Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitatte CV:hen kielen osaamisen tasoksi kielestä, jota olette monta vuotta koulussa opiskelleet, mutta ette käytännössä osaa?

Vierailija
11.12.2016 |

??

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin, ettei osaa.

Vierailija
2/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan osaamistasoksi alkeet tms. , jos en oikeasti tunne kieltä osaavani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I can England guite goodly.

Vierailija
4/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteet. Osaan lukea, puhua ja osittain ymmärtää kys. kieltä.

Vierailija
5/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeet/ei mitään mainintaa.

Vierailija
6/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaan alkeiden verran niin "alkeet" jos ei edes sen vertaa niin jätän kokonaan mainitsematta.

Vierailija
7/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi- perusteet

Työhakemuksessa painotan "olen opiskellut ranskaa yhteensä x vuotta mutta noista vuosista minulle jäi enemmän kulttuuriietämystä"

Vierailija
8/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ranska. Alkeet todellakin, en halua joutua työasioita setvimään sillä.

Vierailija
9/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeet tai heikko. Venäjää en laita ollenkaan, koska olen unohtanut kaiken. Kävin sitä kansalaisopistossa. Kävin myös amk:ssa ranskan peruskurssin ja sain vitosen, mutta sitäkään en osaa yhtään enää enkä mainitse. Ei siinä kyllä paljon ehtinyt ollakaan. 

Vierailija
10/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitava kielenkäyttäjä

tai englanniksi

cunning linguist

Vierailija
11/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustani vastaava. Eli olet päässyt läpi, näin joskus neuvottiin.

Vierailija
12/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteet. Kuulostaa positiivisemmalta kuin "tyydyttävä".

Vierailija
13/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako silloin asiaa edes mainita? Negatiivisesti ei kannata laittaa mitään, vaan asia tulee kääntää myönteiseksi tai jättää mainitsematta kokonaan.

Vierailija
14/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako silloin asiaa edes mainita? Negatiivisesti ei kannata laittaa mitään, vaan asia tulee kääntää myönteiseksi tai jättää mainitsematta kokonaan.

Jos jättää ruotsin kokonaan mainitsematta, voi tulla ihmettelyä, että missä olet käynyt koulusi. Jotenkin ruotsin pitäisi mainita, mutta pitäisi myös tehdä selväksi, että taso on se, että ei halua sitä työssä käyttää.

Vierailija
15/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jättää ruotsin kokonaan mainitsematta, voi tulla ihmettelyä, että missä olet käynyt koulusi. Jotenkin ruotsin pitäisi mainita, mutta pitäisi myös tehdä selväksi, että taso on se, että ei halua sitä työssä käyttää.

Jos laittaisi ruotsin kohdalle, että "virkamiesruotsi suoritettu"? Silloin ei valehtele mitään, mutta ei myöskään kerro, että kieltä oikeasti yhtään osaisi?

Vierailija
16/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkeet tai heikko. Venäjää en laita ollenkaan, koska olen unohtanut kaiken. Kävin sitä kansalaisopistossa. Kävin myös amk:ssa ranskan peruskurssin ja sain vitosen, mutta sitäkään en osaa yhtään enää enkä mainitse. Ei siinä kyllä paljon ehtinyt ollakaan. 

AMK:n taso on taas korkealla, kurssista saa siis vitosen vaikka ei oikeastaan osaakaan yhtään. 

Vierailija
17/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK:n taso on taas korkealla, kurssista saa siis vitosen vaikka ei oikeastaan osaakaan yhtään. 

Mulla on yliopiston virkamiesruotsista hyvät tiedot, mutta en pysty käymään minkäänlaista keskustelua ruotsiksi. Tekstiä ymmärrän jonkin verran.

Vierailija
18/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi- perusteet

Työhakemuksessa painotan "olen opiskellut ranskaa yhteensä x vuotta mutta noista vuosista minulle jäi enemmän kulttuuriietämystä"

Jos välttämättä haluaa tuollaista liirumlaarumia kirjoitella, muotoilisin itse tuon ennemmin "kielen perusteiden lisäksi minulle jäi vahva tietämys ranskan kulttuurista". Tms, kuulostaa vähän positiivisemmalta eikä siltä että "no mitään en oppinut mutta..."

Vierailija
19/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yliopiston virkamiesruotsista hyvät tiedot, mutta en pysty käymään minkäänlaista keskustelua ruotsiksi. Tekstiä ymmärrän jonkin verran.

Eikö yhtään hävetä? Yliopistokoulutuksen saanut henkilö ei osaa maan virallisia kieliä niin, että pystyisi käymään keskusteluja toisten kanssa kyseisillä kielillä.

Vierailija
20/37 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtään hävetä? Yliopistokoulutuksen saanut henkilö ei osaa maan virallisia kieliä niin, että pystyisi käymään keskusteluja toisten kanssa kyseisillä kielillä.

Ei hävetä yhtään. Hävettääkö ruotsalaisia, että eivät osaa suomea, maan isoa vähemmistökieltä, joka kuuluu erottamattomasti Ruotsin historiaan?

Eipä ole vielä tullut tilannetta, että ruotsia olisi tarvinnut. Ja olen ollut paljonkin työssä tekemisissä muiden pohjoismaalaisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän