Miten minun olisi pitännyt suomalaisena tukea Saara Aaltoa tähän asti?
Täällä on nyt hirveästi keskustelua miten suomalaiset eivät ole tukenneet Saaraa tähän asti. Joten mitä toimenpiteitä jokaisen yksittäisen suomalaisen olisi teidän mielestä pitännyt tehdä Saaraa tukeakseen?
Kommentit (16)
Hyvä kysymys. En ollut kuullut Saara Aallosta ennen tätä X-factoria, joten en ollut tullut tukeneeksi häntä mitenkään. Mutta sen olisin voinut jättää kirjoittamatta, sen läpän siitä tuohivirsuista ja tuvan ovella kyyneliä pyyhkivästä äiteestä. Pahoittelen.
Vierailija kirjoitti:
Kulta, kaikessa ei ole aina kysymys sinusta.
No helkkarin hyvä, jotkut muut siis ovat hoitaneet asian hyvin tai huonosti, ei kuulu minulle! Loistavaa.
En tiennyt koko aallosta ennen kuin entinen miesystävänsä Teem voitti tangokuninkuuden.
Hauska yhteensattuma. Mietin juuri aivan samaa asiaa, kun huomasin aloituksesi. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No helkkarin hyvä, jotkut muut siis ovat hoitaneet asian hyvin tai huonosti, ei kuulu minulle! Loistavaa.
Nuku yösi rauhassa. Saara on nyt hyvissä käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuku yösi rauhassa. Saara on nyt hyvissä käsissä.
Niin varmaankin. Olisi kyllä hienoa, että hän voittaisi. On päässyt pitkälle tuolla ja niin päin pois. Toivotan hänelle kaikkea hyvää, mutta ei minun velvollisuuteni ole mitenkään tukea häntä. Miten minä sen edes tekisin? Kun emme tunne, enkä kuuntele tuollaista musiikkia jne.
Ei kyse ole jostain yksittäisten tavisten tukemisista, pää pois penaalista. Kyse on siitä, että ne joilla on väliä eli levy-yhtiöt ja muut musiikkialan ihmiset, eivät ole tukeneet.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt hirveästi keskustelua miten suomalaiset eivät ole tukenneet Saaraa tähän asti. Joten mitä toimenpiteitä jokaisen yksittäisen suomalaisen olisi teidän mielestä pitännyt tehdä Saaraa tukeakseen?
Hän puhuu levybisneksestä, ei yksityishenkilöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole jostain yksittäisten tavisten tukemisista, pää pois penaalista. Kyse on siitä, että ne joilla on väliä eli levy-yhtiöt ja muut musiikkialan ihmiset, eivät ole tukeneet.
No hyvä sitten. Mutta jos he siellä bisneksissä eivät pitäneen Saaraa tarpeeksi hyvänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä sitten. Mutta jos he siellä bisneksissä eivät pitäneen Saaraa tarpeeksi hyvänä?
Ne varmaan siellä bisneksessä katsoivat Saaran jo julkaistujen levyjen myyntiä ja keikka suosiota ym. ja ajattelivat että häntä ei ole kannattavaa sen enempää tukea. Sehän on nimenomaan bisnestä.
Ongelma on se, että Suomi on niin pieni ja sisäänlämpiävä maa. Meillä ei ole tarpeeksi osaavaa porukkaa produktiopuolella, managereita ei oikeasti ole kunnollisia ja heitä on vaikea löytää. Tukea on kenen tahansa aloittelevan artistin vaikea saada, koska sitä ei oikeasti ole. Ja jos satut erottumaan kovasti vallalla oleavasta massasta, mahdollisuudet päästä pinnalle ovat pienet. Suomeen mahtuu aina vaan yksi totuus.
Lisäksi tämä jatkuva katkeruus ja negatiivisuus ja häviämisen pelko ei auta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole koskaan ollut siitä että Saaraa ei olisi pidetty hyvänä laulajana. Koska sitähän hän on ehdottomasti.
Kyse on ollut siitä, että Saaralla on ollut hankalan ihmisen maine jo yli kymmenen vuotta. Levy-yhtiöiden edustajat eivät ole tulleet Saaran kanssa toimeen. Syitä on pari. 1. Saara on itsepäisesti halunnut niin säveltää kuin sanoittaakin, vaikka hänen lahjansa ovatkin oikeasti siinä laulamisessa. Siksi hänen omakustannelevynsäkin ovat flopanneet, koska vakka hän on järjettömän hyvä laulaja, niin kovin hyvä säveltäjäsanoittaja hän ei ole. 2. Saara ei ole koskaan suostunut tekemään suomenkielistä musiikkia ja tällä heti yksikään levy-yhtiö ei satsaa ulkomaan markkinoille uusien artistien lanseeraamisen suhteen. Liian kallista, liian riskialtista eikä Suomessa oikeasti ole kansainvälistä osaamista.
Uskon kyllä, että jos hän saa Britanniassa levytyssopimuksen, niin hän on paljon paremmissa käsissä. Siellä on ihan eri luokan ammattilaisia, joiden kanssa toimia ja jotka ehkä osaavat käsitellä Saaran kaltaista artistia.(ja ehkä Saara itsekin jo alkaa ymmärtämään, että tarvitsee uransa nosteeksi todella ammattilaisia eikä itse kannata yrittää olla joka asian asiantuntija, vaan muidenkin sävellyksiä voisi kelpuuttaa).
Toivon kyllä että Saara saisi tästä todellisen ponnahduslaudan kansainvälisille uralle. Tuolla sitkeydellä se olisi jo ansaittu.
Sun olisi pitänyt soitella levy-yhtiöihin ja pyytää niitä tekemään Saaran kanssa levyn englanniksi ja myymään sitä hulluna ulkomaille, että breikkais siellä. Vaikkei ole Suomessa läpimurtoa tehnyt. Miksi? Koska suomalaiset eivät tykkää sen musiikista.
Tango-Teemukin tehnyt Teflon Brosien kanssa myyvempää poppia kuin Saara. Tokihan se on kaikkien muiden syy kuin Saaran. Eiku..
Minä alapeukutin sitä, että Saaralla ei ole hyviä sävellyksiä. On hänellä. Esim. "You had my heart" on aivan loistava, mutta ei sitä koskaan radiosta kuule. Kun hän saa nyt kunnon koneiston taakse hänen omat sävellyksensä pääsevät kunnolla tuotetuiksi ja niistä tulee hittejä.
Ei sitä voi ymmärtää millaista musiikintekijän ja artistin työ on Suomessa. Täällä pärjää vain junttihuumorilla. Kaikki menee kilvan katsomaan kun nuotin vierestä laulava mikälie-tähti esiintyy, mutta tasokasta musiikkia ei mennä katsomaan, kun se on liian hienoa. Tämä johtuu myös siitä, että levy-yhtiöt valitsevat tällaisia tähtösiä levyttämään.
UMKssa Saara ei voittanut koska biisi oli kehnohko. Hyvä Saaralle näin jälkikäteen ajateltuna että ei voittanut. Mitä Sandhja hyötyi UMK voitosta?