Hiivatin vaaleat piparit *repii hiuksia kohta päästä*
Toinen kerta kun yritän leipoa vaaleita pipareita. Ja ei tästä tule perkule mitään, mikä menee vikaan? Leipurit apua?
Taikina on hyvän tuntoinen, kun sen sekoitan, ei tartu mihinkään. Mutta annappa ko otan ja kaulin taikinan levyksi. Ihan kuin olisin Erikeeperillä vetänyt pöytään sen kiinni. Muoteilla teen ja hyvä, mutta irti ei lähde vaikka jauhoja laittaakin.
Kommentit (8)
Oletko jäähdyttänyt taikinaa riittävästi? Piparitaikinan pitää olla kylmää että kauliintuu hyvin. Suosittelen myös tekemään taikinan oikeasta voista, se myös tekee rakenteesta helpommin kaulittavaa.
Haha, minä taisin tehdä lapsen ristiäisiin samalla taikinalla sydänpikkuleipiä, joiden väliin laitoin hilloa. Taivasosuus meni niitä tehdessä enkä tainnut saada kuin kolme kelvollista. Eipä ole tämä leipuri käynyt koskaan niin kuumana kuin silloin. En tee niitä enää ikinä.
Piparitaikinaa tulee pitää yön yli jääkaapissa
Olen käyttänyt oikeaa voita ja alusta on sellainen viileä marmoripöytä. Ei minun ohjeessa mitään jääkaappijäähdytystä ollut, mutta thänks, laitoin jääkaappiin ja kokeilen illemmalla uudelleen kaulia. Jos ei onnistu, niin sitten käytän vinkkiä ja teen palloja jotka litistän, menee ne niinkin syödä, kun omalla porukalla vaan syödään.
Taikina 5 tunniksi jääkaappiin wi tartte olla yötä
Kauli se kylmä taikina suoraan leivinpaperin päälle, tee muoteilla haluamasi määrä pipareita, ota väleistä ylimääräinen taikina pois, vedä leivinpaperi pellille ja laita uuniin. Tadaa, ei tarvi miettiä mitään kiinni ottamista ja siirtely rumbaa :)
Huono resepti. Minä olen tullut siihen tulokseen että ainoat oikeat piparit on ruskeita ja vaaleista teen keksejä
Laita koko höskän kylmään ja kaulitaan pieni määrä kerralla ja sit pellille nopeasti.
Taikinan tulee olla kylmää koko ajan. Jos ei toimi tee palloja ja litistä haarukalla tms.