Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä 6 kk ja mieheni haukkui läskiperseeksi

Kohtuutonta
11.12.2016 |

Kerroin tänään olevani väsynyt. Olen yrittäjä ja minun on ollut pakko osaksi tehdä töitä viime kuukausina. Lapset 3 v ja 6 kk. Mieheni on ollut vanhempainvapaalla osaksi. Kerroin olevani pettynyt ettei mieheni ole kertaakaan huolehtinut 6 kk yösyötöstä tai antanut minun nukkua aamulla pidempään. Kerran yritin pyytää pidempää aamu-unta, mutta aamulla tarjotessani vauvaa, mies käänsi kylkeä. Tänään aamulla mies olisi halunnut nukkua pidempään, mutta kysyin että mikä tekee meistä niin eriarvoisia että tämä pitäisi hänelle taas suoda. Vauva heräilee 3 kertaa yössä, enkä ole siis 6 kk aikana nukkunut enempää kuin 3 tunnin pätkiä (tiedän että voi olla huonompi tilanne). Kaiken huippu on se, että mies kommentoi väsymykseeni ja pettymykseeni haukkumalla minua läskiperseeksi ja lehmäksi.

Olen aina huolehtinut että mies saa nukuttua kun on ollut töissä. Havahduin siihen, että hänen ollessa vapaalla ja minun tehdessä töitä hän ei huolehdi minun unista. Olen ollut muutenkin liian huolehtivainen, esimerkiksi että kiirehdin töistä kotiin, käyn kaupassa ym. Mieheni ei ole käynyt kertaakaan ruokakaupassa näiden 6 kk aikana. Uskomatonta mutta totta.

Kun mieheni tulee töistä, on koti suht siisti ja ruoka tehty. Kun minä tulen töistä kotiin (en syö lounasta jotta työpäivä on mahdollisimman lyhyt) tiskipöytä on täynnä eikä ruokaa ole tehty. Ja kyse ei ole siitä, että lapsen kanssa olisi touhuttu vaan siitä että kännykkä vie kaiken ylimääräisen ajan.

Isompi on hoidossa jos minä olen töissä. Isompi on kotona kun minä olen kotona. Tämäkin johtuu siitä että miehellä olisi helpompaa. Minä maksan.

Olenko jotenkin väärässä kun sanon, että mieheni ei pidä riittävästi huolta jaksamisestani? On tullut olo, ettei hän arvosta minua kovinkaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mies käyttää puolet perhevapaasta, yhteiskunnan tukemana, jos toinen lapsi on hoidossa ja ei edes vauvan päiväunien aikaan saa edes tiskipöytää raivattua.

Ja oletko varma, että hän hoitaa edes vauvan?

Vierailija
22/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö. Lounasta. Jos et ole koko päivänä saanut ravintoa niin totta kai sitten suuhun kelpaa mikä vaan mitä nopeasti saa. Jätä leivät pois ja vehnä/pasta, peruna. Mies saa sellaista ruokaa jota sinä syöt mielelläsi. Ota töihin sellaista evästä jonka syömiseen ei mene aikaa erikseen. Hedelmiä ja vaikka suolaamattomia manteleita ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käymään lenkillä.

Vierailija
24/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on työpaikkasi? Jää välillä työhuoneelle yöksi jos siihen on mahdollisuus. Jos on rahaa niin lähde airbnb:lle tai hotelliin välistä evakkoon. Miehen on tajuttava ettei sinulla ole muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
25/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä peliongelma?

Mutta pelkästään tuo haukkuminen on sen sorttista, että en pystyisi antamaan anteeksi. Riidellä voi, mutta silloinkin säilytettävä kunnioitus enkä tuollaista kieltä hyväksyisi.

Vierailija
26/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei todellakaan arvosta sua pätkääkään ja sinä vielä kynnysmattona annat kohdella itseäsi noin. Se kohtelee sua paskasti, koska se voi. Se on varma ettet sä ota eroa etkä edes tosissasi koeta puolustaa itseäsi, miksi se siis kohtelis sua tasa-arvoisesti kun se voi luistaa ilman seurauksia? Ota hyvä nainen ittees niskasta kiinni ja sano sille perse homeessa nyhjöttävälle miehelle että homma joko muuttuu tai teille tulee eri osoitteet.

Vierailija
27/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on työpaikkasi? Jää välillä työhuoneelle yöksi jos siihen on mahdollisuus. Jos on rahaa niin lähde airbnb:lle tai hotelliin välistä evakkoon. Miehen on tajuttava ettei sinulla ole muuta vaihtoehtoa.

En kyllä itse pystyisi nukkumaan jos mielessä vaan pyörisi, että onko lapset kotona heitteillä. Kukaan kun ei takaa sitä, että mies jaksaisi silloinkaan yöllä nousta ja vauva huutaisi itsensä kipsiin nälkätuskissaan.

Vierailija
28/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin miehelle, että ero ois edessä, olkoon hyvä ja pakkaa tavaransa. Sulla on lasten kanssa helpompaa kun ei tarvitse lisäksi huolehtia aikuisesta miehestä.

Vierailija
29/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkä avioliitto, maailmamme paras keksintö!

Vierailija
30/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ymmärrä, mutta oikeasti miehet tarvitsevat enemmän unta. Anna miehesi levätä kun sitä tarvitsee.. Hän kuitenkin on vielä kanssanne, toiset miehet jättävät perheensä, arvostaisit sitä.

Vierailija
31/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turhaan sanota että ihminen muuttuu. Mieheni on muuttunut siitä huolehtivasta tyypistä mikä alkujaan oli.

Miksi en eroa? No yritän pitää ehjän perheen. Lapset rakastavat isäänsä, joka toki leikkii ja hauskuuttaa. Mies ei juopottele tai kulje kuppilassa. Arvostan siis tiettyjä juttuja tietenkin.

Ja lasten takia siis yritän purra hammasta. Tietenkin raja tulee jossain vaiheessa vastaan. Jotenkin tänään alkoi tuntua kohtuuttomalta. Kiitos kaikille laihdutusvinkeistä :D

Vierailija
32/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on liian pieni isän hoidettavaksi. Perheenne kärsii.

Vierailija
33/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin pyhä lehmä synnyttänyt nainen on?Mitään kritiikkiä ei saa antaa, ei missään asiassa.

Vierailija
34/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei turhaan sanota että ihminen muuttuu. Mieheni on muuttunut siitä huolehtivasta tyypistä mikä alkujaan oli.

Miksi en eroa? No yritän pitää ehjän perheen. Lapset rakastavat isäänsä, joka toki leikkii ja hauskuuttaa. Mies ei juopottele tai kulje kuppilassa. Arvostan siis tiettyjä juttuja tietenkin.

Ja lasten takia siis yritän purra hammasta. Tietenkin raja tulee jossain vaiheessa vastaan. Jotenkin tänään alkoi tuntua kohtuuttomalta. Kiitos kaikille laihdutusvinkeistä :D

Ehkä jos hemmottelisit miestäsi välillä, hän jaksaisi ottaa enemmän vastuuta?

Vierailija
35/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan kehtaa puolustella tuota miestä? Ei omalle vaimolle sanota mitään tuollaista vaikka tilanne olisi mikä! Miehen kuuluisi olla tukena ja auttaa sinua eikä haukkua läskiperseeksi. Älä hyväksy tuollaista käytöstä IKINÄ.

Vierailija
36/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli oikeasti paha mieli sun puolesta ap! Miksi suostut tuollaiseen kohteluun? Kaiken huippuna tuo haukkuminen. Kenellekään ei puhuta noin, kaikista vähiten lastensa äidille. Jos meno ei muutu, vaadi itsellesi parempaa ja jätä tuollainen "mies".

Vierailija
37/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva on liian pieni isän hoidettavaksi. Perheenne kärsii.

Ei vauva pysty erottamaan sukupuolta, vaan tärkeitä on tuttu ja turvallinen hoitaja.

Äiti vauvansa hoitajana on melko uusi ilmiö ja tuli vasta 80-luvulla, kun tulivat pitkät äitiys- ja perhevapaat.

Sitä ennen vauvoja ja lapsia hoitivat vähemmän työkykyiset - isommat sisarukset, lapsenpiiat, vanhukset jne. ja nuoret ja riuskat äidit tarvittiin tuottavaan työhön.

Yrittäjä-äidin tyttärenä minutkin on hoitanut jo 1kk ikäistäni alkaen, muu kuin äitini ja olen mielestäni ihan täyspäinen ja omat lapseni on vieraan hoidossa jo 3kk alkaen. Ja näin on edelleen suurimmassa osassa maailmaa, kun äitiyslomat ovat vain muutaman kuukauden. Suomen systeemi on aika harvinainen maailmassa, eikä ole mitään tutkimuksia suomalaisten lasten voivan paremmin, kuin muualla, vaikkapa Euroopassa ja siellähän lapsi aloittaa koulun jo 3-vuotiaana.

Vierailija
38/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se vai eikö ole?

Vierailija
39/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olin ekat 7 v lapsen syntymästä totaali yh ja minulla oli arki helpompaa kuin sinulla. Yhtä yksin joudut hoitamaan kaiken, mutta hebkisesti verottaa tuo vapaamatkustajamies joka vielä avoimesti halveksii ja haukkuu sinua. Vakavasti ja ystävyydellä sanon, että ero keventäisi taakkaasi ja tulisit onnellisemmaksi.

Vierailija
40/40 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein on kertomatta, paljonko oikein olet lihonut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän