vierailija
7/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käyttänyt busseja (Hki) yli 40 vuotta ja koskaan bussi ei ole ajanut ohi.

Onko tämä joku uusi juttu?

On, yleistynyt samassa tahdissa älypuhelimien kanssa.

Vierailija
8/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa lippuun tai hihaan kunnon heijastusnauha tai vilkkuva ledi.

Vierailija
9/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisesti tätä tapahtuu. Joskus syynä on täysi bussi joskus lapsi ei omista väitteistä huolimattaan ole ollut pysäkillä tai antanut tarpeeksi selvää merkkiä kuljettajalle, että hän haluaa kyytiin.

Jostain syystä vain tiettyjen perheiden lapset saavat tästä pahoittelut presidentiltä ja polkupyörän ja toiset vain kävelymatkan kotiin.

Vierailija
10/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimet takkiin. Ja ainakin HSL:n matkakortissa on toinen puoli heijastinta, opettakaa heiluttamaan sitä puolta kuskien päin.

Vierailija
11/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista ajaa bussia, jos ei näe? Täällä Helsingissä ainakaan pysäkit eivät ole pimeitä. Ihmetyttää sekin, että bussikuskilla lienee oletus, että pysäkkiä lähestyessään siellä joku kyytiin haluava saattaa olla.

Tässä yksi, jolla ei todellakaan ole mitään käsitystä asiasta.

Minä bussikuskina voisin verrata sitä tilanteeseen, että sammutan bussin linjakilpivalon. Katsotaan sitten näetkö minkä numeroinen bussi sieltä on tulossa. Ehkä 50m päässä pysäkistä pystyt hahmottamaan numeron.

Kehä ykkösellä ei oikein pysty himmailemaan 20-30km/h, ja tihruilemaan pysäkkejä, oisko siellä joku tulossa kyytiin. Onneksi yllättävän moni tuolla seudulla tajuaa käyttää heijastimia, tai vähintään sitä matkakorttikotelon heijastinta bussin pysäyttämiseen. Tai edes sitä jatkuvasti kädessä olevaa älypuhlimen näyttöä.

Jos teillä ei ole halua käyttää heisjastinta, tai varaa sellaista ostaa, seisokaa edes siellä pysäkkikatoksen valossa. Älkää tulko seisomaan siihen kanttarin reunaan mustaa maisemaa vasten, katuvalot eivät teistä todellakaan tee näkyviä.

Vierailija
12/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käynyt niin, että kun Kurvissa Sörnäsisssä pitää vaihtaa, niin bussit pysähtyvät hyvin kauan pysäkistä. Voi olla jonossa 3-4 bussia, ja bussi päästää matkustajat pois bussiata tosi kaukana åysäkistä ja sitten kurvaavat pois, eivätkä pytsähdy pysäkin kohdalla enää ollenkaan. 

Myös josksu moottoritien varren pysäkillä ei minuakaan ole otettu kyytiin, vaikka selvästi olen huitonut. Eivät ole ajaneet sinne oikeaa kaistaa pitkin pysäkille ollenkaan , vaan ajavat moottoritietä ohi. Minulla on heijastimia kiinni takissa kunnolla, mutta ei auta. 

Vierailija
13/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismia. Bussikuski on ollut varmaan erivärinen, kuin pysäkillä huitova lapsi. Ota yhteys Hesariin, niin tekevät tästä jutun.

Vierailija
14/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän lapset aina pysäkille. Kyllä joku ne siitä sitten ottaa kyytiin. Lapset pitävät kovaa ääntä bussissa ja sylkevät penkeille. Lisäksi monella lapsella on tapana nostaa kuraiset kengät penkille, jolloin seuraavan asiakkaan persaus on kurasta ruskea.

Vierailija
15/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käynyt niin, että kun Kurvissa Sörnäsisssä pitää vaihtaa, niin bussit pysähtyvät hyvin kauan pysäkistä. Voi olla jonossa 3-4 bussia, ja bussi päästää matkustajat pois bussiata tosi kaukana åysäkistä ja sitten kurvaavat pois, eivätkä pytsähdy pysäkin kohdalla enää ollenkaan. 

Myös josksu moottoritien varren pysäkillä ei minuakaan ole otettu kyytiin, vaikka selvästi olen huitonut. Eivät ole ajaneet sinne oikeaa kaistaa pitkin pysäkille ollenkaan , vaan ajavat moottoritietä ohi. Minulla on heijastimia kiinni takissa kunnolla, mutta ei auta. 

Mihin ihmeessä sun pitää Kurvissa vaihtaa? Siitä menee ehkä kaksi bussia Hakaniemeen ja loput Torille.

Pysähtyy kauas (?) pysäkistä? Mitä tarkoitat? Tuo on pitkä pysäkki, n. 3 telibussia yhtä aikaa, neljä pätkää. Ne ajaa jonossa siihen pysäkille. Jos sulla ei jalat toimi, riittää kun odotat puoli minuuttia, niin seuraava neljän bussin satsi saapuu pysäkkille, ja ehkä jonkun ovi osuu kohdallesi.

Vierailija
16/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maalla asuva sisko oli tosi yllättynyt siitä, että bussille täytyy nostaa kättä. Maalla on ilmeisesti tapana, että pysäkillä seisominen riittää.  

Vierailija
17/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko bussi ollut pysähtymättä teidän lapsille? = Onko bussi jättänyt pysähtymätta lastenne kohdalla?

Että mua harmittaa kielenpilaajat!

Vierailija
18/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heijastimet takkiin. Ja ainakin HSL:n matkakortissa on toinen puoli heijastinta, opettakaa heiluttamaan sitä puolta kuskien päin.

Siitä ei ole hyötyä jos bussikuski räplää omaa puhelintaan ajaessa.

Viime viikolla oman linjamme bussi ajoi pysäkin ohi pysähtymättä, vaikka heijastinkuorella annoin merkkiä.

Tätä tapahtuu liian usein. Kuskin huomio on monta kertaa näkynyt olevan omassa puhelimessa.

Vierailija
19/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun maalla asuva sisko oli tosi yllättynyt siitä, että bussille täytyy nostaa kättä. Maalla on ilmeisesti tapana, että pysäkillä seisominen riittää.  

Monella on sellainen kuvitelma. Kuten myös tuo ettei tarvitse näkyä muuten, kun on katuvalot. Sieltä bussista voi kyydissä ollessa seurata miten ihmiset näkyy pysäkeillä. Multa olisi jäänyt moni huomaamatta, kun seistään mustissa hämärää vasten, niin ei sieltä kyllä näy mihinkään. Ihmeeksi bussinkuljettajat pystyy näitäkin havaitsemaan.

Vierailija
20/47 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapset näyttävät bussille pysähtymismerkkiä viime tingassa niin, ettei kuljettajan ole enää mahdollista jarruttaa ajoissa ja turvallisesti pysäkille. Olen kyllä huomannut aikuisissakin samaa yleistyvissä määrin, näprätään sitä älylaitetta tai sitte uskotaan, että joku toinen pysäkillä olija kyllä näyttää pysähtymismerkkiä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi