Ärsyttää tuon Kirkkosiskon "ammatilliset", ympäripyöreät ja täysin vailla sisältöä olevat lässytykset
Voisi minun puolestani häipyä täältä kahvittelemaan seurakunnan muorien kanssa.
Kommentit (32)
KirkkoSisko kirjoitti:
Kiitos palautteesta.
Mitä toivoisit vastauksiltani tai yleensäkin palstan vastauksilta. Millainen on sinusta sisällökäs ja ytimekäs vastaus?
Miksi jumalasi antaa tällaista tapahtua? Jos on niin kaikkivaltias kuin te uskovat esitätte, miksi ei säästä pieniä ja viattomia, ja rankaise isoja ja pahoja?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201612132200039912_ul.shtml
Vierailija kirjoitti:
KirkkoSisko kirjoitti:
Kiitos palautteesta.
Mitä toivoisit vastauksiltani tai yleensäkin palstan vastauksilta. Millainen on sinusta sisällökäs ja ytimekäs vastaus?Elämänmakuinen, aito, omiin tuntemuksiin perustuva. Usein toki myös tutkimusfaktoihin ja ihan tieteelliseen tietoon.
Vastauksesi ovat kuin jostain sosiaalialan oppikirjasta, luku "Empatia 6".
Hyviä luonnehdintoja kaikki nuo esille ottamasi hyvän vastauksen tuntomerkit, joihin tulee pyrkiä. Itse ajattelen lisäksi, että aito ja elämänmakuinen voi olla, vaikka tekeekin työtä ammattinsa puolesta. Myös työkokemus on 'omaa' ja sitä ei voi irrottaa yleisestä elämänkokemuksesta. Ajattelen niinkin, että hyviä kohtaamisia ja juttuja voi toteuttaa työssäni niin diakoniavastaanotoilla, kotikäynneillä, tapahtumissa kuin myös verkon välityksellä, verkkokeskusteluissa ja muualla somessa. Ihmiset on pohjimmiltaan samoja, eri foorumeilla vain.
KirkkoSisko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KirkkoSisko kirjoitti:
Kiitos palautteesta.
Mitä toivoisit vastauksiltani tai yleensäkin palstan vastauksilta. Millainen on sinusta sisällökäs ja ytimekäs vastaus?Elämänmakuinen, aito, omiin tuntemuksiin perustuva. Usein toki myös tutkimusfaktoihin ja ihan tieteelliseen tietoon.
Hyviä luonnehdintoja kaikki nuo esille ottamasi hyvän vastauksen tuntomerkit, joihin tulee pyrkiä. Itse ajattelen lisäksi, että aito ja elämänmakuinen voi olla, vaikka tekeekin työtä ammattinsa puolesta. Myös työkokemus on 'omaa' ja sitä ei voi irrottaa yleisestä elämänkokemuksesta. Ajattelen niinkin, että hyviä kohtaamisia ja juttuja voi toteuttaa työssäni niin diakoniavastaanotoilla, kotikäynneillä, tapahtumissa kuin myös verkon välityksellä, verkkokeskusteluissa ja muualla somessa. Ihmiset on pohjimmiltaan samoja, eri foorumeilla vain.
Siitä vaan sitten. Toteuta edes yksi hyvä kohtaaminen. Toistaiseksi ei ole juuri näkynyt.
oon ittekn huomannu kirkon työntekijöiden joskus keskustelupalstoilla antavan jotain kommentteja. Olen itse uskovainen ja aika lässytystä ne on. Siihen sitä on menty, kun joka suuntaan kummarretaan, eikä syntiä saa sanoa synniksi, tai voi saada jopa syytteet! Ja varmasti moni on jo saanit kun on sanonut totuuden! Lopputulos on täysin hampaatonta vesitettyä lässytystä millä ei tee kukaan mitään. niin kuin Jeesus sanoi: koska sinä et ole kylmä etkä kuuma, vaan penseä, oksennan minä sinut suustani pois.
Ja, jos suola menettää makunsa, se ei kelpaa enää mihinkään. Pois se heitetään. Pitäkää siis suola itsessänne.
Tästä henkilöstä en tosin teidä mitään.
Ei kai kukaan aikuinen ihminen yksinkertaisesti voi uskoa niihin satuolentoihin? Jo se vie kaiken pohjan vastauksilta, sama kuin kuuntelisi jotain 5-vuotiasta lasta selittämässä jotain tonttujen joulupuuhia.
KirkkoSisko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KirkkoSisko kirjoitti:
Kiitos palautteesta.
Tämäkin kuin jonkin robotin sanelukoneelta. 431
Kasvokkain voit olla hyväkin tyyppi, en halua pahaa sanoa. Mutta tässä ja nyt et välttämättä ole parhaimmillasi.
Jotenkin tympeää, kun eräs edesmennyt tunnettu bloggaaja käytti tuota nikkiä joskus jollain palstalla ja chateissa.
Vierailija kirjoitti:
KirkkoSisko kirjoitti:
Kiitos palautteesta.
Mitä toivoisit vastauksiltani tai yleensäkin palstan vastauksilta. Millainen on sinusta sisällökäs ja ytimekäs vastaus?Miksi jumalasi antaa tällaista tapahtua? Jos on niin kaikkivaltias kuin te uskovat esitätte, miksi ei säästä pieniä ja viattomia, ja rankaise isoja ja pahoja?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201612132200039912_ul.shtml
Siksi, että ihminen on se paha. Jumala on rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tympeää, kun eräs edesmennyt tunnettu bloggaaja käytti tuota nikkiä joskus jollain palstalla ja chateissa.
Hänellä oli siis ihan tutkintokin.
Kai tuo sisko on joku sketsihahmo? Onhan?
En varsinaisesti kannata poistumista, mutta olen monen vastaajan kanssa samaa mieltä aidon sisällön puutteesta.
Kuin oppikirjasta ladeltaisiin joitain ihmissuhdeneuvoja ilman mitään omakohtaista kokemusta. Sanat on valittu miellyttämään kaikkia.
Mutta minun puolestani saat Kirkkosisko täällä kommentoida. Ei vain auta ketään tosi ongelmissa.