Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko omiin häihin pakko osallistua?

Vierailija
13.12.2016 |

Vihkimiseen lienee pakko osallistua, mutta muuten ei ole pakko. Eihän?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en tiedä onko edes vihkimiseen pakko osallistua itse. Luulen että sinne voi myös valtakirjalla lähettää edustajan. Jos muistaa vaan valtakirjaan tarkkaan yksilöidä että valtuutetulla on oikeus vastata kyllä siihen papin kysymykseen ja että se on juridisesti sitova päätös. 

Hyödyllistä on tosin varoittaa tulevaa vaimoa asiasta ennakkoon asiasta ettei tule yllätyksenä että menet naimisiin edustajan välityksellä valtakirjalla. Muutenhan se morsio saattaa h-hetkellä sanoa että en tahdo ;) .

Vierailija
22/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ois?

Mene naimisiin etänä, esim. skypen välityksellä.

Tämä on aika suosittua varsinkin Suomi24:n saitilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en tiedä onko edes vihkimiseen pakko osallistua itse. Luulen että sinne voi myös valtakirjalla lähettää edustajan. Jos muistaa vaan valtakirjaan tarkkaan yksilöidä että valtuutetulla on oikeus vastata kyllä siihen papin kysymykseen ja että se on juridisesti sitova päätös. 

Mielenkiintoista. Valtakirjan kirjoittamisessa menee ehkä enemmän aikaa kuin maistraatissa käymisessä ruokatunnilla, mutta varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
24/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto VMP:n tyypeille, ne hoitaa homman (kunhan hinnasta sovitaan).

Vierailija
25/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Valtakirjan kirjoittamisessa menee ehkä enemmän aikaa kuin maistraatissa käymisessä ruokatunnilla, mutta varteenotettava vaihtoehto.

Niin no, totta. Mutta ap siis ilmeisesti haluaa mennä naimisiin siis noin periaatteessa mutta ei halua osallistua häihin (jonkun mielestä se vihkitilaisuus on häät). 

Vierailija
26/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että ap lähettää hääyöksi varamiehen valtakirjalla myös.

Vierailija
27/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletuksena näyttää olevan, että ap on mies. Miksi? Ei kaikki naisetkaan häähössötyksestä tykkää!

Vierailija
28/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletuksena näyttää olevan, että ap on mies. Miksi? Ei kaikki naisetkaan häähössötyksestä tykkää!

Harvassa taitavat olla ne parit, joissa mies hössöttää häitä ja nainen suunnittelee luistamista...

Vierailija
29/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siis mahdollista, että hääpari antaa anopeille valtakirjat, ja pappi tai henkikirjoittaja vihkii anoppien välityksellä parin, joka on jo häämatkalla? Hääjuhlassa hääpari nähtäisiin pikaisesti Skypen välityksellä ennen kuin karkaavat Pattayan karaokeiltaan.

Vierailija
30/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kuin kuolla. 

Jos kuitenkin jättää menemättä omaan hääjuhlaansa, on kyseessä aika uskomaton haistatus sekä puolisolle että vieraille. Tempun jälkeen sulla tuskin enää puolisoa ja ystäviä olisi.

Jos kumppanin hääsuunnitelmat eivät miellytä, pitää kasvaa aikuiseksi ja opetella ilmaisemaan oma mielipiteensä ja vetämään omat rajat. Suunnittelette yhdessä sellaisen hääjuhlan, oli se sitten suuri tai pieni, jonne molemmat haluavat osallistua ja jossa vieraatkin tuntevat itsenä tervetulleiksi.

Jos ette kykene kompromisseihin, erotkaa. Tai älkää ainakaan järjestäkö hääjuhlia.

Vierailija
31/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihkimiseen lienee pakko osallistua, mutta muuten ei ole pakko. Eihän?

No ei, jos siellä on jotain pentuja rääkymässä ja mummoja vaappumassa. Kaverihäät on eri juttu.

Vierailija
32/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvassa taitavat olla ne parit, joissa mies hössöttää häitä ja nainen suunnittelee luistamista...

Joo, mutta sellaisista häistä olen kyllä kuullut, joista anoppi (tai anopit) hössötivät niin, että naimisiin menijöistä molemmat olisivat mieluiten jättäneet omat häänsä väliin.

Vierailija
33/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä nimenomaan mies haluaa isot ja näyttävät häät, minä olisin ollut ihan tyytyväinen vihkimiseen kahden kesken ja ravintolaillalliseen lähiystävien kanssa. Tämä lähinnä siksi, että en tykkää olla huomion keskipisteenä ja kauheita ulkonäköpaineita, lisäksi häihin menee helposti aivan älytön summa rahaa, jolle keksisin monta mieluisampaa kohdetta.

Nyt kuitenkin mies (joka häät myös suurimmaksi osaksi maksaa) saa keski-isot häät hienossa paikassa, minä saan onnellisen miehen ja me molemmat saamme avioliiton ja toivottavasti mukavan hääpäivän. Minä kyllä olen jo miettinyt, mihin aikaan on soveliasta poistua hääjuhlista nukkumaan 😁

Vierailija
34/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole kuin kuolla. 

Jos kuitenkin jättää menemättä omaan hääjuhlaansa, on kyseessä aika uskomaton haistatus sekä puolisolle että vieraille. Tempun jälkeen sulla tuskin enää puolisoa ja ystäviä olisi.

Jos kumppanin hääsuunnitelmat eivät miellytä, pitää kasvaa aikuiseksi ja opetella ilmaisemaan oma mielipiteensä ja vetämään omat rajat. Suunnittelette yhdessä sellaisen hääjuhlan, oli se sitten suuri tai pieni, jonne molemmat haluavat osallistua ja jossa vieraatkin tuntevat itsenä tervetulleiksi.

Jos ette kykene kompromisseihin, erotkaa. Tai älkää ainakaan järjestäkö hääjuhlia.

Miksi täytyy erota, jos ei ole ihan kaikessa samaa mieltä? Onhan sekin kompromissi, että toinen saa häät ja toinen ei tule.

Hirveän helposti olet jättämässä ystäviäsi.

Vierailija
35/35 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä nimenomaan mies haluaa isot ja näyttävät häät, minä olisin ollut ihan tyytyväinen vihkimiseen kahden kesken ja ravintolaillalliseen lähiystävien kanssa. Tämä lähinnä siksi, että en tykkää olla huomion keskipisteenä ja kauheita ulkonäköpaineita, lisäksi häihin menee helposti aivan älytön summa rahaa, jolle keksisin monta mieluisampaa kohdetta.

Nyt kuitenkin mies (joka häät myös suurimmaksi osaksi maksaa) saa keski-isot häät hienossa paikassa, minä saan onnellisen miehen ja me molemmat saamme avioliiton ja toivottavasti mukavan hääpäivän. Minä kyllä olen jo miettinyt, mihin aikaan on soveliasta poistua hääjuhlista nukkumaan 😁

Lähdetkö heti kakun jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä