Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaa lahjaksi (aikuisille) ihmisille joilla on jo kaikki tarpeellinen ja ylikin??!

Vierailija
11.12.2016 |

Alkaa olla ideat vähissä kun ei viitsi mitään randomia krääsää ostaa (tuikkukipot, torkkupeitteet ym). Budjettikin on vain n. 20e/ nuppi. Leffaliput, pienet herkkukorit / kosmetiikkakorit, yhteinen tekeminen (esim. lounas) on olleet käytössä jo monena jouluna.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko ostaa mitään? Me ollaan omassa tuttavapiirissä sovittu ettei aikuisille lahjoja ostella, helpotti kummasti joulustressiä.

Vierailija
2/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää jouluinen herkku juttu ja sujautajoku ässä arpa tms. Sinne väliin. Itse olen laittanut paffit folioon sisään josta saa pohjan. Tuttava perheen aikuisille tehtiin viime vuonna. Laitoin jouluolutta, piparia; glögiä, suolakeksejä, pähkinäsekoituksen, suklaata, mini pullot Alkosta ja pari ässä arpaa. Tein nätin lahja sellofaanista. Siitä tykättiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupan lahjakortti.

Vierailija
4/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli tykkää villasukista. Hän on arvokkaassa omistusasunnossa asuva Audikuski päällikkötason töissä. Minä teen ne itse, mutta jos ei osaa, myyjäisistä saa parilla kympillä mummojen kutomia. 

Vierailija
5/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti sopisin, että ei osteta mitään. Lahjojen ostaminen vain tavan takia on äärimmäisen typerää. Itse kannan vuosittain roskiin (kyllä, ihan roskiin, en ole kirpputoriyrittäjä) useamman kymmenen euron edestä tarpeetonta krääsää. Jos on jotain pakko ostaa, niin aineetonta tai sitten viinipullo tjms.

Vierailija
6/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina samppanjaa lahjaksi, oli sitten synttärit, joulu tai tuparit. 30 eurolla saa jo hyvän lekan. En jaksa alkaa miettiä mitään omaperäisempää tai ottaa riskiä turhasta krääsästä, ja porukka on aina ollut (/ainakin hyvin esittänyt) tyytyväisiä. Mainion punkun saa jo 15 eurolla.

Alkoholisteja tai absolutisteja ei tietääkseni ole tuttavapiirissä. :)

Vierailija
7/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelmallinen jouluinen herkkukori on aina hyvä idea, vaikka oliviä olisitkin jo aikaisempina vuosina tehnyt sellaisen. Hyviä ideoita kannattaa kierrättää!

Vierailija
8/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta turhaa tavaraa, ts. torkkupeittoja, tuikkuja tai muuta. Varminta ja myös kivointa on nykyään hankkia elämys- tai ruokalahjoja jos lahjoja ostaa. Herkkukorit on monen kohdalla aika varma valinta. Ei tarvi välttämättä olla edes jouluisia, vaan voit ostaa jotain hieman erikoisempia tai ns. "parempia" tuotteita, sellaisia joita saajat eivät välttämättä tule ostaneeksi tai kokeilleeksi ihan joka päivä. Jos et halua ostaa leffalippuja, niin valitse jokin kiva kahvila, vohvelikahvila, erikoispaikka, johon hankit lahjakortin. Moneen kivaan kahvilaankin saa jo kahdellakympillä ihan riittävästi. Tai sitten museolahjakortti? 

Vierailija
9/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkukorikin on hieman niin ja näin. Pähkinät, marmeladit, valkosipulit, suklaat....oletko tietoinen syökö lahjansaaja niitä vai menevätkö roskiin.

Vierailija
10/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI mitään. Miksi aikuisille pitää ostaa lahjoja. Järjetöntä.

Vierailija
11/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut pitkään samanlaisia "paketteja" joka vuosi sukulaisille (aiemmin myös ex-anopille ja -apelle). Paikallisen (minun asuinpaikkani, ei sukulaisten) viinitilan viiniä ja kaveriksi esim paikallista sinappia, paikallista hilloa, valkosipulinkynsiä marinadissa tms. Eikä yhtään ole haitannut ketään, että se lahja oli käytännössä sama joka vuosi. Itse asiassa yksi sukulainen jo etukäteen tiedusteli yhtenä vuotena, että kai muistan tuoda sitä hyvää viiniä.

En tajua miksi joka vuosi pitäisi keksimällä keksiä jotain "uutta ja persoonallista" aikuisille, jos kerran voi ostaa jotain, jonka tietää ilahduttavan (ja lahjassa se ajatus pitäisi edelleen olla se tärkein).

Vierailija
12/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia, suklaata ym. hyviä ruokia, joku lahjakortti johonkin hoitoon tai hemmotteluun?

Vierailija
13/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli tykkää villasukista. Hän on arvokkaassa omistusasunnossa asuva Audikuski päällikkötason töissä. Minä teen ne itse, mutta jos ei osaa, myyjäisistä saa parilla kympillä mummojen kutomia. 

Minulla on vävy, "jolla on jo kaikkea", ja hän saa perinteisesti villasukat. Kuosi vaihtelee vuosittain.

Vierailija
14/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina naurattaa nää kommentit. Ai että ihan järjetöntä? En myöskään ymmärrä miksi aikuiset eivät saa viettää joulua ihan kunnolla, ei se ole vain lasten juhla, kyllä se on aikuistenkin juhla. Ei tarvii ostaa krääsää tai kymmeniä lahjoja, mutta minusta on kivaa muistaa mulle tärkeitä ihmisiä.

Vierailija
15/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan kanssa ostamme toisillemme paketit Juhla Mokkaa.

Vierailija
16/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan "aina" käsisaippuoita ja -rasvoja. Esim minun 70-vuotiaan isäni suosikkituote on Ritualsin Fresh Eucalyptus & Rosemary, ja anopin Molton Brownin Gingerlily. Nuo pullot kestävät heillä melkein joulusta jouluun, ja tähän aikaan vuodesta he jo odottavat tuoreita tuoksuja. Kumpikin on myös niin pihi, ettei ikimaailmassa maksaisi noista tuotteista sitä minkä ne maksavat, siispä minä ostan niitä heille. 🎁🎄

Vierailija
17/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostaa mitään? Meillä ei ole vuosiin ostettu kuin omille ja kummilapsille ylipäätään mitään

Vierailija
18/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa mitään? Meillä ei ole vuosiin ostettu kuin omille ja kummilapsille ylipäätään mitään

Pakko ei ole ostaa, mutta miksi ei? Jotain kivaa, tarpeellista, ehkä ylellistäkin. Ei se kovin suuri synti ole muistaa myös aikuisia jouluna.

Vierailija
19/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aina naurattaa nää kommentit. Ai että ihan järjetöntä? En myöskään ymmärrä miksi aikuiset eivät saa viettää joulua ihan kunnolla, ei se ole vain lasten juhla, kyllä se on aikuistenkin juhla. Ei tarvii ostaa krääsää tai kymmeniä lahjoja, mutta minusta on kivaa muistaa mulle tärkeitä ihmisiä.

Saa toki, mutta meillä se joulu ja tunnelma muodostuu ihan toisista asioista kuin lahjoista. Vaikka ei osteta lahjoja, niin kyllä mielestämme juhlimme joulua ihan kunnolla. Tärkeitä ihmisiä muistan puhelulla ja viettämällä aikaa heidän kanssaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän