Vinkkejä uusperhe-elämään
Olen aloittelemassa uusperhe-elämää, mutta muutama asia mietityttää kovastikin. Miten teillä muilla on sovittu toimittavan esim. lasten vaatteiden ja lahjojen suhteen. Ostetaanko kaikille lapsille suht samaa hintaluokkaa ja suht saman verran eli pidetäänkö lapsia tasapuolisina? Jos ei, niin miten perustelette omille lapsillenne, että he eivät saa samanlaisia/arvoisia vaatteita/lahjoja kuin samassa perheessä asuvat puolison lapset. Entä kun meillä ollut erillään asuttaessa vähän ongelmaa, että mies kyllä toteaa molempien voivan komentaa molempien lapsia, mutta sitten hän ei "näe" omansa tekevän mitään, joten ei voi tätä komentaakaan.
Mies myös kova hauskuuttamaan lapsiaan isiviikoillaan (miehellä siis lapset joka toinen viikko). Hänellä siis rahaa siihen ja käytännössä hänen luonaan lapsia lennätetään joka ilta jonnekin hauskuutukseen, ravintolaan syömään jne. Olen lukenut, että uusperheessä perheen elämän pitäisi olla samanlaista, vaikka eri lapset olisivatkin kodissa eri aikoina. Miten lapseni ottaisivat tuon, että joka toinen viikko on yhtä hauskuutusta miehen lasten ollessa paikalla ja joka toinen viikko mieskin tekee vain töitä iltamyöhään?
Kommentit (3)
No minä en ole kyllä koskaan aiemmin kysynyt mitään uusperhe-elämään liittyvää. Ehkäpä sotket johonkin toiseen, kun uusperheet koskettavat jo sen verran montaa.
Sä oot viimeaikoina tehnyt jo aika monta aloitusta tästä.