Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu ettei miesystävä edes yritä panostaa

Vierailija
11.12.2016 |

Minulla oli viikko sitten syntymäpäivä. Miesystävä oli samalla viikolla (kun kysyin onko meillä suunnitelmia) sanonut, että teemme jotain syntymäpäivänäni. H-hetken koittaessa mies laittoi aamiaista (sellaista, jota itse haluaisi saada, mutta kiva kuitenkin), jonka jälkeen hän kysyi mitä haluaisin tehdä. Olin hämmentynyt, koska luulin että hänellä oli jotain suunniteltuna. Loppujen lopuksi emme tehneet oikeastaan mitään. Lahjaksi sain jotain sellaista, mitä hän voisi haluta, mutta minä en. Asian, jolle ei ole tämän hetkisessä asunnossa edes tilaa ja jota hän todennäköisesti käyttäisi enemmän kuin minä.

Mies ehdotti, että kokkaisimme jotain hyvää. Sanoin, etten pitkän ja rankan viikon jälkeen halua viettää koko päivää keittiössä, mieluummin tilaisin vaikka pizzaa. Hän sitten suuttui tästä ja kokkasi meille tavallista tylsää arkiruokaa. Olen todella intohimoinen ruoan rakastaja, ja olin haaveillut kolmen ruokalajin illallisesta jossain ihanassa ravintolassa. Olin valmis maksamaan oman illallisen tietenkin. Siinä kohtaa oli vain vähän myöhäistä, koska minnekään ei saanut enää pöytää. Jos olisin tiennyt, että aiomme olla vain kotona, olisin varannut liput teatteriin ja pöydän johonkin kivaan ravintolaan itse.

Olin niin pettynyt, että lopulta itkin koko illan. Panostin mielettömästi hänen syntymäpäiväänsä, vein aamulla brunssille kivaan kahvilaan, erääseen aktiviteettiin josta hän todella piti, syömään ravintolaan ja ostin hänen toivomansa, henkilökohtaisen lahjan.

Inhottaa olla näin pettynyt, mutta odotukset olivat todella korkealla ja varsinkin juuri nyt (viime aikoina tapahtunut kaikkea ikävää) olisin kaivannut jotain, mikä olisi osoittanut että olen hänelle tärkeä ja että hän on panostanut enemmän kuin arkisen kauppareissun ja ruoanlaiton verran - sitähän me teemme muulloinkin aina. Kaiken kruunasi se kun hän ehdotti, että menisimme illalla hänen ystäviensä juhliin, joihin minua ei ole edes kutsuttu! Tuntuu niin helvetin pahalta tämä kaikki.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies teki aamiaisen, osti lahjan ja kysyi, mitä haluaisit tehdä. Tuskin osasi odottaa sinun odottavan ihmeellisempiä. Ei meillä ainakaan ole ollut tapana järjestää suuria yllätyksiä. Kyllä te olisitte voineet käydä jossain ravintolassa, kun olisit avannut suusi. Vai oletko niin nirso, ettei muu kuin hienoin ravintola olisi kelvannut?

Olen tämän nyt jo varmaan kolmeen kertaan tänne kirjoittanut, mutta tosiaan siis kysyin mieheltä viikkoa ennen että onko jotain ohjelmaa tiedossa ja mies sanoi että on. Eli osasi odottaa minun odottavan jotain. Ja siksi en itse suunnitellut mitään. Ja ehdotin myös, että voitaisiin esimerkiksi tilata pizzaa, mutta mies suuttui tästä, koska hän oli ajatellut kokata arkiruokaa. Minulla oli kamala nälkä ja mies on todella hidas ruoanlaittaja, hänellä voi mennä kolmekin tuntia sellaisen ruoan tekemisessä jonka muut tekee n. puolessa tunnissa.

Vierailija
22/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että petyit.

Osa ei ihan oikeasti osaa huomioida muita.

Ehdotan, että toteat miehelle useita kertoja vuoden aikana, että haluaisit syntymäpäivänäsi, että hän ns. yllättää sinut varaamalla pöydän tietystä ravintolasta jne.

Mies teki aamiaisen ja ehdotti kokkausta, mutta sinä hyväksyit ideat vain osittain.

Ehkä hän ei viimeksi arvostanut sinun antamaasi syntymäpäivälahjaa yhtä paljon kuin sinä?

Ihmiset ovat ihan oikeasti erilaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kuulostaa, että mies ei panostanut ja oli antanut odottaa enemmän. Ehkä hän on alkanut pitää ap:ta vähän itsestäänselvyytenä. Minusta ap sun kannattaa itse lopettaa panostaminen kunnes hän kohentaa omaa osuuttaan.

Luin jostain parisuhdekirjasta, että miehet pitävät päässään ns pistelaskua siten, että antaminen ja saaminen ovat tasapainossa. Jos nainen antaa enemmän kuin saa mieheltä, niin mied tulkitsee antavansa riittävästi ja vähän enemmänkin ja lopoutuloksena vähentää omaa antamistaan. Näin lienee teillä käynyt, kun kuulostaa siltä, että sä olet huomioinut miedtä ihan kybällä koko ajan. Eli lopeta se kokonaan ja ala keskittyä itseesi eikä häneen.

Vierailija
24/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan unohti synttärit.

Vierailija
25/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Miehenä voisin kuvitella että mies ei osaa lukea ajatuksiasi.

Hän ajatteli että olisi kiva yllättää sinut aamupalalla. Sitten hän kysyi mitä sinä haluat tehdä? Sen sijaan että olisi tehnyt jotain mistä et olisi tykännyt. 

Sitten itkit kun hän teki näki vaivaa ja teki sinulle ruokaa.

#firstworldproblems

Vierailija
26/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saithan lahjan.

Vierailija
27/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi siis on huomionpuute. Se ei parane nillittämällä synttäreistä. Kerro miehelle. Suunnittele teille illallinen ravintolassa ja kerro hänelle tuskasi.