Siis ymmärsinkö nyt aivan oikein? (luomen poiston hinta yksityisellä)
https://www.terveystalo.com/fi/Palvelut/Kirurgia/#Kirurgia-hinnasto
Maksaako tämän perusteella siis luomen poisto vähintään 400 euroa, kun oletettavasti siihen pitää laittaa tikki tai max. kaksi? Googlaamalla löysi sellaista, että luomien poisto olisi maksanut jotain 150-200 euron välillä...
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksityisellä? Tk:ssa maksaa pari kymppiä
Luomi on oireileva ja haluaisin siitä eroon pian. Mutta jos oikeasti 400 euroa maksaa niin siinä tapauksessa on kyllä mentävä terveyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Tk:ssa ei juurikaan luomia poisteta, ellei luomi oikeasti näytä melanoomalta.
Olen ollut Terveystalolla luomenpoistossa. Sen poisti yleislääkäri. Luomenpoisto maksoi jotain parinsadan hujakoilla. Lisämaksua tulee, jos luomi lähetetään patologille tutkittavaksi.
Diacorissa muistaakseni 100 e tai alle, yksi luomi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Terveystalolla luomenpoistossa. Sen poisti yleislääkäri. Luomenpoisto maksoi jotain parinsadan hujakoilla. Lisämaksua tulee, jos luomi lähetetään patologille tutkittavaksi.
Okei, no mulle kyllä yleislääkärikin passaa vallan mainiosti, kun tuo ei ole mitenkään näkyvällä paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meidän tk ei enää tee luomenpoistoja kuin niissä tapauksissa, että luomi on todettu pahanlaatuiseksi. Ei siis esteettisistä syistä tai edes siitä syystä, että luomi on ikävässä paikassa ja hankaa.
Kannattaa kysyä ja vertailla eri yksityisten lääkäriasemien hintoja. Mä olin halvimmalla mahdollisella, siellä sai kolme samaan hintaan, maksoi noin 220€. Useimmat paikat mitä katsoin maksoi vähintään noin 300€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meidän tk ei enää tee luomenpoistoja kuin niissä tapauksissa, että luomi on todettu pahanlaatuiseksi. Ei siis esteettisistä syistä tai edes siitä syystä, että luomi on ikävässä paikassa ja hankaa.
Kannattaa kysyä ja vertailla eri yksityisten lääkäriasemien hintoja. Mä olin halvimmalla mahdollisella, siellä sai kolme samaan hintaan, maksoi noin 220€. Useimmat paikat mitä katsoin maksoi vähintään noin 300€.
Luomi voidaan todeta varmasti pahanlaatuiseksi vasta poistamisen jälkeen. Haittaa aiheuttava luomi kyllä poistetaan TKssakin.
Olin Mehiläisessä, siis ihan vaan vastaaotolle tilasin toimeenpideajan, maksoi silloin jotain 100 plus rapiat euroa (tästä on parisen vuotta) ja jälki oli loistavaa, siis mitään arpea ei jäänyt kun kokenus ihotautilääkäri leikkasi.
Veikkaisin että nyt voi maksaa n. 200 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yritä kettuilla, vaan mielenkiinnosta: miten luomen voi todeta pahalaatuiseksi ennen kuin sitä poistaa? Olen ymmärtänyt, että pahanlaatuisuus varmistuu patologin ottamista näytteistä. Tämä nimittäin ratkaisisi minun ongelmani, jos olisi mahdollista: voisin käydä yksityisellä nyt pian selvittämässä luomen laadun ja mikäli se on pahalaatuinen, poistattaa sen julkisella. Tulisi merkittävästi halvemmaksi.
Siis...Tuolla sun linkkaamalla sivullahan lukee siinä hintaluettelossa, että luomen poisto alkaen 199e. Mistä vetäisit tuon 400e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomi voidaan todeta varmasti pahanlaatuiseksi vasta poistamisen jälkeen. Haittaa aiheuttava luomi kyllä poistetaan TKssakin.
Tämä varmaan vaihtelee alueittain? Itse soitin omalle terveysasemalleni (Kallio Helsingissä) ja sieltä ihan selkeästi sanottiin, että eivät poista edes häiritseviä luomia, vain sellaiset, jotka on todettu pahanlaatuisiksi. Sitä en valitettavasti tajunnut kysyä, miten ne todetaan pahanlaatuisiksi, jos se ei ilman leikkausta selviä :)
Mä kävin Mehiläisessä yleislääkärillä ja multa poistettiin kolme luomea - kaksi jalkateristä ja yksi nilkasta. Kela-korvausten jälkeen maksettavaa jäi jotain 150€. Olin ihmeissäni, miten halpaa oli. Toki tuota toimenpidettä ennen piti käydä lääkärin vastaanotolla, joka sekin maksoi.
Kasvoista olen poistattanut plastiikkakirurgilla ja se oli kalliimpaa lystiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yritä kettuilla, vaan mielenkiinnosta: miten luomen voi todeta pahalaatuiseksi ennen kuin sitä poistaa? Olen ymmärtänyt, että pahanlaatuisuus varmistuu patologin ottamista näytteistä. Tämä nimittäin ratkaisisi minun ongelmani, jos olisi mahdollista: voisin käydä yksityisellä nyt pian selvittämässä luomen laadun ja mikäli se on pahalaatuinen, poistattaa sen julkisella. Tulisi merkittävästi halvemmaksi.
Kuten sanoin, en tosiaan tiedä ja olin niin hämmentynyt, etten tajunnut edes kysyä :) Uskoin vain mitä sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis...Tuolla sun linkkaamalla sivullahan lukee siinä hintaluettelossa, että luomen poisto alkaen 199e. Mistä vetäisit tuon 400e?
Haavan ompelu 201 € -kohdasta? Mä kyllä käsitin tuon aivan eri toimenpiteeksi, enkä tuohon luomenpoistoon liittyväksi lainkaan.
Eipä ne enää terveyskeskuksessa luomia poistele. Lääkäri katsoo ja jos silmämääräisesti toteaa että ei ole mitään vaarallista niin ei poisteta vaikka kuinka olisi hankala.
Kävin juuri luomenpoistossa Terveystalolla viikonloppula (la). Hinta oli n. 250€ ja sisälsi patologin tutkimuksen. Luomi ei ollut mikään pieni, tikkejä tuli 5 ja poistettiin 1cm marginaalilla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne enää terveyskeskuksessa luomia poistele. Lääkäri katsoo ja jos silmämääräisesti toteaa että ei ole mitään vaarallista niin ei poisteta vaikka kuinka olisi hankala.
Luomet poistetaan mikäli näyttää pahalta, oireilee (kutisee, vuotaa, punoittaa ympäristöstä), sijaitsee kasvojen alueella häiritsevästi tai esimerkiksi rintaliivien/ alusvaatteiden hankauskohdassa. Syyksi riittää monesti jo pelkästään se että luomi huolestuttaa potilasta.
Ongelma on vain siinä että terveyskeskuksessa luomenpoistoon voi joutua odottamaan aikaa + 1kk ja huolen kanssa tuo aika on tuhottoman pitkä - lisäksi kun siihen päälle joutuu odottamaan 2-3 viikkoa patologin lausuntoa. Näitä aikoja kun ei kiireellisenä tahdo saada.
Okei joo en koskaa pääse mun rumista luomista ellei tapahdu jotai suurinta ihmettä.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavan ompelu 201 € -kohdasta? Mä kyllä käsitin tuon aivan eri toimenpiteeksi, enkä tuohon luomenpoistoon liittyväksi lainkaan.
😁 tosiaan!Kyllä luomen poiston toimenpidehintaan sisältyy myös alueen puhdistus, puudutusta ja haavan kiinni ompelu! Toimistomaksut sitten saattaa tulla siihen päälle.