Uusi HSL:n matkakortinlukija
Voiko tuon kanssa peeloilla? Esimerkiksi valitsee 5 matkaa lähiseutu kolmosta, painaa ok ja odottaa kun joku pahaa aavistamaton laittaa korttinsa lukualueelle. Siinä meni useampi kymppi :D vai onko jotenkin estetty?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä aika arvokasta tietoa hsl :lle.
Jos tuo onnistuu, teinit käyttää varmasti.
Enpä ois tullut ajatelleeksi.Vinkkasin jo asiasta (ja tästä ketjusta) HSL:lle. Pidetään tätä ylhäällä, niin muutkin huomaa ja katsovat ehkä tarkemmin mitä kortinlukija näyttää.
Voitko laittaa ketjuun, jos HSL vastaa tähän jotain. Kiinnostaisi kovasti
En jättänyt yhteystotietojani, koska en tarvitse mitään henk.koht. vastausta. Kunhan tietävät nyt tämänkin mahdollisuuden, mitä jonnet saattavat saada päähänsä. Tekevät asialle mitä tekevät.
Mua ihmeyttää ihmisten sisälukutaito. Tai sen puute. Tässäkin ketjussa monet ovat ihan kiukkuisia siitä, että ap on suunnittelemassa ihmisten jekutusta. En ole ap, mutta ymmärsin kyllä niin, että hän ihan silkasta mielenkiinnosta pohtii, voisiko tällainen tilanne olla teoriassa mahdollinen. Eikö tämäkin keskustelupalsta ole myös sitä varten, että voi pohtia yhdessä jotain triviaalin kuuloista juttua? Mun kaveripiirissä olemme netin, googlen ja älypuhelinten tulon jälkeen oikein pyrkineet aktiivisesti ylläpitämään sellaista "ei googleteta tätä vielä vaan pohditaan ensin yhdessä"-tyyppistä asennetta. Myös triviaalien, hassujen pikku juttujen kohdalla. Tosikot saavat vapaasti pahoittaa mielensä, jos eivät kestä sitä että jotkut tykkäävät miettiä outoja pieniä detaljeja.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmeyttää ihmisten sisälukutaito. Tai sen puute. Tässäkin ketjussa monet ovat ihan kiukkuisia siitä, että ap on suunnittelemassa ihmisten jekutusta. En ole ap, mutta ymmärsin kyllä niin, että hän ihan silkasta mielenkiinnosta pohtii, voisiko tällainen tilanne olla teoriassa mahdollinen. Eikö tämäkin keskustelupalsta ole myös sitä varten, että voi pohtia yhdessä jotain triviaalin kuuloista juttua? Mun kaveripiirissä olemme netin, googlen ja älypuhelinten tulon jälkeen oikein pyrkineet aktiivisesti ylläpitämään sellaista "ei googleteta tätä vielä vaan pohditaan ensin yhdessä"-tyyppistä asennetta. Myös triviaalien, hassujen pikku juttujen kohdalla. Tosikot saavat vapaasti pahoittaa mielensä, jos eivät kestä sitä että jotkut tykkäävät miettiä outoja pieniä detaljeja.
Hyvin bongattu! Jep en oikeasti ole tekemässä kiusaa, mua vaan yleisesti kiinnostaa teknisissä ratkaisuissa niiden puutteet ja tulee hyvä fiilis, jos sattuu keksimään jotain sellasta, joka ei ole muilla tullut mieleen. En siis ole mikään alaikäinen jonne vaan 30v DI. Hieman provosoiva tyyli herättää enemmän keskustelua ja erityisesti toivoin sillä saavani kommentteja, joissa teoriani osoitetaan vääräksi.
- ap (kuten moni muukin viesti tässä keskustelussa)
^ Minä ja mieheni mietittiin samaista asiaa jokunen viikko sitten. Ei olla jekuttamassa ketään, ollaan 60v 😊
Vierailija kirjoitti:
^ Minä ja mieheni mietittiin samaista asiaa jokunen viikko sitten. Ei olla jekuttamassa ketään, ollaan 60v 😊
Mahtavaa että joku muukin on miettinyt tätä :D
Eiköhän tuollaisesta jää lopulta kiinni. Aika monessa paikassa on joko kamerat tai järjestyksenvalvojia. Kaikille tuon tason kepposille on kyllä ehditty keksiä rikosnimikkeet. Muistakaa, että alaikäiselläkin on korvausvelvollisuus, vaikka ei joutuisikaan lusimaan.