Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nykypäivänä normaalia, että jätetään viesteihin vastaamatta?

Vierailija
11.12.2016 |

Olen huomanut että ystäväni/kaverini jättävät vastaamatta viesteihin ja saattaa mennä parikin päivää, kunnes vasta vastaavat. Minua ärsyttää tämä suuresti, sillä kuitenkin olen huomannut, että käyvät tiheästi esimerkiksi whatsappissa ja siltikään eivät vaivaudu vastaamaan mitään. Sama juttu facebookissa. Onko oikeasti niin vaikea vastata? Mietin välillä että tekisi mieli vaan haistattaa paskat kaikille, sillä tuntuu ettei tuollaiset ihmiset arvosta ystävyyttämme pätkän vertaa, kun ei jakseta edes viesteihin vastata. Kiukuttaa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Todella raivostuttavaa!

Vierailija
2/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemusta tuollaisista ihmisistä ja yleensä kyllä syynä on tosiaan se etteivät sit hirveästi arvostakaan... Siis jos käytös on tosiaan toistuvaa, kaikillehan välillä sattuu sitä ettei ehdi tai jaksa vastata just sillä punaisella minuutilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, miksi et soita jos tarvitset nopeaa vastausta? Itse saatan lukea viestini kiireessä tai tilanteessa jossa ei aleta näpyttämään viestiä, enkä muista vastata enää myöhemmin samana päivänä. Minusta toisella osapuolella on sama oikeus. Varsinkin jos viesti tulee enne klo 18 olen koko ajan jossain. Eikä aktiivisuus whatappissa näy että toinen kirjoittelisi jotain. Minulle tulee työpäivän aikana 10-50 wa-viestiä joita luen samalla tyylillä kuin kavereidenkin. Enkä välttämättä vastaa kuitenkaan yhteenkään.

Vierailija
4/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syyllistynyt tohon välillä, kun on niin kovat suorituspaineet kirjoittaa hyvä viesti. Olen itsekriittinen.

Vierailija
5/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin viesteihin? En ainakaan itse koskaan vastaa, ellei kysytä jotain.

Vierailija
6/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KKK on parasta ja Hitler!

Vierailija
7/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sukupuolesta... Jos on saastainen mies niin pakko vastaa jos on tyttö niin ei. Tytöllä pitää olla oikeus olla miten haluaa ja tehdä mitä haluaa ilman että kukaan saa kyseenalaistaa häntä

Vierailija
8/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetätkö tavallisia tekstiviestejä vai whatsapp-viestejä? Mulla ei aina ole aikaa heti vastata viestiin, jos olen vaikka töissä. Puhelimellani ei saa viestiä pois näytöltä ilman, että logo vieststä katoaa myös. Joskus vain yksinkertaisesti unohdan, että sain viestin, ja siksi vastaan myöhässä. Kannattaa käyttää whatsappia, koska viestiä ei ole pakko rustata piiloon voidakseen tehdä puhelimella muuta.

Vierailija
9/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää. Koita muuten ensi kerralla kirjoittaa perään "vitun runkkari", silloin ei yleensä edes kestä minuuttia pidempään ennen kuin vastaa.

Vierailija
10/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ystävät onneksi vastaavat viesteihin, mutta työasioissa olen huomannut tämän. Mieheni on yrittäjä ja hoidan paljon hänen sähköpostiliikennettä. Olen hoitanut jo 15 vuotta ja huomannut selkeän muutoksen.

On hyvin yleistä nykyään ettei viesteihin vastata. Saa laittaa monta viestiä ja vielä soittaa perään. Tosi raivostuttavaa.

Vierailija
11/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vastaa viesteihin joiden lähettäjä/aihe ei vaan kiinnosta.

Vierailija
12/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itsellä on taas yleensä päänvaiva siitä että kukaan ei koe että jätin vastaamatta ja siksi minun pitää olla aina viimeinen joka vastaa. On sekin sitten rasittavaa kirjoitella lukuisia turhia viestejä, jotta on varma että toinen ei nyt enää odota vastausta

Vierailija
13/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ystävät onneksi vastaavat viesteihin, mutta työasioissa olen huomannut tämän. Mieheni on yrittäjä ja hoidan paljon hänen sähköpostiliikennettä. Olen hoitanut jo 15 vuotta ja huomannut selkeän muutoksen.

On hyvin yleistä nykyään ettei viesteihin vastata. Saa laittaa monta viestiä ja vielä soittaa perään. Tosi raivostuttavaa.

Minä hoidan esimieheni postit. Hän ei välttämättä vaivaudu edes lukemaan niitä kuin vasta päivän parin päästä. Kaikki pitää tulostaa, ärsyttävää. Sitten kun olen sanonut, että joukossa on joku, mihin pitäisi vastata pian, hän unohtaa sen ja syyttelee minua, että minun olisi pitänyt siitä muistuttaa. Huoh. Sanoin, että hänen kannattaisi ehkä itse hoitaa postinsa, niin hermostui. Eikä meille nyt posteja kovin valtavasti edes tule. Ärsyttävää, kun lähettäjä pyytää kuittaamaan, että viesti on luettu. En voi kuitata, sillä en voi tietää, koska pomoni sen oikeasti vaivautuu lukemaan. 

Vierailija
14/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas rasittaa ihmiset jotka vaativat heti vastausta. Viestejä tulee päivässä whatsappissa 20-100 päivässä, en ehdi koko ajan vastata kaikkiin, muuta ei päivän aikana pystyisi tekemäänkään. Vastaan aina kun kerkeän osaan ja sitten taas myöhemmin osaan, yleensä ihan tärkeysjärjestyksessä. Lisäksi viestit joihin haluan paneutua ajatuksella, vaativat aikaa ja keskittymistä ja näin ollen sopivan hetken, eivätkä niiden kirjoittaminen onnistu kävellessä kun yritän kiirehtiä bussiin, toisinkuin liipalaapaviestien. Kun vielä lasketaan mukaan muut somekanavat ja niistä tuleva informaatio, välillä tulee niin ähky, että vastaan vain välttämättömimpiin tai etten edes jaksa katsoa puhelinta pitkään aikaan. Ainiin ja meillä töissä käytetään paljon whatsappia, sillon en vastaa kavereiden viesteihin vaikka olisin koko ajan paikalla. Nykyään toivoisin että ihmiset voisivat soittaa tai jopa nähdä, jos on asiaa tai haluaa jutella muuten vain.

Vierailija
15/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on mediaähky. Jouduin poistumaan Whatsupista, Skypesta ja Facebookissa, koska en pysty vastaamaan kaikkiin viesteihin ja lähettäjät ottavat nokkiinsa. Kun koko päivän vastaa projektiryhmän ja asiakkaiden viesteihin, ei enää vapaa-ajalla tee mieli hoitaa samanlaista kirjeenvaihtoa. Työasiat sitä paitsi vuotavat samoihin medioihin, niin että koskaan et ilahdu ystävän viestistä vaan aina on ensin sata työtehtävää edessä. 

Vierailija
16/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syyllistyn tohon aika useasti.. mutta hetkellä ku saan viestin niin ei ole aikaa vastata, sit unohan enää illasta laittaa viestiä..

soittaisivat niin sais heti vastauksen.

Vierailija
17/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä syyllistyn tohon aika useasti.. mutta hetkellä ku saan viestin niin ei ole aikaa vastata, sit unohan enää illasta laittaa viestiä..

soittaisivat niin sais heti vastauksen.

Mutta nykyään tuntuu että ei saa häiritä soittamalla ilman hyvää syytä koska voi laittaa viestinkin.

Vierailija
18/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olen huomannut naisista että jos jonkun miehen kanssa viestittelevät niin kyllä sauhuaa näppäimistö vaikka ihan luennoillakin ja vaikka pitäis tehdä mitä ryhmätöitä, mutta sitten kellekään tylsille naisille ei tarvii vastata kuin korkeintaan monen tunnin päästä :D

Vierailija
19/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai tuo ainakin yleistynyt. Jotkut ihmiset ovat ottaneet tavakseen laittaa viestejä ihan vaan jutellakseen niitä näitä tai kysyäkseen jotain täysin yhdentekevää kuten tilaisiko mustan vai harmaan talvitakin Zalandolta. Jos tuttavapiirissä on pari kolmekin tällaista ihmistä, viestejä tulee päivittäin kymmeniä. Kun niihin vastaa, tulee minuutin päästä samalta henkilöltä uusi viesti, johon pitäisi jälleen vastata jotain. Mä vastaan nopeasti vain sellaisiin viesteihin, joissa on siten muotoiltu kysymys, että siihen voi vastata joko kyllä tai ei. 

Vierailija
20/24 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niihin aina ehdi vastata sillä punaisella minuutilla ja joskus se odottelukin on ihan hyväksi; Minun läheisriippuvainen kaverini on _aina_ klo 8-24 whatsapissa onlinena, heti kun lähetän sille viestin, hän on nähnyt ja vastaa heti. Jos vastaisin hänen viesteihinsä aina, kun känny hälyttää niin joutuisin olemaan koko ajan nenä kiinni kännykässä.

Sitten, jos en muutaman tunnin aikana vastaa, tai näe viestiä, niin kaveri alkaa pommittaa kaikenlaisilla Halooooooooo! Vastaaaaaaaaaa!-viesteillä ja tämmöisillä kuvilla: http://data.whicdn.com/images/80422018/large.jpg vaikka takana olisi juuri tunnin viestittelyputki.

Ja kyse on siis ihan 20-vuotiaasta ihmisestä, ei mistään pikkuteinistä