Miesystävä ei tahdo muuttaa kanssani yhteen, koska hänen asumiskulunsa muka nousisivat yhteenmuutossa... mitä ihmettä?
En oikein ymmärrä miesystäväni logiikkaa ja perusteluita, miksei hän tahdo muuttaa yhteen kanssani. Olen löytänyt meille aivan täydellisen kämpän hyvältä alueelta joka on reilun tonnin kuussa. Hän asuu aika halvassa alle 500 euron vuokrayksiössään eikä suostu luopumaan siitä, koska hän joutuisi maksamaan enemmän asumisesta jos muuttaisimme kämppään, mistä olen haaveillut. En tajua miehen ajattelua yhtään, me rakastamme toisiamme ja vietämme muutenkin kaiken ajan yhdessä, joten ei ole mielestäni yhtään järkevää asua erillään. Vaikka minullakin tulisi asuinkustannukset nousemaan yhteenmuuton yhteydessä, haluaisin silti yhteenmuuttoa ihan vain, koska haluan olla kumppanini kanssa yhdessä. Olisin ihan hyvin valmis maksamaan asumisestani rakastamani ihmisen kanssa enemmän, vaikka tienaankin vähemmän kuin hän.
Olemme seurustelleet reilu puoli vuotta ja tämä mies on parasta mitä minulle on tapahtunut, mutta koska hän ei halua muuttaa yhteen en nyt tiedä yhtään mitä tehdä :(
Kommentit (37)
Avainsanat ovat: Minun mielestäni ja puoli vuotta. Niitä kannattaa hetki pohtia. Taloudellisia asioita vasta kolmantena.
Juuri noin. Naisen ihanan asunnon maksaa tyhmä mies. Etsi sellainen, nykyinen ei täytä tätä tärkeintä kriteeriä.
Toivon ettet ole tosissasi.
Jos olet, sääli miestä.
Reilun tonnin vuokra kuulostaa älyttömältä! Miksette samantien osta omaa?
En minäkään muuttaisi miehen kanssa uuteen asuntoon jos kuluni nousisivat, se ei kuitenkaan meinaa sitä että en haluaisi muuttaa yhteen?:D Nyt pikku prinsessan pitää vähän miettiä muitakin kuin itseään tässä:) Kertomasi mukaan se olisi _sinun_ unelma-asunto etkä ota huomioon miehesi mielipidettä.
Etsi kiva kämppä, jossa vuokra on 700-800€ ja ehdota sitä.
Voi olla, että poikaystävä haluaa kuitenkin vielä tuumailla ja katsella, kun on vasta noin lyhyt seurustelu takana. Jos näin, älä painosta vaan anna hänen edetä omassa tahdissaan.
Jos mies oikeasti haluaisi olla kanssasi, hän muuttaisi ihan varmasti tuohon asuntoon, vaikka vuokra olisikin hiukan enemmän. Unohda tämä mies ja siirry eteenpäin.
Itselläni on nyt vuokra n 1150€ kuussa + sähkö jne. Joten muuttaisin kyllä mielelläni jokun kanssa yhteen, kun oletettavasti siinä vuokrakulut laskisivat, vaikka tilaa tulisi lisää. Nyt siis kolmio, mutta jos muuttaisin jonkun kanssa yhteen niin silloin vähintään neliö :)
Viisas mies, kukaan järkevä mies ei muuta naisen kanssa saman katon alle. Siitä se helvetti alkaa.
puoli vuotta... en viitsi edes vastata
"Minä olen löytänyt". Sanoisin miehellesi, että jätä se.. mikä on JSSAP miehelle sanottuna? JSLAP? Kai tää on provo? Toivottavasti on. Yhdessähän ne asunnot etsitään sitten kun on päätetty yhteenmuutosta. Me ainakin olemme nyt juuri etsineen kiihkeästi myös kämppää muuton vuoksi ja laittellemme toinen toisellemme linkkejä, että tykkäätkö tästä. Jos toinen ei tykkää, se on sitten heti ohi. Kolmas, mitä käytiin katsomassa, miellytti molempia ja sen nyt otamme. Emmekä todellakaan maksa tonnia vuokra-asunnosta. Tuossa vaiheessa varsinkin, kun mies voipi lähteä kyllästyttyää ap:n tapaan tehdä päätöksiä kysymättä miehen mielipidettä ap iloisena yksin maksaa tonnin kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin. Naisen ihanan asunnon maksaa tyhmä mies. Etsi sellainen, nykyinen ei täytä tätä tärkeintä kriteeriä.
Ei kun minä voisin ihan hyvin maksaa asunnosta puolet, vaikka minä tienaankin vähemmän kuin mies. En vaatisi miestä maksamaan koko asuntoa, en missään nimessä. Minulle raha-asiat ovat täysin toisarvoinen seikka kun muutetaan yhteen. Se, että saa asua rakastamansa ihmisen kanssa yhdessä merkitsee paljon enemmän. ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun minä voisin ihan hyvin maksaa asunnosta puolet, vaikka minä tienaankin vähemmän kuin mies. En vaatisi miestä maksamaan koko asuntoa, en missään nimessä. Minulle raha-asiat ovat täysin toisarvoinen seikka kun muutetaan yhteen. Se, että saa asua rakastamansa ihmisen kanssa yhdessä merkitsee paljon enemmän. ap.
Jos sinulle tärkeintä on saada asua rakastamasi ihmisen kanssa, voit tehdä sen halvemmassakin asunnossa. Yhteenmuutto ja yhteinen koti ei ole vain sinun projektisi, vaan miehelläsi on täsmälleen saman verran sanavaltaa kuin sinullakin. Mies on kertonut, ettei halua muuttaa sinun unelma-asuntoosi, joten eikö asia ole selvä? Te ette muuta siihen asuntoon vaan etsitte yhdessä sellaisen, joka miellyttää teitä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Etsi kiva kämppä, jossa vuokra on 700-800€ ja ehdota sitä.
Voi olla, että poikaystävä haluaa kuitenkin vielä tuumailla ja katsella, kun on vasta noin lyhyt seurustelu takana. Jos näin, älä painosta vaan anna hänen edetä omassa tahdissaan.
Olen katsellutkin, mutta senhintaiset asunnot ovat joko jossain roskasakkilähiössä, missä en halua missään nimessä asua tai sitten liian kaukana. Lisäksi niihin on liikaa hakijoita. Ehdottamani asunnon saisimme vaikka heti jos vain mies haluaisi. Eikä kyse ole mistään tuollaisesta, että "kun on vasta noin lyhyt seurustelu takana", ei ollenkaan. ap.
Tämä ketju saa harvinaisen leiman: ei havaittavissa miesvihaa.
Jatkakaa mammat.
Jos ette saa alle tonnilla asuntoa muualta kuin "roskasakkilähiöstä" ja miehen asunto maksaa nyt alle 500 e, jää kaksi vaihtoehtoa. Mies on löytänyt todellisen helmen asunnoksi, ei sitä kannata riskeerata kokeiluluonteisella yhteen muutolla. Tai mies asuu nytkin roskasakkilähiössä ja katsoo sen sopivaksi tulotasolleen. Itseään köyhemmän kumppanin kanssa ei kannata ainakaan muuttaa ns. paremmalle alueelle, mieluummin melkeinpä vähän huonommalle.
Miten kalliin lukaalin oikein olet hommaamassa jos puolet vuokrasta on 500 euroa tai yli? Erottajalleko olet muuttamassa?
porvoo kirjoitti:
puoli vuotta... en viitsi edes vastata
Aiheesta vähän sivuten, en nyt oikein ymmärrä, että miten teidän mielestänne puolen vuoden seurustelun jälkeen on liian aikaista muuttaa yhteen? Ei tässä enää mitään teinejä olla (olemme yli 30-vuotiaita kumpikin, työelämässä oltu pitkään, valmistuttu, suhteita takana jne), ja molemmilla on kyllä halu vakiintua jo, joten miksi pitäisi tuhlata aikaa erillään asuen, kun muutenkin on vietetty lähes kaikki aika yhdessä? Edellisessä suhteessani muutin kahden kuukauden tuntemisen jälkeen yhteen ja suhdetta kesti kahdeksan vuotta, eikä aikainen yhteenmuutto todellakaan pilannut sitä. Ei ole mielestäni mitään järkeä pitkittää yhteenmuuttamista vuosia ja erota heti, parempi on muuttaa nopeasti yhteen ja jos ero tuleekin heti, ei ole ainakaan tuhlannut liikaa aikaansa väärään ihmiseen. ap,
Tiedätpä nyt rahallisen arvosi miehen mielestä. Mietipä sitä.
No etsi kämppä, jossa molempien asumiskulut pysyy samana tai jopa laskee.