Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu ettei miesystävä edes yritä panostaa

Vierailija
11.12.2016 |

Minulla oli viikko sitten syntymäpäivä. Miesystävä oli samalla viikolla (kun kysyin onko meillä suunnitelmia) sanonut, että teemme jotain syntymäpäivänäni. H-hetken koittaessa mies laittoi aamiaista (sellaista, jota itse haluaisi saada, mutta kiva kuitenkin), jonka jälkeen hän kysyi mitä haluaisin tehdä. Olin hämmentynyt, koska luulin että hänellä oli jotain suunniteltuna. Loppujen lopuksi emme tehneet oikeastaan mitään. Lahjaksi sain jotain sellaista, mitä hän voisi haluta, mutta minä en. Asian, jolle ei ole tämän hetkisessä asunnossa edes tilaa ja jota hän todennäköisesti käyttäisi enemmän kuin minä.

Mies ehdotti, että kokkaisimme jotain hyvää. Sanoin, etten pitkän ja rankan viikon jälkeen halua viettää koko päivää keittiössä, mieluummin tilaisin vaikka pizzaa. Hän sitten suuttui tästä ja kokkasi meille tavallista tylsää arkiruokaa. Olen todella intohimoinen ruoan rakastaja, ja olin haaveillut kolmen ruokalajin illallisesta jossain ihanassa ravintolassa. Olin valmis maksamaan oman illallisen tietenkin. Siinä kohtaa oli vain vähän myöhäistä, koska minnekään ei saanut enää pöytää. Jos olisin tiennyt, että aiomme olla vain kotona, olisin varannut liput teatteriin ja pöydän johonkin kivaan ravintolaan itse.

Olin niin pettynyt, että lopulta itkin koko illan. Panostin mielettömästi hänen syntymäpäiväänsä, vein aamulla brunssille kivaan kahvilaan, erääseen aktiviteettiin josta hän todella piti, syömään ravintolaan ja ostin hänen toivomansa, henkilökohtaisen lahjan.

Inhottaa olla näin pettynyt, mutta odotukset olivat todella korkealla ja varsinkin juuri nyt (viime aikoina tapahtunut kaikkea ikävää) olisin kaivannut jotain, mikä olisi osoittanut että olen hänelle tärkeä ja että hän on panostanut enemmän kuin arkisen kauppareissun ja ruoanlaiton verran - sitähän me teemme muulloinkin aina. Kaiken kruunasi se kun hän ehdotti, että menisimme illalla hänen ystäviensä juhliin, joihin minua ei ole edes kutsuttu! Tuntuu niin helvetin pahalta tämä kaikki.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit intohimoinen ruoan rakastaja niin olisit halunnut 5+ruokalajin menun. Taitaa olla provo.

Vierailija
2/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit intohimoinen ruoan rakastaja niin olisit halunnut 5+ruokalajin menun. Taitaa olla provo.

Olisin kyllä näillä omilla opiskelijan tuloillani voinut tyytyä siihen kolmeenkin. Ei sen hyvän aterian tarvitse aina olla sitä kaikkein hifistellyimpää ravintolaruokaa, kyllä kolmeenkin ruokalajiin mahtuu ihan loistavia kokonaisuuksia. Ravintolasta se on kiinni.

Vierailija
4/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tuoda omat toiveet paremmin esiin eikä toivoa, että toinen on ajatusten lukija. Ihmisillä kun on kumma taipumus olettaa, että muut haluavat samaa kuin he itse.

Vierailija
5/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun sinä järkkäät supersynttärit, pitää toisen tehdä sama vaikkei osaa. Enpä usko tarinaasi.

Vierailija
6/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette kyllä sovi yhteen ollenkaan.

Miksi ette sopinut päivästä etukäteen? Mitä tehdään, missä syödään.

Vierailija
7/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt viikkoa kannata tuollaista hautoa. Ai niin, kohta on joulu ja tammikuun voi sitten olla pahalla päällä, kun ei se kumppani panostanut jouluunkaan yhtään, vaikka kaikkea ikävääkin on tapahtunut ja olisit ansainnut jotain ihanaa hemmottelua ja kyllä nyt vituttaa ankarasti eikä se varmaan rakastakaan juuri ollenkaan. 

Vierailija
8/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies hyvä ku muistaa synttärit. Tarjoaa kyllä ruuan ja näin, ei oo pihi, mutta ei miehet osaa aatella naisten aivoilla. oot kyl varsinainen sankari, ku sänkyy aamiainenki tuotii ja lahja ei edes kelpaa. Kaikkea voi toivoa mutta se on eri juttu saako.

Vierailija
9/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teillä ei ajatukset kohtaa. Olisiko sitä kuuluisaa kommunikaation puutetta. Itse olisi ahdistunut, jos minut pakotettaisiin joihinkin aktiviteetteihin tai ulos syömään vain siksi, että on syntymäpäiväni. Toisaalta tietysti kerron tämän julkisesti ja pidän huolen, että kaikki läheiseni tietävät, että en vietä syntymäpäiviä.

Vierailija
10/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun sinä järkkäät supersynttärit, pitää toisen tehdä sama vaikkei osaa. Enpä usko tarinaasi.

Kyllä hän osaa, viime vuonna järkkäsi ihan loistavat synttärit. Kyse on siitä, ettei hän jaksanut tai halunnut panostaa tällä kertaa ollenkaan, kaikki muu homma meni hänellä edelle. Tuli tunne, ettei minulla niin ole merkitystä ja syntymäpäivääni voisi hyvin viettää hänen ystäviensä juhlissa, joihin minua ei tosiaan ollut edes kutsuttu. Lisäksi on vähän ikävää sanoa kysyttäessä että kyllä ollaan tekemässä jotain jos ei oikeasti ollakaan.

Vierailija
11/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tärkeä. Mitäs nyt, jatkaa vai ei? Muista, että NYT on ne kaikki tulevaisuuden ennusmerkit naamasi edessä. Katso niitä.

Vierailija
12/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies hyvä ku muistaa synttärit. Tarjoaa kyllä ruuan ja näin, ei oo pihi, mutta ei miehet osaa aatella naisten aivoilla. oot kyl varsinainen sankari, ku sänkyy aamiainenki tuotii ja lahja ei edes kelpaa. Kaikkea voi toivoa mutta se on eri juttu saako.

Ei tuonut aamiaista sänkyyn enkä sellaista efe odottanut. Ja oli ihanaa, että teki aamiaisen, koska minä olen normaalisti aina se, joka meillä laittaa aamiaiset.

Vierailija
13/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhdet synttärit riepoo noin? Teillä on jokin muu ongelma kuin sinun synttärit.

Vierailija
14/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies sinua kohtaan muuten välinpitämätön? Jos on, mies ei vissiin enää jaksa panostaa. Jos ei, niin kyse oli vain syntymäpäivistä. Ehkä hänellä ei ollut rahaa?

Vierailija
15/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: olen ruuanlaiton harrastaja ja rakastan ruuanlaittoa: joka viikko kutsun ruokavieraita ja kokeilen mielelläni kaikkea uutta, mutta jo vuosien ajan meillä on ollut tapana, että syntymäpäivänäni ja äitienpäivänä saan noutopizzaa tai kebabin (ainoat vuoden aikana).

Ap:lle lohdutukseksi: miesystäväsi varmaan omasta mielestään panosti syntymäpäivääsi ( aamiainen, lahja, valmius tehdä yhdessä jotain haluamaasi). Miehet eivät ole ajatustenlukijoita, vaikka kuinka toivoisimme. Kannattaa omat toiveet kertoa ihan yksityiskohtaisesti, niin yleensä saa mitä haluaa.

Vierailija
16/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies sinua kohtaan muuten välinpitämätön? Jos on, mies ei vissiin enää jaksa panostaa. Jos ei, niin kyse oli vain syntymäpäivistä. Ehkä hänellä ei ollut rahaa?

Hänellä on kyllä rahaa, käy täysipäiväisesti töissä, toisin kuin minä, joka opiskelen vielä samalla.

Meillä on ollut aina ongelmana se, että miehen työ vie suurimman osan hänen ajastaan ja vapaa-ajallakin hän miettii paljon työtään ja lukee siihen liittyviä artikkeleita yms. Välillä tuntuu, ettei hän tajua että myös parisuhteeseen voisi panostaa, se ei hoida itse itseään niinkuin ei se työkään.

Tavallaan en pidä häntä kuitenkaan välinpitämättömänä ihmisenä, kyllä uskon hänen välittävän ja omalla tavallaan myös rakastavan. Haluaisin sen joskus vain näkyvän myös jotenkin.

Vierailija
17/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huomioi sinut kyllä omalla tavallaan. Sait aamiaisen sänkyyn ja sen jälkeen kysyi mitä sinä haluaisit tehdä. Voi olla että hän ei aidosti tajunnut että sitä odotit synttäreille hänen suunnittelemaa valmista ohjelmaa. Ainakin meillä synttärit on välillä arkisemmat ja joskus voi olla yllätyksiä. Keskustelkaa, ei tuo ulospäin vaikuta isolta ongelmalta. Totta kai odotuksiisi nähden olet pettynyt, mutta mies tuskin loukkasi tahallaan. 

Vierailija
18/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki aamiaisen, osti lahjan ja kysyi, mitä haluaisit tehdä. Tuskin osasi odottaa sinun odottavan ihmeellisempiä. Ei meillä ainakaan ole ollut tapana järjestää suuria yllätyksiä. Kyllä te olisitte voineet käydä jossain ravintolassa, kun olisit avannut suusi. Vai oletko niin nirso, ettei muu kuin hienoin ravintola olisi kelvannut?

Vierailija
19/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies huomioi sinut kyllä omalla tavallaan. Sait aamiaisen sänkyyn ja sen jälkeen kysyi mitä sinä haluaisit tehdä. Voi olla että hän ei aidosti tajunnut että sitä odotit synttäreille hänen suunnittelemaa valmista ohjelmaa. Ainakin meillä synttärit on välillä arkisemmat ja joskus voi olla yllätyksiä. Keskustelkaa, ei tuo ulospäin vaikuta isolta ongelmalta. Totta kai odotuksiisi nähden olet pettynyt, mutta mies tuskin loukkasi tahallaan. 

Mistä tää aamiaisen sänkyyn on nyt keksitty? Edelleenkään EN ole koskaan saanut miesystävältäni aamiaista sänkyyn. Ja kyllä hän varmasti tiesi, että odotan jotain ohjelmaa kun sitä erikseen kysyin viikkoa ennen synttäreitä. Ja mies silloin vakuutti, että jotain tekemistä on tiedossa. Muutoin olisin itse kehitellyt itselleni jotain ohjelmaa.

Vierailija
20/27 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan sanoa sille miehelle, mitä toivoo ja haluaa. Toisin kuin naiset yleisesti tuntuvat luulevan, miehet eivät ole ajatustenlukijoita.

Minä olen jo tottunut siihen, että synttäripäivänä joudun itse varaamaan sen pöydän ravintolasta. Perheelle ilmoitan, minne ollaan menossa, että tietävät varautua. Samaten jos olen toivonut saavani edes jotain mieluista lahjaksi, olen ostanut sen itse. Tällä reseptillä säästyn pettymykseltä jouluna. Sama juttu synttärilahjan kanssa, jos edes jotain lahjaa koen tarvitsevani. Ostan jotain kivaa itselleni ja kerron miehelle, että ostin itselleni tällaisen synttärilahjaksi. Miehelle puolestaan sanon, että osta omat lahjasi, en osaa valita hänelle mieluista kuitenkaan. Tämä pellittää meillä, kun on yhteiset rahat ja joskus avioliiton alkuvuosina mies harmitteli sitä, että ostelin hänen tienaamilla rahoillaan jotain vääränlaista viskiä.

Mutta jos tosiaan haluat, että mies ostaa ja järkkää, niin mahdollisimman tarkat speksit kehiin! Ja muutenkin kaikki huomioiminen - sinun pitää kertoa, millä tavalla sinua pitää huomioida. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi