Kirjoja ja elokuvia Lähi-idästä
Osaatteko vinkata joitain hyviä leffoja ja varsinkin kirjoja joidenka tapahtumapaikkana olisi Lähi-itä (käy myös Pohjois-Afrikka). Mieluusti lukisin jotain vähän kevyempää Shamim Sarifin tyyliin, mutta myös vakavemmat käy hyvin. Tuhat loistavaa aurinkoa sekä muut Hosseinin teokset luettu.
Kommentit (18)
Tykkäsin itse Jean P. Sassonin Prinsessasta.
Kirja Janitsaaripuu, sijoittuu Istanbuliin jos se on tarpeeksi Lähi-Itää.
Vierailija kirjoitti:
Hosseinin teokset eivät sijoitu Lähi-Itään vaan Aasiaan. Jos se alue kiinnostaa suosittelen kirjaa Minä Olen Malala.
Eikö Afganistan kuitenkin katsota kuuluvan Lähi-itään ja Leijapoika sijoittuu Afganistaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hosseinin teokset eivät sijoitu Lähi-Itään vaan Aasiaan. Jos se alue kiinnostaa suosittelen kirjaa Minä Olen Malala.
Eikö Afganistan kuitenkin katsota kuuluvan Lähi-itään ja Leijapoika sijoittuu Afganistaniin.
Afganistan kuuluu Etelä-Aasiaan, niinkuin Pakistan.
Vierailija kirjoitti:
Afganistan kyllä lasketaan kuuluvaksi nimenomaan Lähi-Itään. Ja kirjoista ainakin Tuhat loistavaa aurinkoa ja Leijapoika sijoittuvat Afganistaniin.
Minäkin pidin Sassonin kirjoista Prinsessa ja Prinsessan tyttäret.
Nuo Sassonin kirjat vain ovat aika kiistanalaisia luotettavuudeltaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afganistan kuuluu Etelä-Aasiaan, niinkuin Pakistan.
Okei, Wikipediassa oli sitten väärin. Kiitos oikaisusta.
Christian Jacq, jos muinainen Egypti kiinnostaa
Saatanalliset säkeet, armenialaisten kansanmurha...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afganistan ei kuulu Lähi-itään. Lähi-idälle ei ole mitään yhtä määrittelyä, mutta Afganistan ei siihen kuulu missään tapauksessa. Suppeimmillaan Lähi-Idän katsotaan käsittävän Arabian niemimaan lisäksi Jordanian, Israelin ja Libanonin. Laajimmillaan Lähi-itään katsotaan kuuluvaksi myös Pohjois-Afrikan maat, Syyria, Irak ja Iran.
Esim. Jaakko Hämeen-Anttila ei laske Irakia Lähi-itään kuuluvaksi. Miten sitten Afganistan voisi kuulua?
Nader ja Simin: Ero, iranilainen draamaelokuva
Khalil Gibran: Profeetta. Libanonilaisrunoilijan runoesseistä koostuva teos.