Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turmeleeko rock-musiikki nuorison?

Vierailija
13.12.2016 |

Perusteluja puolesta ja vastaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta rap.

Vierailija
2/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turmellu 50-luvulta lähtien sukupolven toisensa jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turmele. Onhan sitä ollut jo 60 vuotta.

Vierailija
4/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut rock-musiikki ainakin pelasti...urheilulta. Olin pienenä innokas urheilija kunnes keksin rock-musiikin.

Rap ja hiphop piirit pelottavat enemmän.

Vierailija
5/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut se ainakin pelasti -vähän niinkuin Jeesus jotkut muut. :-D Sen ansiosta jaksoin paskat kotiolot nuorena ja biisien sanoituksista sain voimaa ja sellaista uskoa itseeni lähteä pois kotoa ulkomaille heti kun mahdollista. Rockmusiikin ansiosta ja erään suosikkibändini laulajan huumesekoilujen takia vahvistui myös käsitykseni siitä, ettei kannata sotkea elämäänsä sellaisilla asioilla.

Vierailija
6/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut rock-musiikki ainakin pelasti...urheilulta. Olin pienenä innokas urheilija kunnes keksin rock-musiikin.

Luetaanko me toistemme ajatuksia, kun melkein samalla minuutilla aloitetaan melkein samalla lauseella? :-) /5

Vierailija
7/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen kans että rock-musiikki on nuorison toivo.

Vierailija
8/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetaanko me toistemme ajatuksia, kun melkein samalla minuutilla aloitetaan melkein samalla lauseella? :-) /5

Huomasin saman!! Ja juuri samoin olen kokenut. Rock sai (saa) ajatukset muualle.

Vierailija
9/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin nuorena (ja edelleen) rockia ja olin aina kiltisti kotona tai parhaalla kaverilla, enkä käynyt kaupungilla ikinä ryypiskelemässä. Tiedä niin siitä turmelevasta vaikutuksesta ainakaan omalla kohdalla? Tai no joo, jos suvulta kysytään, niin ehkä se sit tosiaan turmeli mut: musta tuli absolutisti ja käyn keikoilla vain musiikin takia. Muut meidän suvussa kuunteli iskelmää, kävi tansseissa ja ryypiskeli/ryypiskelee urakalla...

Vierailija
10/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvitti jo 80-luvulla suuresti, kun suomalaiset kiihkouskovaiset saarnasivat rock-musiikka vastaan, soittivat levyjä väärin päin samaan aikaan kun Yhdysvalloissa oli paljon rock-henkistä gospelia soittavia bändejä.

Vierailija
11/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta rap.

Stöö ei pilannu nuorisoo, nuorison pilas internetti.

Vierailija
12/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisohan on ollut pilalla siitä lähtien kun nuoriso keksittiin.

Vierailija
13/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta vanhukset kyllä turmeli.

Vierailija
14/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen turmelee huono kohtelu. Ellei omat vanhemmat pysty olemaan läheisiä ja turvallisia, ei ihminen voi tuntea itseään ja oloaan, muita ihmisiä ja elämää turvalliseksi ja luotettavaksi, ja kipuilee asian kanssa koko elämänsä ajan. MYös vertaissuhteissa tulee ongelmia, kun kotoa ei ole saanut perustaa tasapainoiselle vuorovaikutukselle ja yhdessä toimimiselle. Aikuisten ongelmat; vuorovaikutustaitojen puutteet, puutteet turvallisena vanhempana olemisessa, päihde- ja mielenterveysongelmat koituvat niin lasten kuin nuorten turmioksi. Monelle musiikki ja muut taiteet tuovat keinon purkaa omaa oloaan ja ymmärtää itseään ja maailmaa paremmin, rock pikemminkin auttaa kuin turmelee. 

Vierailija
15/15 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti syllistävä ja ankara uskonnollisuus turmenee mieliä ja mielenterveyttä pahemmin kuin rock, jolla ei vastaavia vaikutuksia ole todettu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi