Siis mitä?! Naapuri suuttui ja haukkui kun "kehtasin" mennä lainaamaan jauhelihaa ja kananmunia!
Aattelin tehdä lihapullia ja muut ainekset mulla olikin jo kotona.
En tajuu mitä se suuttui ja haukkui kerjäämiseksi. Olisi vaan sanonut et sori ei just nyt ole jauhelihaa ja munia. Vaikka ainakin munia sillä varmasti oli, onhan niitä kaikilla yleensä!
Kommentit (48)
Käy jouluaattona lainaamassa vähän kinkkua ja laatikoita. Ja voihan sitä uudemmankin kerran ovikelloa rimpauttaa, jos huomaa että kalaruoat ja juhlajuomatkin puuttuu.
Meillä oli joskus tollaset kerjääjä naapurit. Oltiin nuoria ja hölmöjä, eikä raskittu olla lainaamatta päivittäin kahvia, sokeria, vessapaperia, vehnäjauhoja. Onneks tajuttiin oma tyhmyytemme, kun heiltä ei voinut ikinä lainata mitään, eikä lainoja saatu ikinä takasin:)
Minun mielestä tätä voisi vielä kehittää. Jos tarvii sipulia ruokaan, sen voisi pyytää suoraan silputtuna, miksei jo kuullotettunakin. Ja munamaito valmiina, sekä makaronin keitettynä. Jos siis lapsilla tekee mieli makaronilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Munia on ok pyytää mutta jauhelihan lainaaminen? Mieti nyt vähän.
Ap ei kertonut olisiko halunnut lainaksi pestyä jauhenlihaa vai olisiko palauttanut jauhenlihan pestynä takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Taidankin käydä jouluna lainaamassa kinkun ja laatikot, kun sinappia mulla jo onneksi onkin.
Loistava idea! Ainakin jos asut kerrostalossa, niin kyllä jollakin naapureista kinkku ja laatikoita on. Ja voihan naapuri käydä ostamassa uudet, jos ei ylimääräisiä muka löydy! 😂😂😂
Ymmärrän kyllä ap:tä täysin: Minäkin pyysin naapurilta munaa ja se haukkui homoksi!
Mulla ei ole miestä ja alkoi tehdä mieli. Naapurin ilkeä rouva ei sitten lainannut miestään. Mulla oli kondomikin valmiina. Ja toinen ei lainannut vauvaa ristiäisiin, vaikka mulla oli hieno nimikin keksitty! Melko nipoa porukkaa...
Vierailija kirjoitti:
Minäkin meinasin tänään tehdä sisäfilepihvit. Pannu oli jo kuumenemassa, kun tajusin että ne hiton pihvit puuttuu!
No, minä reippaana käväisin naapurilta kysymässä. En kyllä enää jatkossa aio edes moikata, jos tavataan, sillä valehteli päin naamaa ja kertoi, ettei hänellä ole pihvejä lainata. Äärettömän epäkohteliaskin oli, kehtasi valittaa jotain kerjäämisestä ja löi oven nenän edestä kiinni.
Olisit sanonut naapurille että käy lainaamassa naapurilta ne pihvit.
En kyllä ainakaan lihojani jakelisi tuntemattomille tai edes "hyvän päivän tutuille".
Paras ystäväni tosin on naapurini ja hänelle olen antanut sitä jauhelihaakin kun joskus kysyi. Itselläni on kuitenkin paremmat tulot joten ostan joskus sika-nautaa, broilerinkoipia ym. halpaa lihaa ihan häntä ajatellen.
Varsinaista kerjäämistä ja siivellä elämistä en kuitenkaan suvaitse vaan autan omasta halustani ja yleensä homma meneekin niin että hän ei pyydä mitään vaan minä kysyn että tarvitseeko jos minulla on jotain "ylimääräistä" :)
Tämä oli jo huono aloitus ylläpidoltakin. Alkaa näemmä jutut loppumaan siellä.
Naapuriapu kunniaan.
Tuo on sellainen hommakka, että on myös oltava reilu, eikä vaan vetää kotiinpäin.
En olisi uskaltanut jauhelihaa kysäistä, koska on niin helposti pilaantuvaa. Miten lie kotiin kuljettanut 😔 Onhan nyt pakkaskelit, mutta että jossain linkakkaassa tai pyöräntarakalla.
Vierailija kirjoitti:
Naapuriapu kunniaan.
Tuo on sellainen hommakka, että on myös oltava reilu, eikä vaan vetää kotiinpäin.En olisi uskaltanut jauhelihaa kysäistä, koska on niin helposti pilaantuvaa. Miten lie kotiin kuljettanut 😔 Onhan nyt pakkaskelit, mutta että jossain linkakkaassa tai pyöräntarakalla.
Oi, joi kirjoitusvirhe...linjakkaassa oli tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Aattelin tehdä lihapullia ja muut ainekset mulla olikin jo kotona.
En tajuu mitä se suuttui ja haukkui kerjäämiseksi. Olisi vaan sanonut et sori ei just nyt ole jauhelihaa ja munia. Vaikka ainakin munia sillä varmasti oli, onhan niitä kaikilla yleensä!
No sulla nyt ei vaan tunnu olevan mitään. Ja kerjäämistähän tuo oli ilmiselvästi. Jos sulla olisi rahaa, olisit varmaankin käynyt ostamassa niitä marketista.
Riitta lainaa oikeuden tuomarilta:)!
Vierailija kirjoitti:
Naapuriapu kunniaan.
Tuo on sellainen hommakka, että on myös oltava reilu, eikä vaan vetää kotiinpäin.En olisi uskaltanut jauhelihaa kysäistä, koska on niin helposti pilaantuvaa. Miten lie kotiin kuljettanut 😔 Onhan nyt pakkaskelit, mutta että jossain linkakkaassa tai pyöräntarakalla.
En minäkään ottaisi ihan keneltä vaan mitään herkästi pilaantuvaa ainakaan kesäaikaan.
Ja itsekin annan eteenpäin vain sellaista minkä tiedän olevan asiallisesti säilytetty ja kuljetettu. Olisi noloa aiheuttaa (naapurille) paskatauti :D
Ei v***u :D ap menee jouluaattona rimputtamaan naapurin ovikelloa ja kertoo, että olis tarkoitus jouluaterialle ryhtyä , mutta ei oo kinkkua. Että lainaisko naapuri semmosen about seittemän kilon harmaasuolatun joulukinkun? Niin ja ei kyllä ole laatikoitakaan, että lainaisko samalla myös ainakin lanttu-ja porkkana- ja perunalaatikkoa. Ja hups! Miten ne nyt pääsi konvehdit ja glögikin loppumaan ja vielä jouluna? Mutta naapurihan varmaankin lainaa semmoiset?...
Jälleen toistuu sama ilmiö;
Mitä ilmiselvempi provo, sitä useampi sen ottaa tosissaan.
Sitten kun joku kirjoittaa kaatuneensa jäisellä tiellä niin kaikki tulevat huutelemaan provoa ja ah, aina yhtä hauskaa ja nokkelaa "tapahtui varmaan porvoossa!?"
Totta! Naapurihan voi käydä kaupassa koko talon väelle, sitten vaan jonoon sinne oven taakse ja hän jakelee kaikille, mitä nyt kenelläkin sattuu tekemään mieli. Ja jos joku ei viitsi tehdä ruokaa, niin voisi tilata kaikille pizzat.